Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
Stop táblánál a kötelező megállást jelző felfestés, miért van olyan messze az út kereszteződéstől ? |
Legtöbb esetben onnan egyáltalán nem lehet látni ,mikor lehet elindulni, ezért kigurulva újra meg kell állni . Mi a magyarázat erre ?
Közlekedés – Kresz
|
A kérdést írta: feerko ( 2014.05.14. 12:58 )
|
Válaszok száma: 12
|
|
Címkék: kereszteződéstől, megállást, felfestés, kötelező, magyarázat, egyáltalán, kigurulva, elindulni, legtöbb, esetben,
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
geptop |
2014.05.16. 21:47 (#12) |
|
|
11!
Pont azért feerko, mert ha a védett (nagyforgalmú) útvonalról kanyarodna egy nagyobb jármű (busz, kamion) akkor jó kis dugó keletkezhetne. Ugyanis a jól beláthatóságig való hajtás és ott megállás esetén ez már necces.... (Láttam már pár esetet, amikor a nyergesvontató pótkocsijának sarka koccolta az elsőbbségadás okán várakozó autó fülkéjét
Egy nagy tengelytávval rendelkező jármű (pl. busz) jobbra, kis ívben, nem is olyan kis ívben fordul! (A szembejövők elé meg csak nem hajthat ki) |
|
feerko |
2014.05.16. 09:25 (#11) |
|
|
#10
Jó , igazad lehet...viszont a kérdésre akkor nincs válasz. Miért van sokszor olyan helyen a vonal felfestve,ahonnan nem lehet belátni a védett útvonalat. |
|
geptop |
2014.05.15. 21:37 (#10) |
|
|
Feerko
Nem akarok beleszólni az értékelésedbe. Kiosztottad... hát kiosztottad...
A valóságban az útburkolati jelek felfestésének megtervezése (hely, méret, szín, stb.) pontos és fontos mérnöki munka eredménye.... Figyelmedbe ajánlanám a 30-as övezetben útkereszteződéstől messze elhelyezett stop vonalat!!! Ott ez az érvelés nem áll meg:
" pl. ha mész ötvennel az úton és közeledsz a kereszteződéshez amelynél stoptáblád van, időben meglásd a felfestést, hogy legyen időd megállni. Ha messzebb helyeznék a felfestést, mondjuk a sarokra, 2-3 méterrel később fékeznél a felfestés észlelése miatt, mivel eleve két-három méterrel később lenne felfestve. "
Mellesleg... Teljesen mindegy mennyivel megközelítve nem állsz meg a vonalnál, a rendőr (ha észreveszi) ugyanúgy büntet. |
|
hatarvadasz |
2014.05.15. 12:46 (#9) |
|
|
E azért van, mert ha nem állsz meg akkor beláthatatlan következményei
is lehetnek.
Evvel asszociálnak arra, hogy fontos a szabályok ismerete és annak betartása.
Ráadásul olyanok festették fel akiknek mindegy volt a távolsági adatok értelmezése
a munkálatok elvégzése során.
Sablon festék és rutin!
Ugyan ez vonatkozik a szabályok megalkotóira is, mert van saját sofőrjük és
amúgy sem értenek hozzá! |
|
wheels |
2014.05.15. 08:17 (#8) |
|
|
Számomra az a logikája, hogy...
pl. ha mész ötvennel az úton és közeledsz a kereszteződéshez amelynél stoptáblád van, időben meglásd a felfestést, hogy legyen időd megállni. Ha messzebb helyeznék a felfestést, mondjuk a sarokra, 2-3 méterrel később fékeznél a felfestés észlelése miatt, mivel eleve két-három méterrel később lenne felfestve.
Veszélyesebb helyzet alakulhatna ki. Pl. a későbbi fékezés miatt erősebbet kell nyomni a fékből és több esetben is hátulról beléd szállhatnának.
Ezen kívül esőben még kellhet is ez a távolság. Sőt... egyeseknek még szárazon is. Sok embernek a reakcióideje nem azonos.
Mondjuk este esőben idősebb korban később reagálhatnak az emberek az ilyen felfestésre mint fiatalabban optimális körülmények között.
Ez így a szabályzat megteremtői szerint valószínű, hogy a legbiztonságosabb, legideálisabb.
Tehát a reakcióidőt gondolom fontos tényezőnek a felfestés ideológiájának hátterében.
Ha már megálltál a vonalnál, mert szófogadó állampolgár vagy, onnan a sarokra nem tudsz annyira felgyorsítani, hogy beleszállj oldalról a 70-nel elszáguldó nagymama Porschéjába.
Na persze lehetnek kivételek... |
|
|
geptop |
2014.05.14. 20:22 (#7) |
|
|
feerko!
Az elsőbbségi szabályokat 3 tábla szabályozza:
A Vimes dobozt reklámozó, a Stop és az egyenrangú útkereszteződést népszerűsítő...
Hogy mikor melyiket alkalmazzák, azt nem demokratikusan választások útján döntik el, hanem közlekedési szakemberek. Az sem ritka, amikor egy útkereszteződésben kanyarodó főútvonalat megszakítanak. Mégpedig diktatórikus módon az arra kijelölt közlekedési szakemberek.
Gyakran szemtanúja vagyok, hogy sima Vimes táblánál a bamba ameddig lehet bedugja az orrát, aztán megáll mert elsőbbséget kell adni. A védett útról kanyarodó busz, vagy kamion meg nem tud befordulni.
A kérdésben jelzett felfestések általában a jól be nem látható útkereszteződésekben létezik.
De nem bánom, aki sértve érzi magát és nem lát rendőrt, az álljon meg ott ahol ő helyesnek tartja. |
|
nacsa66 |
2014.05.14. 20:08 (#6) |
|
|
Óvatosan közelíccsen kee'd a köröszthő......ha nem lenne a vonal, még beleesne, mint a Wunderlich Karcsi a Benyó Máriba! |
|
feerko |
2014.05.14. 20:05 (#5) |
|
|
Rákerestem....Ezt írja :
,,ÁLLJ! Elsőbbségadás kötelező" , a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésnél - a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt, ilyen útburkolati jel hiányában az útkereszteződésbe való behaladás előtt - meg kell állni, és az a) pontban említett úton érkező jármű részére elsőbbséget kell adni.
Ez tiszta sor, eddig is az volt . De miért a kereszteződés előtt vagy két méterrel, aztán majd még egyszer, indokolt esetben . Bekanyarodást nem írt.... |
|
geptop |
2014.05.14. 19:35 (#4) |
|
|
A KRESZ úgy rendelkezik a dologról, hogy a vonalnál meg kell állni.... Aztán, ha a felsőbbrendű út forgalma indokolja, a kereszteződésben akár újra.
Ahogy a 3-ban le van írva: a védett útról érkező járművek bekanyarodásának biztosítása érdekében. |
|
balintnepiroska |
2014.05.14. 18:33 (#3) |
|
|
Azért, hogy elférjenek a kanyarodó járművek. |
|
|
|
|
nagyobb jármű, nyergesvontató pótkocsijának, elsőbbségadás okán, nagy tengelytávval, azért, feerko, védett, nagyforgalmú, egyeseknek fékből útvonalat, reagálhatnak belátni hanem, gondolom tartja nyergesvontató, azonos tartja, erősebbet sarka, időben érvelés, járművek felfestést, hiányában elsőbbségadás, teljesen ideológiájának,
|
|
|
|