Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Mi a mai kor erkölcse?

TudományokBölcsészet és társadalomtudományok
A kérdést írta: tibor1 ( 2015.12.27. 22:04 )
Válaszok száma: 34
Címkék: erkölcse, kor, mai,
1 2 3 4 
Válaszok Új válasz
decotext 2016.01.08. 18:29 (#34)
Kedves Sunchat!

Én folyamatosan keresem az összefüggst az erkölcs és a mindenkinél jelenlevő testi működéséből kialakult anyagcsere kényszerű elvégzése között! A rendszeres és mértéktelen folyadékok fogyasztásának elengedhetetlen következménye a nemre való tekitet nélküli vizelés ingere! Mert, hogy ha kell, akkor kell, s a legtöbben nincsenek olyan állapotban, hogy ezt a csizmába türt gatyában elvégezzék el, így ott a szükség ahol éppen ránkjön! Nem tehet az állam minden sarokra egy budit, s amúgy is ezeknek az állapota, mivel rendszerint gazdátlanok, pár órán belül olyan szitet érnének el, hogy oda humanoid be nem menne, s a város kénytelen lenne veszélyes hulladékként magas költségen elszállíttatni!
sunchat 2016.01.08. 16:00 (#33)
#32 - akkor halkan monodom, hogy Budapest, belváros, körút. Egy árva csóró nyilvános wc nincs sehol, pedig nagyüzemi élet folyik, pláne úgy péntek és vasárnap között ezer részeg fiatal jön-megy buliba, a város ezen része forgalmilag gyakorlatilag sztrókot kap. Nemhogy bokorba megy a nafta, hanem az ablakok alá, a kapualjakba, az úttestre, a villamossínre, a villamosra, mindenhova. Namármost, ha legalább a belváros, oder Budapest vezetése képtelen megoldani egy ilyen kis problémát, akkor dugja fel magának mindenki az általánosan elfogadott erkölcsi értékrendet. Azért hozzáteszem, hogy a rendkívüli reformoknak, felújításoknak a járulékos eredménye az, hogy mostanra nem maradtak nyilvános wc-k, mé akkor sem, ha azok akkor is, most is pénzbe kerülnének. Magyarul az ember nemhogy bokrot nem néz, de ablakot sem...
De ez egy kiragadott példa volt, millió egy másikat felhozhatnék, ami azt hivatott értelmezni, hogy az erkölcs egyéni lehet maximum.
Egyébként a kérdés annyiból releváns, hogy az elfogadott erkölcsi norma koronként releváns: például ma már nem fogadott el a virágzó körte, vagy a spanyol csizma, vagy az eretnekség. Ellenben elfogadott az összekötözött foglyon keresztül menő tank lánctalpa, mint kivégzés. Szépen vagyunk... Linket nem teszek be, mert sajnos egyszer megnéztem a videót, és azóta beleégett az agyamba. Úgyhogy talán a bokorba hugyozás ehhez képest nemhogy semmi, hanem egyenesen pozitív.
piktorka2 2016.01.08. 15:45 (#32)
Sunchat!
Valóban szubjektív az erkölcs, mindaddig amíg nem az én ablakom alatt lévő bokorba hugyozol.
sunchat 2016.01.08. 15:41 (#31)
Ezt nem lehet definiálni... Ha globálisan, társadalmilag elfogadottnak gondolt erkölcsi szabályrendszerre gondolsz, olyan lehet, hogy van, de hogy ezzel a társadalom 90% nem ért egyet, azt tutifix. Ergo a 90%-nak egyéni erkölcsi szabályrendszere van. Példa: amíg én elfogadottnak tartom, hogy a bokorba hugyozok, mert azért mégse a gatyába, addig egy botanikus ezt nyilván elítéli. Én meg leszarom. Hogy ez az általánosan elfogadott erkölcsi normához igazodik a botanikus szemszögéből, az valószínű, sőt, nyilvánvaló. Ettől még a 90%-ban vagyok benne,
Egyszóval az erkölcs szubjektív.
hatarvadasz 2016.01.03. 14:05 (#30)
Hát lehet a dolgokat kivesézni, de a saját véleménye erről mindenkinek más.
Azok a létformák amelyek a közösségi élet szabályait elfogadva élik mindennapjaikat
törvények nélkül a szokásjog alapján mindenkitől elvárt életforma szerintem az erkölcs.

Napjainkban azok akik a maguk alkotta élettérben élik azokat a javaik által biztosított
kapcsolatrendszert, hasonló vagy éppen érdekből befogadottak számára közösen és
tűrve, önmaguk részére is reálisnak felfogott viselkedést követik.

Minden közösség a maga formájában egy kasztrendszer az azonosságok azok amelyek összetartják és irányítják életüket.

Az első emberpár Édenkerti életének paradicsomi voltát, Isten elviekben a belátás és a törvény követését az abban bízó teremtett világ tökéletes viszonyait folytató
döntését csalták meg.
Így a kiűzetés az átok valamint a halandóság mutatja meg a teremtő korlátait és a bosszúállását is.
Tökéletes világ tökéletlenségeinek kisértései által válnak bűnné és a bűn mindig magában hordozza büntetését is.
Isten büntetése az ember tudása és a tudás által a hatalmának megkérdőjelezése is.

Az erkölcs pedig mindenkor azt fejezi ki, hogy külsőségeiben hogyan viszonyul az
ember a környezetéhez.
A szabály az a szabály megszegése meg az egyet nem értés a mindenkori szabályokkal szemben .
A Szabályt módosítani kell a változásokkal a változatosságokat meg az igények alakítják.
A többnejűség is lehet igény, szabály ,de büntetés is.
És az erkölcsöt mindig a hatalom a pénz az erőszak ereje oldja fel.
tatuno 2016.01.03. 13:28 (#29)
Hideg szívvel, hideg fejjel élni és élni hagyni....
neftisz 2016.01.03. 10:35 (#28)
A mai kor erkölcse, hogy akinek pénze van, az elköltse.
(sssz!)
jn 2016.01.03. 09:55 (#27)
http://www.azutaboldogsaghoz.hu/...v eled.html
jn 2016.01.03. 09:54 (#26)
(#5) "Mi akkor a jó és kinek?" Ez a legfontosabb kérdés!

Sok ellentétes véleménybe és zűrzavarba keveredhetünk azzal kapcsolatban, hogy mi lehet a ,,jó viselkedés". Talán soha nem fogtuk fel - még ha a tanár tudta is -, hogy miért az adott jegyet kaptuk ,,magatartásból". Még az is előfordulhat, hogy hamis adatokat adtak nekünk, vagy mi magunk tételeztünk fel hamis adatokat a ,,jó viselkedéssel" kapcsolatban: ,,a gyereknek hallgass a neve", ,,jónak lenni annyit jelent, hogy tétlenek vagyunk".

Mindazonáltal, van rá mód, hogy az egészet teljes megelégedésünkre tisztázzuk.

Minden korban és a legtöbb helyen az Emberiség felnézett bizonyos értékekre, és tisztelte őket. Ezeket erényeknek nevezzük. Bölcsek, jámbor életű emberek, szentek és istenek sajátjának tartották őket. Ezek különböztették meg a barbárt a kulturált embertől, a káoszt a rendes társadalomtól.

Nem feltétlenül kíván sem mennyei parancsszót, sem a filozófusok vastag köteteiben végzett fárasztóan unalmas kutatást, hogy felfedezzük, mi a ,,jó". Mi magunk juthatunk felismerésre a témában.

Ezt majdnem mindenki képes kigondolni.

Ha végiggondolnánk, mit szeretnénk, hogyan bánjanak velünk mások, akkor kikövetkeztethetnénk, hogy melyek az emberi erények. Egyszerűen csak gondold végig, mit szeretnél, hogyan bánjanak veled az emberek.

Mindenekelőtt talán azt szeretnéd, hogy igazságosan bánjanak veled: nem szeretnéd, ha az emberek hazugságokat mondanának rólad, esetleg hamisan vagy durván elítélnének. Igaz?

Valószínűleg azt szeretnéd, hogy barátaid és társaid hűségesek legyenek: nem szeretnéd, ha elárulnának.

Talán azt szeretnéd, hogy sportszerűen bánjanak veled. Ne tévesszenek meg, és ne is szedjenek rá.

Azt szeretnéd, hogy az emberek méltányosan bánjanak veled. Azt szeretnéd, hogy becsületesek legyenek veled szemben, és ne csapjanak be. Így van?

Esetleg azt szeretnéd, hogy kedvesen, durvaság nélkül bánjanak veled.

Meglehet, hogy azt szeretnéd, ha az emberek tekintettel lennének a jogaidra és az érzéseidre.

Talán azt szeretnéd, hogy mások együttérzőek legyenek, amikor lehangolt vagy.

Ahelyett hogy lehordanának, valószínűleg azt szeretnéd, ha a többiek önuralmat tanúsítanának. Igaz?

Ha bármiféle tökéletlenséged vagy hiányosságod lenne, vagy ha baklövést követnél el, talán azt szeretnéd, ha az emberek toleránsak és nem kritikusak lennének veled.

Jobban szeretnéd, ha az emberek, ahelyett hogy a bírálatra és a büntetésre koncentrálnának, megbocsátóak lennének. Így van?

Lehet, hogy azt szeretnéd, hogy az emberek jólelkűek legyenek veled, és nem kicsinyesek vagy szűkmarkúak.

Valószínűleg arra vágysz, hogy mások higgyenek benned, ne pedig lépten-nyomon kételkedjenek.

Valószínűleg jobban szeretnéd, ha tisztelnének, ahelyett hogy sértegetnek.

Meglehet, hogy szeretnéd, hogy mások udvariasak legyenek hozzád, és azt is, hogy megbecsüléssel bánjanak veled. Igaz?

Talán szeretnéd, hogy az emberek csodáljanak.

Lehet, hogy azt szeretnéd, ha az emberek elismernének, amikor teszel értük valamit. Így van?

Valószínűleg szeretnéd, hogy mások barátságosak legyenek veled.

Némelyektől talán szeretetre vágysz.

És mindenekfelett, nem szeretnéd, ha ezek az emberek csak színlelnék ezeket a dolgokat; azt szeretnéd, ha viselkedésük teljesen valódi lenne, és őszintén cselekednének.

Te talán még többet is el tudsz képzelni. És itt vannak a könyvben foglalt szabályok is. De a fentiekkel nagy vonalakban már ki is dolgoztad mindazt, amit erényeknek nevezünk.

Senkitől sem kíván túl nagy képzelőerőt annak felismerése, hogy ha mások rendszeresen így bánnának vele, akkor az élete kellemes volna. És nem valószínű, hogy az illető nagyon utálná azokat, akik ilyen módon bánnak vele.

Van egy érdekes jelenség, amely az emberi kapcsolatokban működik. Amikor egy személy ráüvölt egy másikra, a másik késztetést érez rá, hogy visszaüvöltsön. Eléggé úgy bánnak velünk, ahogyan mi bánunk másokkal: valójában magunk mutatunk példát rá, hogyan kell velünk bánni. A undok B-vel, tehát B is undok A-val. A barátságos B-vel, tehát B is barátságos A-val. Biztos vagyok benne, hogy folyamatosan látod ezt működni. György minden nőt utál, tehát a nők is hajlamosak utálni Györgyöt. Károly mindenkivel durván bánik, tehát mások is hajlamosak durván bánni Károllyal - és ha nem merik nyíltan tenni, akkor talán magukban dédelgetnek egy rejtett késztetést, hogy tényleg nagyon durván bánjanak vele, ha valaha módjuk nyílik rá.

A regények és filmek valószerűtlen világában udvarias gonosztevőket látunk hihetetlenül hatékony bandákkal, és magányos hősöket, akik egyenesen bugrisok. Az élet valójában nem ilyen: az igazi gonosztevők rendszerint igen faragatlan emberek, és a csatlósaik még inkább azok. Napóleont és Hitlert lépten-nyomon elárulták saját emberei. Az igazi hősök a leghalkszavúbb emberek, akikkel valaha is találkoztál, és nagyon udvariasak a barátaikkal.

Amikor elég szerencsések vagyunk ahhoz, hogy találkozhatunk és beszélhetünk a hivatásuk csúcsán álló férfiakkal és nőkkel, gyakran az a megfigyelés döbbent meg minket, hogy egész egyszerűen ők a legkellemesebb emberek, akikkel valaha is találkoztunk. Ez az egyik oka annak, hogy a csúcson vannak; ugyanis legtöbbjük megpróbál jól bánni másokkal. És a körülöttük élők e szerint reagálnak, és hajlamosak lesznek ők is jól bánni velük, sőt megbocsátják nekik, ami kevés hibájuk van.

Az emberi erényeket tehát a magunk számára egyszerűen úgy dolgozhatjuk ki, hogy felismerjük, mi magunk hogyan szeretnénk, hogy bánjanak velünk. És ebből kiindulva - azt hiszem, te is egyetértesz vele - eloszlattunk minden zűrzavart arra vonatkozóan, hogy mi is valójában a ,,jó viselkedés". Ez messze nem azt jelenti, hogy nem vagyunk aktívak, csendben, ölbe tett kézzel ülünk, és nem szólunk egy szót sem. A ,,jóság" nagyon aktív és hatalmas erő lehet.

A borús, visszafogott komolyságban nem sok öröm rejlik. Amikor a régiek közül néhányan úgy állították be, hogy az erény gyakorlása zord és lehangoló életvitelt kíván, ezzel hajlamosak voltak azt sugallni, hogy minden öröm abból származik, ha valaki gonosz; mi sem áll távolabb a tényektől. Az öröm és az élvezet nem az erkölcstelenségből fakad. Épp ellenkezőleg. Az öröm és az élvezet csak a becsületes szívekben kel életre. Az erkölcstelen emberek hihetetlenül tragikus, szenvedéssel és fájdalommal teli életet élnek. Az emberi erényeknek kevés közük van a búskomorsághoz. Ezek jelentik az élet napos oldalát.
jn 2016.01.03. 09:22 (#25)
(#5) "Az szerencsétlen marha mit mondjon, amikor a vágóhidra viszik? Nekem az jó mert eszem, de a marhának???"

Ne egyél, akkor mindenki jól jár! Neked se lehet jó, ami egy marhának rossz. Miért is vakarnál ártani egy ilyen jámbor állatnak? Hogyan számolnál el háborgó lelkiismereteddel? Ráadásul nem is egészséges. Még a végén megkergülsz! És akkor még a legnagyobb gázról még nem is szóltam, ami már globális méretű katasztrófákat okoz. Nevezetesen a szarvasmarha-tenyésztés által termelt hatalmas mennyiségű metánról, ami nagy mértékben felelős a globális felmelegedésért. Azokon a hatalmas kiterjedésű mezőkön, amiket a marhák és juhok lelegelnek, pusztává tesznek, annyi gabonát lehetett volna termeszteni, amivel már rég fel lehetett volna számolni az éhezést az egész Földön!
1 2 3 4 
Facebook komment
További címkék
mindenkinél jelenlevő, nemre való, legtöbben nincsenek, csizmába türt, kedves, sunchat, folyamatosan, keresem, addig állapotban társadalom, bandákkal mindenkivel nincs, durván igazságosan káoszt, közösségi tehet, hideg azutaboldogsaghoz, szabályrendszere szemben, mértéktelen találkoztál, sztrókot elköltse, társadalomtól azutaboldogsaghoz,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.