Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
feerko |
2014.07.08. 12:36 (#19) |
|
|
Isteni ahogy szavakon lovagoltok itt . Néha jó olvasni néha meg bosszantó .
Amúgy mindenféle szerkezet féknek minősül egy hajón, ha meg akarják állítani . Teljesen mindegy milyen elven , milyen technikai megoldást alkalmazva lassítja ,vagy állítja meg a hajót .
Jó ,hogy nem várjátok el, hogy a kapitány bicikli kontrával próbáljon megállni . Esetleg a matrózok kidugják a lábukat és a tengerfenéken húzzák, hogy megálljon az a nagy dög |
|
pawnee |
2014.07.08. 10:43 (#18) |
|
|
Mint tudjuk az ellenállási erö levegönél négyzetesen viznél köbösen növekszik ez egy motorcsónaknál jól megfigyelhetö ha leveszi a gázt a vezetöje akkor szinte rögtön lelassul, emiatt nem igazán alkalmaznak fékmegoldásokat, azonban kikötéshez használatos a manöverezest segitendö az un. irányválto amivel a csiga vagy hajócsavar ellentétes irányba forog ilyenkor, de ez az átkapcsolás idöbe telik vannak kuplung nélküli megoldások itt csak ovatosan alapjáratnál lehet átkapcsolni - a vizsugárhajtásnál az un. tolóerövektort változtatják meg azaz két gömbcikkszerü összezáródó elemet helyeznek a vizsugár utjába igy eltéritve azt , de ezek egyike sem tekinthetö a hagyományos értelemben nevezhetö féknek, mint ahogy a nagy hajók zárható orrpropellerjei sem azok mert mindezen megoldások inkább a finom manöverek végrehajtását segitik! |
|
decotext |
2014.07.07. 14:17 (#17) |
|
|
Ez itt egy hydraulikusan álltiható propeller!
http://www.fotograf-hamburg.de/...en dock.jpg
Az ilyen, több tonnás cuccokat nem lehet csak úgy leállitani és másik irányba forgatni. Ennél a meghajtás és a tengely forgásiránya megmarad s csak a tengelyben levö hydraulika állitja a szöget s igy a háramenet lehetöségét!
Emberek! Hiába a vita! Valamikor versenyló koromban dolgoztam egy ideig
a rostocki Neptunwerftben, ahol nagy tengerjárókat is csináltak! A hajóknak
nincs fékberedezése! Az egyik legnagyobb ilyen cucc 131 tonna. (Csak
a propeller!) Átméröje 9,6 méter és kb. 105/perces fordulattal müködtetik!
A "fékezés" ilyen hajókon, a különbözö technikákkal történö hátramenet kapcsolása!
(Részemröl a témát lezártnak tekintem!) |
|
kicsoda57 |
2014.07.06. 21:52 (#16) |
|
|
Hátramenetbe kapcsolják a hajócsavart,
illetve lehetnek vízsugárfékek is,
amik a (nevükből sejthető) magasnyomású vízsugarakkal fejtenek ki tolóerőt a lassításhoz.
Illetve vannak lassítóhorgonyok is.
Az hogy milyen gyorsan áll meg sok dologtól függ,
a hajótest kialakításától, a motorok teljesítményétől, a hajó súlyától, stb. |
|
donaldduck |
2014.07.06. 20:04 (#15) |
|
|
12-
"Ezeket a lassító technikákat nem nevezhetjük féknek! "
-Mi a fék,ha nem lassító esetleg megállító technika?
Amit írtál az csak egy másféle lassító/megállító technika,tehát nem több nem kevesebb mint amit én írtam
Na meg a meghajtás fordítás az nem az előre menet megváltoztatása a hátramenet funkcióval?
Szóval ne a szavakon lovagoljunk amikor értelmében ugyanarról írunk
-
A horgony bár valóban a kisebb hajókon van nagyobb jelentősége De bizony azt a lassításhoz is használták. Például erős viharok esetén nem a rögzítő horgonyt hanem az ugynevezett csúszó horgonyt(ha jól emlékszem) kiengedték és az a fenékre érve nem beágyazódott hanem a fenéken csúszva lassította a hajót. Legjobban talán a fenekező ólomhoz lehet hasonlítani A másik ami azért tudható hogy a vitorláshajó a vitorlába fogott széllel haladt.Tehát ha bevonták a vitorlát akkor végülis fékeztek.Vagy ha elfordították a vitorlát a szélirányból akkor is lassult a hajó és ha nem kapott elég szelet a vitorla akkor a hajó megállt Ennek ellenkezője volt amikor a gyorsulás érdekében több vitorlát is felvontak De hét ezt mindenki tudja |
|
decotext |
2014.07.06. 19:22 (#14) |
|
|
meghajtás |
|
decotext |
2014.07.06. 19:19 (#12) |
|
|
Kedves Donaldduck!
Ezeket a lassító technikákat nem nevezhetjük féknek! A repülőknél is egyszerűen a meghajtás sugár irányát változtatják meg landoláskor, hiszen másképpen nem tudna lassulni**. (Erre van egy jó német szó a "Schubumkehr". Csunyán magyarul meghajtás forditásnak mondható.) http://de.wikipedia.org/...chubumkeh r Mivel nem tudok angolul csak tippelni tudok a "thrust reverser" szóra. (?)
Ha valaki írástudó elovssa ezt látható ott is a
második sorban, hogy hajóknál is ez van!
Természetesen a horgony és egyéb lehetőségek is vannak, de nem nagyon hiszem, hogy nagyobb tengerjáróknál a gorgony hasznos eszköz lenne a hajó lassitááshoz, mert ezt inkább álló helyzetben a fixáláshoz használják!
** Egyébként a repülőgépeknél van valóban fék a kerekenél,
de ezt ritkán (csak vészesetben) használják landoláskor mert
túlterhelnék, s könnyen kigyulladhat. Guruláskor, illetve beálláskor
viszont használatos, de hát itt most hajókról beszélünk!
|
|
ludwigtoth |
2014.07.06. 19:12 (#11) |
|
|
#9: az rendben van... |
|
ludwigtoth |
2014.07.06. 18:59 (#10) |
|
|
Egyébként, az előbb említettem, nem vagyok hajófék technikai szakember.
Azonban úgy gondolom, hogy az alkalmazott fékek típusa, nagyban függhet a hajó fajtájától, hiszen egy tengerjáró hajó szerkezetileg és tömegében is nagyban eltérhet mondjuk egy kenutól.
Aztán a másik: a tengerjáró hajókon ellentembe kapcsolva oldják meg a lassítást, ami kb ugyanaz, mintha az autón a motorféket használod.
Ennek a kiegészítő hatásnövelője lehet - mint ahogy donald írta, a vátoztatható szögű hajócsavar. |
|
|
|
|
kapitány bicikli, matrózok kidugják, tengerfenéken húzzák, vezetöje akkor, isteni, ahogy, szavakon, lovagoltok, természetesen kiengedték fixáláshoz, állitja semmi szélirányból, oldják viszont fenékre, tolóer levegönél, álltiható akkor, négyzetesen segitik, állítja viharok, hydraulikusan lelassul, állitja müködtetik,
|
|
|
|