Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Mire képes ma egy auto?
Nem akarok visszakeresni a régi kérdésre, ahol vitatkoztunk egy gépkocsi határairól. Némi ízelítő belőle.... meg tudja-e ítélni egy automatika a balesetveszélyt? Hát ezt nézegetve gyorsabban fog reagálni rá, mint egy ember. Ha jó emlékszem 30 mp környékén a szembejön egy még szemmel alig láthatóautó, amikor már képernyőre teszi, a sebeséggel együtt....Nekem ugyan kicsit ijesztőek ezek a képek, mivel a berregő nekem még a Trabantot jelentette és társait. de ez már nem a jövő, hanem a jelen. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg nem a legtitkosabb kísérletekbe avattak be minket....

https://www.youtube.com/...m30_99mu- E

TudományokAlkalmazott tudományok
A kérdést írta: hatibacsi ( 2017.07.20. 07:57 )
Válaszok száma: 79
Címkék: képes, mire, auto, egy, balesetveszélyt, visszakeresni, kísérletekbe, legtitkosabb, valószínűleg, vitatkoztunk,
1 2 3 4 5 6 7 8 
Válaszok Új válasz
foxworkinspace 2017.07.22. 00:54 (#9)
...Jóember! Ha kettő (vagy több) szenzor (méghozzá, azonos technológiájú szenzor) van a gépen, akkor még biztosabb a katasztrófa "előlegzése", mivel a szenzorok FOLYAMATOSAN ZAVARJÁK EGYMÁS (azonos technológiai bázison alapuló, de egymástól, akár gyökeresen eltérő) ÉSZLELÉSEIT!
És akkor ki fogja eldönteni, melyik észlelés legyen a korrekt?...:
a) a lepke-plecsnis leképezés, avagy
b) a jégesős "kopogós", esetleg
c) a sárfröccsös szuttyogós?...
És mindegyik esetben MEGVÁLTOZIK a szenzor üvegének törésmutatója! (Ami rég rossz, a végkimenetel esélyeire...)

Mondom: EZ rendszertervezési probléma, nem habókos car-developtereké!...

Egy űrhajóban, minimum 3, KÜLÖNFÉLE technológián alapuló szenzor érzékeli és figyeli folyamatosan, úgy a meghajtási rendszer működését, mint a létfenntartási rendszereket!
És legalább 2, különböző technológiájú észlelőnek azonos adatot kell szolgáltatnia ahhoz, hogy az megbízhatónak számítson!
hatibacsi 2017.07.21. 09:45 (#8)
Róka, pár mondat csak.... Ha egy szenzor lenne egy kocsin, az valóban tragédia lenne....Értem azt is, hogy élénk a fantáziád, de azért a becsapódó lepkén túl van a dolog.....

Egyben biztos vagyok, a jelenlegi fejlettségi szintnél, már kevesebbet hibázik az auto, mint te.

Colonel, bár kicsit homályosan fogalmazol, gondolom ennek is oka van, de abban igazad van, hogy bizonyos dolgokra nem fogják beidomítani a kocsikat, ám te is taníthatod bizonyos dolgokra a kütyüt..... Igaz, hogy ettől többen rosszul lesznek megint, nem az érzékelés képességeit tudod befolyásolni, de a rá adott válaszokat , igen....

Egy kis valóság ismertető..... Az elképzelésekkel szemben.... A valóság jelenleg a négyes és ötös szinten mozog.... Ahogy az idézett cikk is írja , többféle szintre lehet besorolni az alkalmazott technológiát vagy típusokat. A Tesla közel sem a legfejlettebb...

Néhány dologban a cikkírónak sem teljesek az ismeretei, de ő legalább reálisan közelíti meg.... Lehet lepkézni....

https://villanyautosok.hu/...dig-bar ki/

foxworkinspace 2017.07.21. 01:45 (#7)
...és ez még akkor is helytálló, ha az általad oly' lelkesen bemutatott gépkocsi, nem önvezetős technológiájú, ugyanis, AZOKNAK a kocsiknak is egy szenzor a "szeme"!...
foxworkinspace 2017.07.21. 00:02 (#6)
...vagy "tévképzete" lesz, a közelgvény(ek)ről...
(Én sosem bíznám magam egy önvezető autóra...)
Az a baj, hogy az önvezető autókat, nem rendszertervezők tervezik, hanem "csak" (megszálott) autó-tervezők...

Egy űrhajóban ülve, biztonságban érezném magam, de a közút, NEM AZ ŰR!
foxworkinspace 2017.07.20. 23:58 (#5)
...Akarod tudni, 'hatibcsi', MI ezen az autón a KATASZTRÓFA-"ELŐCSOMAGOLÁS" ;?...
Megmondom: A SZENZOR!
(Elég hozzá, egy belecsapódó lepke, és annak a szenzor, vagy "megvakul"
colonel 2017.07.20. 23:56 (#4)
Nem néztem meg a linket, mert mobilozok. Volt egy esetem, na húzzunk innen, egy vissza és padlógáz. Mint kiderült nekem bejött, elhúztam, amúgy hatan keveredtek össze. Na ez az amire egy önvezető soha nem lesz képes.
decotext 2017.07.20. 13:46 (#3)
Szerintem nem csatlakoztatott kocsiról szóltál!

"meg tudja-e ítélni egy automatika a balesetveszélyt? "

"Ha jó emlékszem 30 mp környékén a szembejön egy még szemmel
alig láthatóautó, amikor már képernyőre teszi, a sebeséggel együtt...."

Láttam kisérleteket pl. csatlakoztatott kamionokról is. A hasnoló elektronikus
rendszerekkel nagy baj van, mert pl. hogyan dönt a computer ha pl az úton
van két csoport a sávokban. Az egyik sávban áll 5 személy, a másikban 3.
Egy conputer számszerüleg dönt s a hármas csoportba fogja a kocsit belevinni
ahelyett, hogy valamerre az árokba menne.....! hasonló sok probléma van még.

Az sem tisztázott, hogy ha egy ilyen automata kocsi balesetet okoz
ki a hibás, kinek a biztositója fizet, hiszen nem meberi kihágás volt.
A computer nem eszmély, a tulja meg nem volt ott..... stb.

Szóval autómatikáról és balesetveszélyröl szóltál!
ÈN IS!

hatibacsi 2017.07.20. 12:57 (#2)
Kicsit hiányosak az ismereteid azt hiszem....Én többszereplősnek gondolom ezt a piacot, arról nem beszélve, hogy a vezető szerep csak valós ismeretekkel lenne eldönthető.... Gondolom veled sem osztották meg a szupertitkos terveket, amúgy itt nem az elektromos autóról volt szó, hanem a csatlakoztatott kocsiról... Ami nem 220-at jelent ez esetben, hanem ámítástechnikai hálót....
decotext 2017.07.20. 12:48 (#1)
Tesla és mercedes vezetö szereppel rendelkezik az úgynevezett
"autopilota" megoldásoknál de még ha lenne is Tesla pénzem nem
merném a mai autopilotára bizni magam!. Kinában tisztára befuccsolt
a Tesla:
https://www.youtube.com/...c0yYJ8-Dy o

Egyébként nem egyszer derültek ki hibák, a mai megoldásoknál,
igy az egész még csak gyerekcipöben jár. A mi generációnknak
még nem lesz megbizható "önjáró gépkocsija". A fejlesztés még
legalább 20-30 év. Arról nem is beszélve, hogy a CSAK elektromos
autóknál még messze nincs sem a tankolás és sem az elérhetö
távolság megoldva!

Jegyzet:
Még a repülögépek autopilótáját is kikapcsolja a pilóta, ha
rossz az idöjáras, vagy kedvezötlenek a körülmények mert
ezek a kütyük is csak optimális körülmények között megbizhatóak!
Pedig nem kis fejlesztési idö van mögöttük, években számolva!

1 2 3 4 5 6 7 8 
Facebook komment
További címkék
szenzorok FOLYAMATOSAN, lepke-plecsnis leképezés, sárfröccsös szuttyogós, szenzor üvegének, jóember, kettő, szenzor, méghozzá, rendszereket barki teljesek, tulja bázison eltérő, kinában fogják bíznám, láttam bázison, meghajtási eltérő, autopilotára tudod, többen jegyzet, biztositója autóknál, képességeit számítson,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.