Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Boldogok a lelki szegények?
Mi ennek a Jézustól eredő mondatnak a magyarázata?magyarázata?
KultúraVallások
A kérdést írta: piktorka2 ( 2016.01.31. 13:33 )
Válaszok száma: 136
Címkék: szegények, boldogok, lelki, magyarázata, mondatnak, jézustól, eredő, ennek,
1 2 3 6 7 10 11 12 13 14 
Válaszok Új válasz
hatarvadasz 2016.02.13. 18:40 (#136)
Nem nevesítek , mert több hozzászóló is a maga véleménye és a saját
elkötelezettsége alapján véleményez.
Avval kezdeném, hogy a Biblia kivonatos összefoglalása a vallás történetnek.
Folytatnám avval hogy maga az ószövetség is csak a Babilóniai fogságból
kimenekített papiruszok és a szóbeliségből eredő elfogadott tételek összessége.
Azután maga Jézus élete küldetéstudata és alámerítésének ideje, és annak
szükségessége nem a keresztelés.
Sajnálatos az hogy össze akarja bárki is a kettőt mosni.
Alámerítő Szent János nem lehetett keresztelő, ezt a címet utólagosan aggatták rá .
És azért nem lehet igaz, mert a keresztelés csak és kizárólagosan Jézus
Kereszthalála után a hit gyülekezetébe lépők és a nevet kapók Szentségében válik
kereszteléssé!
Ennek a végrehajtása és bevezetése az Apostolok cselekedetei és Jézus
emlékezetének egyik gyakorlata.
A mai keresztény alapú hitközösségek és annak képviselői hogyan lehetnek eltérő
felfogású és liturgiájában is eltéréseket mutató Jézus követés ha a Szentlélek általi felmagasztalás után nem teljesítették Jézus parancsolatát.
Ezt cselekedjétek az én emlékezetemre.
Az eukarisztia - oltáriszentség is .
Kérdem én hogyan lehet Katolikus egyházfők azonos rangon amikor Pétert tette
meg a földi hatalmának látható fejévé.

És akkor még egy ami kérdésessé teszi magát a kereszténységet, hogyan lehet egyházainak fénye dicsősége az alázatosság a szeretet és a boldogok
gyülekezetének példaképe, ha a nyomor éppen a kiváltságosainak a hatalommal
való szövetségének a majd kétezer éves folyamatos eredménye.

Ha az igazságosság elvét veszem példának akkor a valóságok történésének
igazságai állnak magának a tantásoknak hitelességével szemben.

Lehetek én istenkáromló is, de nem követek el akkora gonoszságot mint azok
akik az Ő nevében Istentelenek.
Egy tudatlan ember aki csak egyszerűségében beilleszkedik a természet rendjébe
és a szükségletei szerint vesz, és ad mások megsegítésére hívőbb mint az aki a
az igéket szajkózza és utána a másikat kifosztja és elnyomja.

Az utolsó ítélet és megmérettetés csak egy ábránd azoknak akik az igazságban
való bizalom által birkaént tűrik életük elnyomatását.
piktorka2 2016.02.13. 12:19 (#135)
Hogyan lehet hiteles, ami szóbeszéd alapján 1700 éve készült?
Én agy tanmesének képzelem, ami a kereszténység felé terelte az írástudatlan embereket. Azóta, meg a családok nevelik vallásossá a gyerekeiket.
Ezen a módon alakulnak meg a mai egyházak is, amelyek félreviszik az emberek tudatát. El sem tudom képzelni, hogy miként tudják megfertőzni az embereket mondjuk a szcientológusok, vagy bármely más egyházak, úgy, hogy vagyonuk átadására, vagy tömeges öngyilkosságokra is képesek az emberek a a vezetőjükért.
decotext 2016.02.13. 11:18 (#134)
Kedves JN! #130

"A Biblia egy hiteles történelemkönyv is. Többször bebizonyosodott már,
hogy a benne szereplő személyek, földrajzi helyek és idők valósak."

Bizony bizony, csak ez nem bizonyíték arra, hogy a történetek is igazak!
Nézzd csak meg Nostradamus esetét! 1503.12.14.-én született és
1566.07.02.-án halt meg. Ő is létezett, de amiket összehordott az egy
beteg ember agyreszeléke! A szinte minden mese és monda valamilyen
valós személyre visszavezethető. Ilyen pl. Rózsa Sándor akiről nagyon
sok a (pozitiv) történet, holott egyszerű bűnöző és rabló volt!

Ott van pl. Béri Balogh Ádám aki 1704 áprilisában-májusában, elhagyva a kuruc tábort, a labancok pártján állt. Brigadérossá pedig csak 1708-ban nevezte ki őt a fejedelem és kinevezését 1709 elején kapta kézhez mégis milyen nagy becsben van a neve, pedig ha valójában nézzük áruló volt!

S E ÍGY MEGY TOVÁBB..................... ahogy a bibliádban is van!

wheels 2016.02.13. 10:14 (#133)
Egyébként Jn biblia és korán összehasonlításával egyetértek. Lehetne ezt még bővebben is taglalni, de nem is érdemes.
Egyébként az iszlám nem tekinti Jézust Isten fiának. Ellentétben a bibliával. Aki pedig tagadja a fiút, az tagadja az Atyát is.
wheels 2016.02.13. 10:11 (#132)
Jn,

Jézusról egyformán vélekedünk.
A bűn eredendőségét illetően sajnos nem.
Ha nem haragszol, később, ha lesz rá időm, keresek neked részeket a bibliában arra vonatkozólag, hogy Ádám és Éva óta minden ember bűnben születik.
Ha elfogadod......
piktorka2 2016.02.13. 09:52 (#131)
JN!
Még sem pendülünk egy húron. #130
jn 2016.02.13. 01:20 (#130)
piktorka2 2016.02.11. 12:34 (#109) "A Bibliában sokkal több szó van erőszakról és pusztításról, mint a Koránban"

Ez biztos, hogy így van, ha csak a szavak számát nézzük, de ez félrevezető, mert például dzsihád nincs a Bibliában, ami az erőszaknak egy igen szélsőséges fajtája is lehet. Épp napjainkban láthatjuk, hová vezetett. Az ókorban rengeteg háború volt, meg később is. Szokták mondani, hogy a történelem a háborúk története. A Biblia egy hiteles történelemkönyv is. Többször bebizonyosodott már, hogy a benne szereplő személyek, földrajzi helyek és idők valósak. Sokkal hosszabb időt is ölel föl, mint a Korán, ami Jézus után 500 évvel íródott. Ezért sokkal több csatát ír le a Koránnál, ráadásul a Korán sokkal kevésbé fektet hangsúlyt a történeti hitelességre, meseszerűbb. Ezért (is) számomra a Biblia Isten szava, az a hiteles, a Koránt viszont nem tekintem szentírásnak, mert sok mindenben ellentmond a bibliai igazságoknak, így nem lehet igaz mindkét írás, csak az egyik. Egy szentírás ugyanis csak akkor lehet igaz, ha nem mond ellent a többi szentírásnak, hanem azokkal összhangban van.

wheels 2016.02.11. 10:19 (#105)

"Jézus példát mutatott a teljes testtel történő alámerítkezésről, amely felnőtt korban saját akaratból történt."

Ez így van. Jézus a saját földi életén keresztül mutatta meg, hogyan kell élnie az ő követőinek. Ezért is keresztelkedett meg, holott neki nem volt szüksége a bűneitől való megtisztulásra, mivel bűntelen volt, ahogy a kisgyermekeknek sincs szükségük rá, mert még ők is bűntelenek.
piktorka2 2016.02.12. 20:03 (#129)
Hát mit találtam!
Már bánom, hogy nem vagyok vallásos!
Pénzre lehet váltani az imát.
Olvassátok csak:

Nem volt pénzük, imával rendezték az adósságot
A jó egészségéért elmondott imákkal rendezi adósságát egy kifizetetlen számlák miatt beperelt orosz egyházmegye.

A Nyizsnyij Novgorod-i ortodox egyházmegye 916 ezer rubel (3,2 millió forint) értékű munkát végeztetett el az Era nevű építőipari vállalattal, de végül csak az összeg felét fizette ki, ezért a cég pert indított - írja a Znak című hírportál. Az egyházmegye szerencséjére viszont a vállalat tulajdonosai vallásosak, így a két félnek sikerült peren kívül megegyeznie. Az alku szerint a cég több mint 300 ezer rubelnyi adósságot hajlandó elengedni imádságokért cserébe.
Faktor.hu
De jó lenne, ha az OTP tulajdonosai is kemény hívők lennének. Én egész törlesztőrészlet ideje alatt minden nap mondanák egy imát, ha elengednék a maradék 18 milla adósságomat.
Bánom, hogy nem hallgattam Wheelsre.
piktorka2 2016.02.12. 19:21 (#128)
Ugyan arról beszélsz,mint a Határvadász, csak pont az ellenkező oldalról. Neked sincs kézzel fogható bizonyítékod, és neki sem. Ő azért jobb pozícióban, mert arról beszél, ami nincs. Azt kell bizonyítani, ami van. Jézus járt a vízen? Akkor a sok bűvész, aki a mai világban is megteszi, mind Jézus, Vagy Jézus volt olyan bűvész, mint a maiak? Ezek bizonyítható dolgok. elő a farbával.
wheels 2016.02.12. 19:11 (#127)
Üdv. Határvadász.

Mellesleg totál káosz amiket írsz.
isten az Ő földi helytartóinak is szabad akaratot adott. Az Ő földi helytartóit viszont Ő jelöli ki és nem feltétlenül azok, akikről te azt gondolod, hogy az idők folyamán azok voltak. Itt is tévedsz tehát ennek megítélésében. Azért mert a katolikus egyház kikiáltotta magát annak, még nem az.
Megint mondom neked. Ne keverd össze keresztényeket a katolikusokkal. nem érted ezt? Felfogod, hogy a kettő nem egy és ugyanaz, vagy te nem olvasol, csak írsz?
Ha nem vagy tájékozott ez ügyben, attól még persze írjál nyugodtan, de csak félrevezetsz embereket.
Helytelen a kereszténység fogalma nálad.
És miért gondolod, hogy Istennek úgy kéne állást foglalnia, illetve kellett volna cselekednie, hogy neked megfeleljen, avagy neked tetsző ódon.
Hogy jössz te ahhoz, hogy megmondd, hogy neki mit és hogyan kellett volna csinálnia. Ahhoz képest mondod, hogy nem hiszel benne. Ha nem hiszel, akkor meg minek kritizálod?
Kritizálod a kereszténységet és nem is ismered. De ugyan akkor vádolod.
Szeretnéd, ha téged emberek ismeretlenül vádolnának mindenfélével ? Igazságosnak tartanád? Ha igen, legyen neked a te igazságod.
Nem érted az egészet és mégis úgy teszel, mintha értenéd és kritizálod.
nem elfuserált, csak épp benned nem létezik. Attól még nem hibás, mert nem ismered. De nem is tennél azért, hogy megismerjed, mert nem is hiszel benne. Ezért már elfuserált???
Nem, barátom, nem ez a dolog elfuserált. Isten nem benned él, hanem azonban akikkel szövetségben van. És nemhogy elfuserált lenne eme csodálatos dolog, hanem minden zsenialitást felülmúló.
Mivel nem is voltál még a pokolban ezért ismereted sincs arról, hogy milyen....Mégis cáfolod. A tagadásod maximum a te hitedet bizonyítja. De nem a te hited szerint működik a világ.
Sodoma Gomorra sorsa azért történt úgy akkor, hogy az olyan emberek akiknek nincs Istenfélelmük, lássák Isten erejét ismeretük legyen arról, hogy hogyan gyűlöli a paráznaságot, bálványimádást, tisztátalanságot és egyéb fertelmetes bűnöket az Úr. És, hogy azt akkor megtette és újból megteszi, csak éppen majd nem csupán egy városkával.

Ő tudta , hogy mit csinál. Aki ezt bírálja, nagyobban képzeli magát Istennél.
Na Vadász...mutasd, te mit tudsz?!
Milyen gyümölcseid vannak az életedben, hogy bírája vagy Istennek és azoknak akik Istent szolgálják. Amiként te megítéled azokat akik Istent szolgálják, aképpen fogsz te is megítéltetni. Akár hiszed, akár nem.
Lehet tapsikolni piktorka, mert ez te rád is vonatkozik.

1 2 3 6 7 10 11 12 13 14 
Facebook komment
További címkék
maga véleménye, vallás történetnek, szóbeliségből eredő, hogy össze, nevesítek, hozzászóló, véleménye, saját, keresztelkedett életük végül, azért teszi rabló, fénye rangon milla, arról miért, eredménye vezetőjükért, hiszel nézzd, istennél vízen, kikiáltotta magát, kivonatos szavak,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.