Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Hogyan hívják, ill. hívták a gőzmozdonynak a két első lámpáját az ütköző fölött?
Elöl, a gőzmozdony füstszekrényajtaján elhelyezett lámpát homloklámpának hívták. A kérdésem az, hogy van-e valamilyen külön neve a másik két lámpának, amik az ütközők fölött kaptak helyet. Ezekre gondolok:

http://kepfeltoltes.hu/...es.hu_.jpg

TudományokEgyéb kérdések
A kérdést írta: xyzxyzxyz ( 2015.07.08. 18:27 )
Válaszok száma: 12
Címkék: gőzmozdonynak, lámpáját, hívják, ütköző,
1 2 
Válaszok Új válasz
xyzxyzxyz 2015.07.13. 09:31 (#12)
Mindenkinek köszönöm a válaszát!

Közben én is tovább kutattam mindenféle más irányba és az eredmény:

http://indafoto.hu/...9-6f1662e2

http://fotozz.hu/...o_ID=44364

http://integratorforum.hu/...-vasl.h tml

Vagyis hivatalosan mozdonylámpának hívják azt a két lámpát az ütközők felett.
hatarvadasz 2015.07.12. 11:49 (#11)
Üdvözlet mindenkinek.
Kedves decotext lehet abban valami, hogy sántít amit írtam, de az időjárási
viszonyok és a szélereje befolyásolhatja a hallást, de a fény érzékelését
messziről ki lehet szúrni még ködös időben is,

A másik lehetséges oka a szerelvény lámpáinak ily módon való elhelyezésére, a hőskorszakban, amikor a pályaépítők a szerelvény szerkocsijain szállították
eszközeiket és az építésere felhasznált anyagok zömét, akkor a folyamatos
előre haladás során a sötétedés után is képesek voltak a nyomvonalon és
annak közvetlen közelében folytatni a munkát. valamint kereső lámpáik is
voltak az oldalirányú világítás igényei miatt.
gondolom a krampácsoláshoz és a sín rögzítéséhez az alsó lámpák adtak
fényt, a felső lámpa pedig az bevilágította a sínhosszt amelyet éppen
elhelyeztek a talpfákra.
Pályamunka és egyéb akadályok elhárításakor is szükséges a láthatóság
és a látás is.

Persze lehet ez is teória, biztosan van aki érdemi válasszal is képes szolgálni.
decotext 2015.07.11. 19:55 (#10)
Kedves Határvadász! Ez nem kicsit sánít ám! Egy vonatot jóval előbb hallasz
a vágányok mellett, mint, hogy látnád a fényforrásokat! Persze abban igazad
van, hogy ha valaki halláskorlátozott, legalább lássa, hogy mikor üti el a vonat
ha már nem hallja!
hatarvadasz 2015.07.11. 18:13 (#9)
Szerintem pozíciót jelez a közeledő vonat esetében, mert a látási viszonyok
romlása esetén a vágány közelében tartózkodók oldalirányú elmozgását
elősegíti a három fényforrás kivetülése, és ez akkor lényeges, ha több
vágánypár van egymás mellett..
A látni és látszani elv szerintem.
Állomások teherpályaudvarok környékén aktuális.
De a nyílt pályán is ahol forgalom és kereszteződés áll fenn szabadon.
decotext 2015.07.11. 10:32 (#8)
Technikailag valóban nullát ért, s csak
egy állomáson belül volt használható
mint helymeghatározó, hogy "ott áll"....

Ha mozgásban volt egy ilyen mozdony akkor csak disz volt.
Először is a hatékonysága gyatra volt, s alig világított, másodszor
hiába is látott meg valamit a vezető, megállni nem tudott a
távolságon belül amit bevilágított. Mint a tengerjáró hajóknál.
A bevilágított távolság még csak kb. sem elég a megállásra!
Ezek a kütyük nem 1-2 tonnás kocsik. A MÁV 601-es sorozat
szolgálati tömege 109,36 tonna volt. (Üresen is 99,8 t)
S ez szerelvény nélkül!
hatibacsi 2015.07.10. 23:51 (#7)
Amúgy mindegy volt a lámpa.....mert egy lendületben lévő szerelvénynek kb 1500 m fékút kellett....Ha látta is szegény, mit ért vele?
hatibacsi 2015.07.10. 23:49 (#6)
Kedves Taen! Sokat vonatoztam.... Volt nekik....Mivel a valós látást csak a head... fejlámpa, vagy homloklámpa segítette, így én a két tartalék petróleumát helyzetjelző lámpának tippelem....Próbáltam lesni a googliba, de csak félinfókat találtam....
taen 2015.07.10. 21:08 (#5)
Szerintem ez egy Photoshop alkotás.
A gőzmozdonyoknak csak homloklámpája volt.
Szerintem.
dudaas 2015.07.10. 20:57 (#4)
Bal első lámpa, jobb első lámpa, felső középső lámpa.
decotext 2015.07.10. 07:28 (#3)
Lámpa?
1 2 
Facebook komment
További címkék
ütközők felett, fény érzékelését, másik lehetséges, szerelvény lámpáinak, mindenkinek, köszönöm, válaszát, közben, képesek lámpáinak szerelvénynek, látta decotext gőzmozdonyoknak, hiába nekik hívják, romlása másodszor, vágány először, próbáltam googliba, környékén igazad, megállni vezető, távolságon mindenféle,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.