Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Számodra mit jelent a spiritualitás ?
Vannak, akiknek a lelkük ápolását, Önvalójuk megtalálását.
Másoknak Isten keresést, megvilágosodást, felemelkedést.
Megint másoknak mindössze kétes kimenetelű, "gyanús" és elfogadhatatlan praktikákat.
Tehát, számodra mit jelent ?

EzotériaEgyéb kérdések
A kérdést írta: seventhson ( 2013.01.12. 12:21 )
Válaszok száma: 23
Címkék: spiritualitás, számodra, jelent, mit, elfogadhatatlan, megvilágosodást, felemelkedést, megtalálását, praktikákat, kimenetelű,
1 2 3 
Válaszok Új válasz
seventhson 2013.01.14. 18:29 (#23)
Én is köszönöm a te válaszod.
Mint látod tehát, nincs ebben az egészben semmi felfoghatatlan ördöngősség.
Ez utóbbi írásod is azt mutatja, hogy voltaképpen ez ennyire egyszerű.
Már csak a gyakorlati kivitelezéssel akadhat bennünk probléma olykor Ez mindig benne van a pakliban.

Sivánanda szvámi két gondolatát fűzném még hozzá ehhez a beszélgetéshez :

"Minden élet egy. A világ egyetlen haza. Mindenki az emberek közös családjának tagja. A teremtés szerves egész. Senki emberfia nem független ettől az egésztől. Az ember azzal teszi szerencsétlenné saját magát, ha elkülönül másoktól. Az elkülönültség a halál maga. Az egység az örök élet."

"Egyetlen dolgod az életedben, hogy eljuss a Lélek tudatosításáig önmagadban. Minden egyéb haszontalan és értéktelen."

hatarvadasz 2013.01.14. 13:05 (#22)
Köszönöm a válaszodat!!!
Annyit tennék még hozzá, hogy az egyén spirituális énje és a szabadság
valósága a természetben való kilépéskor teljesül abban a harmóniában
ami a természetes zajokon kívül körülöleli és megnyugtatja a testet és a
tudatot egyaránt!!!
Ekkor válik kötetlenné az elme, és a világmindenségre való rálátás is sokkal kézzelfoghatóbbá válik ott, elrendelt kisebbségi érzésünk tudatosságának
ráébredésével a mindenséghez képest!!!
Mivel a nagy egységnek részei is vagyunk, az együvé válás egyben naggyá is tesz bennünket a nagy egység és egyetemesség átélésével!!!
Valahogyan ilyenkor tudjuk a Teremtőt is értelmezni önmagunk hitében!!!
seventhson 2013.01.14. 12:46 (#21)
Hatarvadasz (#20) :
Az első mondatodhoz annyit fűznék, hogy : Igen, tudom.
És úgy gondolom, hogy jól teszed ha így teszel. Erről írtam lentebb, ez a fejlődés igénye, ami ily módon mutatkozik meg nálad, és voltaképpen sokunknál.
A vélemények és cáfolatok általában mindig elgondolkodtatnak mindannyiunkat, és ugyan rengeteg féle végkövetkeztetést le lehet szűrni egyetlen témából is, mégis bármi legyen a végeredmény bennünk, az már kizökkentett minket a saját állapotunkból, és mindez éppen a folyamatos áramlás, változás, másság és fejlődés érdekében történik. Ez a Létezés, és benne az emberi fejlődés elkerülhetetlen sajátossága.
Tehát még csak "ütközetről" sem beszélhetünk, csupán a maga módján történő áramlásról, fejlődésről.

Elgondolkodtató az, amit a szabadságról megfogalmaztál. Ugyanis az emberek zöme valami elég hasonló félén gondolkodik a szabadságról. Sokan (túl sokan) hiszik azt, hogy a szabadságért meg kell küzdeni. De hogy szabadság ne létezne, ezt legbelül senki sem hiszi. Ha nem hinnének az emberek valamiféle szabadságban, akkor mindenki a sorsába beletörődve, roskatagon várná a halált. De nem így van
Azonban küzdeni sem kell a szabadságért.
Esetleg csak egy olyan szabadságért küzdenek (inkább küszködnek) sokan, amit önmagukon kívülinek hisznek, ráadásul mindezt egy távoli jövőben, valahol.
Az a Szabadság, amiről Krishnamuruti beszél, az bennünk él. Itt a lényünkben, már most. Nem kell érte sehová mennünk, és nem kell érte vért izzadnunk.
Jézus is éppen ezt tanította, és az összes megvilágosodott bölcs ugyanerre mutat rá. Ez az, amit a legtöbb ember vagy félreért, vagy egyáltalán meg sem ért.

Az emberek között valóban nem lehet egyenlőség, amíg az elménk által élünk. A Valónkban viszont nem hogy különbség nincs köztünk, de a szó legszorosabb értelmében EGYEK vagyunk. Ez a fő mibenállóságunk egyetlen lényege.
Persze tudom, hogy ez több mint nehezen emészthető meg, ezért nem is kérem, hogy ez utóbbit bárki is értse (majd idővel!).

A személyes spirituális meggyőződés és az egoizmus valóban kézenfogva járnak egymással a legtöbb esetben. Ezt remekül látod.
A legtöbb spirituális meggyőződésű ember számára is feladat az egó meghaladása ugyanúgy, mint minden ember számára (éppen erre utal a lentebbi idézetben Krishnamuruti is).

A fejlődés viszont nem kényszer. Aki ezt kényszernek érzékeli önmagában, az hasonlatos ahhoz az emberhez, aki az ablaktalan házba zsákkal próbálta behordani a világosságot.

A fejlődés kapcsán még ezt írod :
"Ezért nem lehet általános, mindaddig, amíg a teljes tökéletesedés állapotába
nem kerül mindenki!!!
Ha ez bekövetkezne, értelmét veszítené az élet és az evolúció!!!"

Ezen mondataiddal pedig tökéletesen egyetértek.
hatarvadasz 2013.01.14. 11:49 (#20)
Üdvözlet seventhson!!!
Sokszor amikor hozzászólok és provokálok, vagy éppen érdemtelenül
értek egyet, csak a kíváncsiság miatt teszem, mások véleményének
kiprovokálására!!!
Jó látni és olvasni ki és hogyan védi és cáfolja egyes vélemények tartalmát!!!

Ütköztetünk vallások ideológiák és személyes motívumok alapján, amelyek
a mindenkori hangulat,életfilozófia és megélhetés függvényében érzékeltetik a
személyiségek egymáshoz mért viszonyát!!!

A társadalom kialakulása és a termelés valamint az ebből származó haszon és munkavégzés miatt, az a szabadság ami az ősember privilégiuma volt, már
egyetemesen megszűnt!!!
Amikor a szabályok és a lehetőségek korlátok közé vannak szorítva, akkor csak kényszerpályáról, és hierarchiáról beszélhetünk.!!!
A szabadság csak spirituális valóság lehet, amelyet mindenki csak a testében és szellemiségében élhet meg csupán!!!

Ember és ember között részleges nézetazonosságon kívül nem lehet
egyenlőség!!!
Az egoizmus az egyik példája és ismérve is a személyes spirituális
meggyőződésnek!!!
A fejlődési kényszer a tökéletesedés igénye által változó és egyénenként
más és más szintű változó értékrendet fog eredményezni, de soha sem
azonosakat!!!
Ezért nem lehet általános, mindaddig, amíg a teljes tökéletesedés állapotába
nem kerül mindenki!!!
Ha ez bekövetkezne, értelmét veszítené az élet és az evolúció!!!

Még a pokol sem tökéletes, mert a fűtőnek ott is kell dolgozni mások örömeiért!!!
seventhson 2013.01.14. 11:31 (#19)
(#18) :
Érdekes dolgokat fogalmaztál meg Hatarvadasz.
A részemről úgy látom, hogy egyáltalán nem kell kipusztulnia senkinek sem a saját lét-tudatossága alacsony szintű fejlettsége miatt. Ha így volna, akkor az emberiségnek csak kb.10%-a lenne hivatott az életre. Azonban nem így áll a helyzet, mint láthatjuk.

A változás pedig minden embernek a veleszületett és folyamatában élő igénye. Nem is sejted, hogy mennyi minden szól az emberi változás igényéről minden egyes embernél, életének minden percében.

Hogy kinek bűn és büntetés az élete, ezt szerencsére sohasem egy másik embernek a feladata megítélni, eldönteni, így sem a tiéd, sem az enyém. Erre ott van Gondviselés, AZ pedig nem ítél, hanem áramlik, jelen van, létrehoz és fenntart.

Egy adott ember életének megkeserítője kivétel nélkül és minden egyes esetben önmaga. Aki másokban keresi a saját sorsának balul történéseit, az az ember nem lét-tudatos.

Mindannyian az EMBERRÉ válás iskoláját járjuk földi életünkkel. Te is.
Miként is foszthatnál meg hát bárkit is ettől a lehetőségétől ?

Zárásul pedig még ennyit most :
"Ha nem értitek meg, hogy az élet célja a szabadság, akkor nem tesztek egyebet, mint hogy elméletek, hitelvek, bölcseletek és vallások feltalálásával kalitkátok rácsait aranyozzátok."
(Jiddu Krishnamurti)
hatarvadasz 2013.01.14. 10:38 (#18)
Ha a lét a tudatosság elvén működne, akkor ma rengeteg ember kipusztulna!!!
Nem beszélve a változás igényéről, amikor egyes nációk még az ősember
szintje alatt vannak!!!
És aki tudatosan szemben áll a társadalmi normákkal, az Van de minek és
csak bűn és büntetés a léte is!!!
Tehát az öntörvényű és tanulatlan, tudatlan ember spiritualitása,csak a többi
ember életének a megkeserítője!!!
Amennyiben a belső én a külsőségeiben állatot takar, azt meg kellene fosztani a lét jogosultságától!!!
Abból soha nem lesz ember!!!
Az ember az amelyik akként is él, és viselkedik!!!
seventhson 2013.01.14. 08:21 (#17)
Kedves Venci76 !
Ismerősen hat számomra is az a jelenség, amit az ismerőseid között te is tapasztaltál. Valóban sokan csinálnak ezoterikus berkeken belül egyféle sablon sémát, és azt kinevezik spiritualitásnak. Holott ennek a sablonosságnak tényleg sokkal inkább van köze a babonás beidegződésekhez.
A spiritualitás viszont mást takar, hiszen az éppen az állandó változásról és a Léttel való együtt áramlásról szól. Ismét csak azt mondom, hogy a spiritualitás nem tevékenység. A spiritualitás maga a mindent átölelő és magában foglaló Van-ság.
Mindez tehát nem gyakorlatokon, cselekedeteken és szokásokon múlik.
A spiritualitás annyit jelent : Lenni. Lét-tudatosan lenni.
venci76 2013.01.14. 06:02 (#16)
Én javarészt azt tapasztalom az ismerőseim között, hogy számukra azt jelenti a spiritualitás, hogy bizonyos dolgokat ha meg kell csinálniuk, akkor azt egy bevett, megszokott módon csinálják, mert úgy veszik, hogy ha a dolognak nincs meg a maga sora, amit mindig csak egyféleképp hajtanak végre, akkor az a dolog nem is fog úgy sikerülni,ahogyan kellene, a lelkük így marad nyugodt, ha egy dolog kapcsán egy bevett cselekedetsort hajtanak végre, ez viszont nekem egyfajta babonaságnak tűnik nekem emiatt inkább. Emiatt, ha nem is teljes mértékben de szerintem a spiritualitás: Spiritualitás= Babona
A babonáknak is sokszor van valós alapja, s lehet üzeneteket észlelni belőlük, de a legtöbb ember ezeket is valótlanságnak tartja, s nem él velük, mert ehhez szerencse is kell sokszor, hogy beváljanak, s erre számítani mindig nem lehet. A spiritualitás is inkább a lelkünk megnyugtatására van szerintem kitalálva, a lelkünk ápolására. Valaki hisz is benne. Én emiatt nem mondom rá teljes mértékben, hogy hülyeség. Vannak határok persze, amikor az ember túlzásokba eshet ilyen téren is, de ha valakinek a lelke így él nyugodtan,hogy a mindennapjainak megvan a maga spiritualitása, vagy akár alkalomszerűen, de neki erre szüksége van, akkor miért ne élhetne ezzel.
feerko 2013.01.13. 21:18 (#15)
Egyáltalán nem foglalkozok vele, ha lehet . Csak most
bubuiszusz 2013.01.13. 20:41 (#14)
SEMMIT ÉS MINDENT!
1 2 3 
Facebook komment
További címkék
egészben semmi, gyakorlati kivitelezéssel, világ egyetlen, emberek közös, köszönöm, válaszod, látod, tehát, ahhoz között érdekében, társadalom tapasztalom alapján, korlátok félreért minek, létezne behordani, ahogyan ehhez, önmagukon remekül, nehezen benne, változás általában, azonosakat fenntart,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.