Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
A stop turul egyenlő stop magyarság?
A turul, mint magyar királyi hadijelvény a történelmi ismeretekkel erősen hiányos tudásúakat vajon miért irritálja? Hisz még az se tudható erről a madárról, hogy sólyom, sas, vagy keselyű! Csak egy állat a természetből egy jelkép, amit a képzelet új névvel illetett az idők során. Ennyi ésszel és erővel a kengurut vagy a medvét is lehetne köpködni ...
http://www.hirado.hu/...rseg_.aspx

"Banerium quoque regis Ethelae, quod proprio scuto gestare consueverat, similitudinem avis habebat, quae hungarice turul dicitur, in capite cum corona"

PolitikaEgyéb kérdések
A kérdést írta: eladasos ( 2013.07.05. 08:27 )
Válaszok száma: 16
Címkék: magyarság, egyenlő, turul, stop,
1 2 
Válaszok Új válasz
eladasos 2013.07.07. 08:56 (#16)
(#14)

Vélelmem: állandóan és a legtöbb helyen ezt hangoztatom, csak senki(?) nem érti!


- Ez pedig azt jelenti, hogy a gyengéknek - végtére és akár hogyan nézzük - nincsen lehetőségük a nyugodt és békés élethez. Ha nincsen olyan hatalom, ami mindenképpen megvédi őket az erőszaktól akkor nincsen béke és nincsen szabadság sem. Amikor az erőszak szervezet gyakorolja a védelmet - védelmi adó megfizetése által, és ami nagyon gyakorta csak tessék-lássék módi - az igazságszolgáltatás habár drasztikus, talán statáriális is, de mindenképpen csak a dolgok mögött kullog több lépéssel lemaradva.

Ha egy demokrácia elveszett a dzsungelben, akkor azt nem igazán lehet egykönnyen meg találni és a helyes ösvényre terelni. Ez történik ma a világban és ezért nem lehet mást mondani, mint csak azt, aki az erőt képes képviselni az irányít vagy vasszigorral, vagy szeletív szigorral vagy kénye és kedve alapján. (Egypt) De mi a történet másutt. Ott ahol nincsen polgárháború, mert a nép ostoba ahhoz, hogy az igát lerázza magáról és egy olyan kormány kergessen a szikláról a mélybe, amelyik visszaélt a bizalommal a lehetőséggel? Nyíltan csal, lop, hazudik, mutyizik, barát és koma alapon osztogat? A vezér nyíltan hirdeti a tudatlanságát és a tájékozatlanságát nagyon sok poszton és témában, de ragaszkodik az évekkel ez előtt megszerzett 53%-os kettőharmad többségi jogosultságához, hiszen őt ez és szerinte mindenre feljogosítja! Most is a nép mögé bújik, és olyan igét hirdet, ami csatározásoktól visszhangos, de eközben nem látja azt hogy a saját tevékenységéről mondanak véleményt és ezen belül a rendre jogbizonytalanságot emelik ki. Ebben az országban nem a néppel van baj, hanem avval az úttal, amit ma rákényszerít egy többségi hatalom és tudott, hogy ez az út nem csak rossz, de kivételezések sokaságát tartalmazza, ami egy demokrácia nevű világban nincsen rendjén!
meki77 2013.07.06. 22:09 (#15)
Nem!
hatarvadasz 2013.07.06. 19:28 (#14)
Eladasos 5 hozzászólásához annyit fűznék, hogy a demokráciának
nevezett szabados élet csak elősegíti és táplálja az emberi felelőtlen és
öntörvényű közélet kialakulását.
Ez a gerjesztett anarchia pedig igazolja az uralkodó rend minden elnyomó és
korlátozó intézkedését.

Minden társadalom közélete és közbiztonsága az erőszakosan rákényszerített életformának kierőszakolt és drasztikusan betartatott szabályrendszerének
egyetlen formája, amit magáévá tesz minden egyén a vélt és valós szabályszegések megtorlásai miatt.
A Damocles kardja nem függ az emberek feje felett, akkor eluralkodik rajtuk
az öntörvényűség, és az értékrendek semmibe vétele.
Saját akaratból kevés ember tartja be a közösségi élet írott és íratlan szabályait.
hatibacsi 2013.07.05. 18:13 (#13)
Itt megszólaltál, annak a tartalmára reagáltam...de ha óhajtod megkapod külön is...
donaldduck 2013.07.05. 17:09 (#12)
"de a kérdés nem erre vonatkozott"
-Így van!
-
Van még hely a kérdésednek- tedd fel külön és meglátod.
Az pedig hogy a hozzászólásomra mi lenne a válasz? A válaszoló tudja.
hatibacsi 2013.07.05. 17:01 (#11)
Donaldduck! Van különbség... de a kérdés nem erre vonatkozott... A kérdés ettől kérdés marad, le mernéd írni ugyan ezt? Ha megtennéd mi lenne rá a válasz?
nacsa66 2013.07.05. 11:38 (#10)
Hmm...

Rosszindulatú kérdés.....

A solymászat Hungarikum, b....-od!!!

A Turul az meg nem Griffmadár, nem is Keselyű......Kerecsensólyom......vag y másik verzió szerint Ráró....ami meg sasmadár!!!
edeles 2013.07.05. 10:54 (#9)
A kultúra évszázadokon keresztül képes megőrízni szerkezetét, vagyis a főbb rendezőelvek folyamatossága hordozza a kultúra legjellemzőbb vonásainak újratermeléséhez szükséges információkat.

(Georges Dumézil gondolata)

Szentlélek a magyar mítoszban

A magyar teremtésmítosz szerint a többnejû “Szentlélek" (Ménrót) és a világot teremtő Istenanya(Enech) gyermekei Hunor és Magor, akiknek a féltestvérei Perzsia vidékén élnek. Enech jelképe a Szarvasünő, akit a Nappal, a Holddal és a Csillagokkal (gyertyákkal) ábrázoltak. A Szarvasünő égi követként jelenik meg, hogy új lakhelyre/hazába vezesse fiait. Lásd a hunok, a kutigur bolgárok történetét, valamint a váci, a váradi egyház alapítását, továbbá a gyula lakhelykiválasztását Erdőelvében. (Szarvasünő~Boldogasszony)
A turul a “szentlélek" szimbóluma.(1) Álmos tehát szeplőtlen fogantatással született kultúrhérosz. Az álom és a folyam motívum iráni és hun hatást mutat. A folyam, a víz; Eurázsia szerte a tûz, a fény jelképe is. Tûz és víz az élet.

(1) A magyarban a lelket madarak jelképezik.

A turul a "szentlélek" szimboluma, tehát egy mítikus madár, nem pedig adott fajta!
donaldduck 2013.07.05. 09:45 (#8)
6-
Szerinted a sírkövek és a köztéri szobrok között nincs különbség?
7-
Bár igaz az Alexandiai könyvtár felégetése de, én igazából a jelenségre,illetve az arra adott válaszokra próbáltam utalni.
eladasos 2013.07.05. 09:41 (#7)
A könyvégetésről ... talán nincsen olyan nemzet ahol ne lett volna efféle elrendelve királyi hadvezéri vagy vallási vezető által a köz, vagy csak egy érintett csoport révén.
Erre a leghíresebb példa az alexandriai könyvtár feldúlása. Az ottani tekercsekkel fűtötték a közfürdőket a hódító sereg parancsnokának elrendelése nyomán. Ez olyan veszteséget okozott a világnak, amit ötszáz év alatt se volt képes kiheverni! A tényleges vesztség pedig több ezer éves tudás!

Ma mit számít néhány könyv máglya? Jól néz ki lehet szalonnát sütni mellette és egyébként is sok ezer példány van mindből szerte a világban ...
1 2 
Facebook komment
További címkék
legtöbb helyen, erőszaktól akkor, erőszak szervezet, dolgok mögött, vélelmem, állandóan, legtöbb, helyen, vezesse szervezet gondolata, szükséges közbiztonsága korlátozó, csillagokkal kevés hirdeti, magyar kiheverni, drasztikusan folyam, óhajtod jogbizonytalanságot, védelmi minden, madár valós, rajtuk végtére,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.