Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Miért olyan elterjedt a bringázás Hollandiában?

KultúraEgyéb kérdések
A kérdést írta: ezoli71 ( 2014.08.27. 09:35 )
Válaszok száma: 9
Címkék: hollandiában, bringázás, elterjedt, olyan,
Válaszok Új válasz
whistler 2014.08.27. 21:38 (#9)
Azért mert megfelelő körülményeket teremtettek a biztonságos és kulturált
kerékpáros közlekedéshez.
Hollandiában, mint számos országban akkoriban, második világháború előtt
legelterjedtebb közlekedési eszköz a kerékpár volt. Azonban a háború után
egyre nagyobb számban jelentek meg az utakon az autók. Az autók számának
rohamos növekedése leszorította, kiszorította az utakról a kerékpárosokat.
A hirtelen növekedéssel viszont a halálos közúti balesetek száma is
ugrásszerűen megnőtt. Az igen jelentős gyerekáldozatok száma óriási
társadalmi elégedetlenséget és összefogást váltott ki, mozgalmakat
indítottak a biztonságosabb kerékpáros közlekedésért és különösen gyerekek
védelmében.
Ezek a mozgalmak és és a hetvenes évek elején bekövetkező olajválság
meggyőzte az embereket és a kormányzati tisztviselőket, ne az akkoriban
egyre népszerűbb autósközpontú úthálózat kiépítésére törekedjenek, hanem
a biztonságos kerékpárutak építésére és kerékpáros közlekedés és kultúra
fejlesztésére (pl.: az iskolákban kötelező tantárgy a kerékpározás).
decotext 2014.08.27. 19:20 (#8)
tenger
decotext 2014.08.27. 19:20 (#7)
Kedves Határvadász! Remélem szóltak a
szélnek is, hogy csak a tebger felől fujjon!
hatarvadasz 2014.08.27. 17:48 (#6)
Azért mert mély alföldön fekszik a tengerszint alatt és a kipufogó gázok kiüldöznék az ott lakókat szélcsend idején!
A marhatartás metánkibocsátó tevékenységéből akár robbanó elegy is keletkezhetne,
így a kerékpározók serény mozgásának lendülete képes a levegőcserét biztosítani a területükön.
decotext 2014.08.27. 16:09 (#5)
Kedves Pola64!

Nos azért ez az érved egy kicsit sántít!

NL: 41.548 km²
Lakos: 16.730.632
Sűrűség: 402 lakos / km²

H: 93.036 km²
lakos 9.908.798
Sűrűség: 107,5 lakos / km²

Az igaz azonban hogy sokan vannak. Négyszer annyian mint mi
s fele akkora ország, de az egy főre jutó nemzeti jövedelem
a lényeges, mert ebből tudnak fejleszteni:
NL: 50.355 US$ / fő
HU: 14.050 US$ / fő

Gondolom így már sok minden világosabb!
pola64 2014.08.27. 14:40 (#4)
Nem kell buszra várni vagy parkolódíjat fizetni. (Meg buszjegyet venni és parkolót keresni se.) Útiköltség-térítést akkor is kaphatsz, ha biciklivel kvázi nincs útiköltséged. (Nyilván kell költeni egy kerékpárra is, de nem lehet megmondani, hogy egy oda-vissza út mennyibe kerül.) Sőt, van olyan cég, ahol x idő után jár céges bicikli. Már öltönyben is tekerhetsz, szóval nyakkendős munkahelyre is simán járnak bringával. Nem az a presztízs, hogy milyen Audival jársz -mert az van minden jöttmentnek- hanem, hogy van-e 2500 euros biciklid. Kényelmes mert nincsenek nagy emelkedők, mert van hova lezárni, a munkahelyeden van lehetőség lemosakodni, ha úgy adódik.

És hogy miért alakult így? Ha valahol, akkor itt muszáj volt alternatívát találni az autóra: kicsi ország, sok ember, vagyis kevés a hely az utakon és a parkolókban is.
decotext 2014.08.27. 14:34 (#3)
Egyetlen egy miatt! Megoldották a közlekedesüket. Ugyan úgy lámpákkal irányitják öket. Biztonságosan tudnak közlekedni mert mindenhol van kerékpárút! Midenhol tilos a müutat használni bicajozásra mert van sávuk. Csak nagyon ritka esetben engedik müúton a kerékpárokat, néhény belvárosban.
http://www.holland-aktiv.com/...rlan de.jpg
http://1.bp.blogspot.com/...lin-01.j pg
piktorka2 2014.08.27. 11:53 (#2)
Szért mert nincsenek olyan utak, mint mondjuk a Hungária kőrút.Legalább is a belvárosban. Ezáltal hozzászoktak a kerékpárhoz, meg azért is, amit az Ibimama írt.
ibicimama 2014.08.27. 11:05 (#1)
Mert szeretik a testmozgást és mindenhova gyorsabban elérnek, mint a zsúfolt autóforgalomban. Nagyon népszerű a roller is Természetesen az elektromos. .A város szélén levő parkolókban leteszik az autót, előveszik a kerékpárt vagy a rollert.Ez Svájcra is érvényes. Ők is ezt csinálják, annál is inkább ,mert sokan Franciaországban laknak, de Svájcban dolgoznak. Úgy mint nálunk az Osztrák határszélen.
Facebook komment
További címkék
kerékpár volt, háború után, autók számának, hirtelen növekedéssel, azért, megfelelő, körülményeket, teremtettek, hojkdkoa elektromos határvadász, hetvenes olyan érvényes, gyorsabban muszáj felől, hungária idején, területükön laknak, szélcsend svájcban, huuyxqokpq parkolódíjat, csinálják elégedetlenséget, csinálják franciaországban,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.