Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Mi a véleményed a közfoglalkoztatásról?

PolitikaEgyéb kérdések
A kérdést írta: fxb ( 2014.08.13. 11:36 )
Válaszok száma: 24
Címkék: közfoglalkoztatásról, véleményed,
1 2 3 
Válaszok Új válasz
hatarvadasz 2014.08.17. 16:59 (#24)
Nem sértődtem meg decotext szia.
Az a helyzet van itt a környezetünkben éppen elég leszázalékolt alkoholista,
akik osztják az észt és a keresetlen megjegyzéseiket is
Ezeknek a segélyüket és támogatásukat is azok termelik ki akik egyébként
is a közmunka teljes idejű foglalkoztatás során a megállapított alacsony bérből
Tetemesen levont adók után alig kapnak többet, és ha figyelembe vesszük a
juttatások körét a segélyeseknek, akkor szinte ők élnek munka nélkül ingyen.
Az hogy még ez mellett kertbarátokká is válnak és alkoholizmusuk betevőjét azok
kertjeiből szerzik be akik munka után keperkednek még a jobb megélhetésükért.

Az még sajnálatos dolog, hogy a feladatok amelyeket kiosztanak sok esetben
egy ember is el tudná végezni, viszont van amikor szintre bandában mennek
azt elvégezni, mivel más érdemi munkát nem tudnak adni.

Mondvacsinált dolgok és tevékenység, és hiába ágálnak azok akik ezt kapják munkául,
marad minden a felső irányítás szája íze szerint.

És ez a dühítő, hogy tetemes pénzeket pocsékolnak el, akkor amikor hasznos
és tényleg szükséges munkákat is el lehetne ebből a pénzügyi keretből végeztetni.
Részemről csak ennyi, lehet én látom rosszul, de a szenvedő fele is vagyok ennek
a sok esetben dicstelen munkának.
decotext 2014.08.16. 20:17 (#23)
Kedves Határvadász!

"....Sok embernek vannak lyan gyökerei és rokoni szálai,amelyek során nem csak
a saját értékrendi elvárások azok amelyek motiválhatják.
Vannak kötelezettségek elvárható helytállás és kiállás mindazért és azokért,
akik családot nemzetet és országot is egyben jelentenek.

A szegény ember erénye a becsület, és ezt a kiemelkedett és mindent letipró önös
emberek sem képesek semmissé tenni még akkor sem , ha saját hazájukat is képesek pénzért megtagadva az ott élőket ócsárolni......"

Természetesen igazad van. Tökéletesen egyetértek a többi szövegeddel is, csak akkor ha ilyen büszkék és becsületesek ezek az emberek akik ennek a kormánynak és az állami nyomásnak/kényszernek engednek, ne szóljanak egy szót se! Húzzák az igát fillérekért, ne sirjanak, hogy nehéz az élet. Hajoljanak meg az erőszak előtt. Szerintem aki zsarolható az azonosul egy fölmosóronggyal! S itt teljesen mindegy, hogy a család, a társadalom vagy a szomszed zsarol bennünket! Aki egyszer enged, azt eltapossák! EZÉRT VAN ROSSZ VÉLEMÉNYEM AZ OLYANOKRÓL AKIK ELVÁLLAJÁK A KÖZMUNKÁT.

S noha Te személyes sértésnek vetted, (ami nem volt szándékom), nem tudok azonosulni a nemes hozzáállásoddal! A mai világban akit el lehet taposni az el kell taposni! S hidd el, el is tapossák! Ennél a válszatás a tied, hogy hova akarsz tartozni!
Akik eltaposnak, vagy akit eltaposnak.

Te választottál!
hatarvadasz 2014.08.16. 18:51 (#22)
A magam részéről úgy fogalmaznám meg a munka becsületét, hogy az örök!
Az hogy sokan lebecsülik és megalázzák annak egyes fázisait, vagy inkább
körülményeit, az nemiskolázottság kérdése, hanem hozzáállásé!

A munka tette az embert emberré, és annak anyagi vonatkozásai tették
embertelenné is egyben.

Az aki a munkájában képes elhivatottságot,értelmet,és örömet találni az pedig
egy igazi és megelégedettségében boldog ember.
Minden társadalomban a munkából eredő tisztességes megélhetés foka adja meg
annak élhető és békés voltát.

A nehéz fizika munka is adhat sikerélményt éppen a benne rejlő és kihívás
számba menő tisztességes helytállás adta sikerélmény bels öröme által.

Az Amerikai azt mondja szép munka volt, a Magyar pedig emberpróbálónak nevezi.

És mindegy ki milyen szempontok alapján sorolja be a munkát a tisztességes munka arányos és elfogadható ellenértéke adja meg becsületének és követőinek táborát.

A bányász társadalom kihívásoktól terhes élete és feladatai is olyan emberek
mércéje volt akik önfeláldozásból és szakmaszeretetből is jelesre tudta vizsgázni
minden körülmények között.
És még lehetne sorolni sorban olyan hivatásokat, ahol a belső késztetés az ami
kitartó és kollektív szellemiségében is egyedülállóan volt képes embereket
nevelt a társasalomszámára.

Hogy a politikai,gazdasági és vallási vezetők hatalmi érdekei és a vagyonosodási kényszerük mennyire tapossa sárba embertársaik megélhetésének lehetőségeit
mutatja meg a mondvacsinált érdek képviseleti kizsákmányolás és megalázó
függőségek szándékos létrehozása.


dta megosztó
meki77 2014.08.16. 16:06 (#21)
A közmunkások egyenlő bért kapnak, bármilyen munkát végeznek?

mennyi a havi kézhez kapott, és abból van-e levonás?

Varga szerint a közmunkaprogram visszaadta a munka becsületét!
Valóban?
geptop 2014.08.14. 20:41 (#20)
Kedves Deco!
(És az esetleges hozzád hasonló önelégültek!)
A munka nem szégyen! A munkabér béralku és kényszer függvénye!
Köszönöm, hogy aggódol értem is. Nem kell! Vannak napok, amikor 1 nap alatt többet keresek, mint bármely közmunkás!
De nem nézem le őket!
Tudod, az emberség több (néhányunk számára) mint a pénzszámlálás!
Jómagam is gyakran segítek, számomra ismeretlen autóstársakon, mert valamikor én is ismeretlenek segítségére szoultam. De sorolhatnéjk egyéb példákat.
Tudom... Te Istenben nem hiszel... De Isten az embert közösségi lénynek teremtette....
Ha nem így lenne, akkor te sem tudnál a pénzeddel hivalkodni.
A pénz, csak eszköz és nem cél! (életrevaló embereknél!!!)
hatarvadasz 2014.08.14. 14:23 (#19)
Sértegetések és leszólások nélkül még csak annyit, hogy köszönöm azok
véleményét akik helyén kezelték a hozzászólásomat.

Decotext pedig hozzászólásaiban és annak fényében mentalitását kellően ecsetelve
fejtette ki mindig értékszemléletét és kitartását is.
Az hogy valaki vált, vagy tovább lép az élet forgatagában csak úgy lehetséges,ha kötelezettségeit ellátja, vagy elhanyagolva félredobva mindent megy tovább a maga céltudatosan elvárt, de feltételeiben kétséges útján.

Sok embernek vannak lyan gyökerei és rokoni szálai,amelyek során nem csak
a saját értékrendi elvárások azok amelyek motiválhatják.
Vannak kötelezettségek elvárható helytállás és kiállás mindazért és azokért,
akik családot nemzetet és országot is egyben jelentenek.

Sokan képviseleti szinten még meg sem fogalmazódott értékrendek alapján akarnak
nemzetünk nagyjaival azonosulni úgy hogy azok lába nyomába sem léphetnek
sem valóságosan, sem képletesen.
A szónak és az emberi hitvallásnak valamint a munka becsületének emberi értéke van, amelyet azok degradálnak le akiknek fogalmuk sincs róla.

Mindig büszke voltam a gyökereimre, elvégzett munkámra, és hibáim és erényem
mellett elveimre is.
Hogy ez nem jár vagyonosodással és nyelvtudással, attól még teljes értékű és
humánus maradtam még ha el is járt közben felettem az idő!
Ha van Isten, és eléje kell járulni megmérettetésre, akkor sem kell majd lehajtanom szégyenben a fejemet.

A szegény ember erénye a becsület, és ezt a kiemelkedett és mindent letipró önös
emberek sem képesek semmissé tenni még akkor sem , ha saját hazájukat is képesek pénzért megtagadva az ott élőket ócsárolni.
A külföldre vándorolt és élő Magyar ember honvágyában hagyományaiban és
könnyeiben sírja vissza mindazokat az emlékeket amelyeket hátrahagyva volt
kénytelen emlékeiben feleleveníteni.
Az Európai Unió egyetlen nagy előnye a szabad mozgástér lehetősége, hogy mindezeket korlátok nélkül újra élhessék.

A hűség és a becsület, a tisztességes élet nem pénz kérdése, hanem kitartás és hűség olyan próbája, amelynek során sokan képesek szenvedve is eleget tenni.
ibicimama 2014.08.14. 13:19 (#18)
Amit érte kapnak, az megélni kevés, éhen halni pedig sok! Érdekes mindig akkor nő meg a számuk ,amikor a kormányt kell támogatni.Szegények azt hiszik ,biztosítva van ez a kevés pénz! Utána a tizedére csökken, az alkalmazottak száma! Akkor jönnek rá, hogy szépen átverték őket!
decotext 2014.08.14. 10:44 (#17)
Kedves Donladduck!
Abban egyetértek veled, hogy a start a különbözik, de bármikor és bárhonnan is indulunk el, célba érhetünk. Persze, hogy nem lehet (s nem lesz) mindenki agysabész! Erröl nem is volt szó! Arról volt szó, hogy mi a véleményünk a közmunkáról. Én elmondtam, s ez nem tetszett nektek. Ha nem tudjátok elviselni, hogy vannak akiknek a kritikai érzéke s racionalizmusa nem halt még ki, akkor nem kell ilyeneket kérdezni! Én az ilyen piacellenes mümunkát (állami zsarolás) soha nem fogom dijazni, pláne, hogy maguk akik végzik, azok is azt mondják, hogy nem elég a megélhetésre amit ezért kapnak! (Soha nem tudnám az ilyen embereket sajnalni!)

Az ilyen közmunkára olyankat vezényelnek ki, akik nem találnak mást a környezetükben! Na, ITT van a dög elásva, mert bizony a környezetünket bármikor meg tudjuk (magunk) változtatni, csak akarni kell. A magyar azonban röghözkötött, s foggal körömmel ragaszkodik ahoz amibe beleszületett, s amit megszokott! Ez nem müködik! (Mi a nejemmel a 36 éves haázssáhunk alatt 17x költöztünk >> tizen hétszer >> nem elirás!!) Ezért aztán sokan ilyen szituációba kerülnek csak azért, mert nem hajlandók a lakhelyet/barátokat/rokonokat/család ot elhagyni, a jobb élet reményében! S nem kell a külföld, itthon is van esély, csak hát meg kell végre indulni s nem az állami infuzióra várni!

S már bocs, de azért egy ilyen közmunka
kényszernél, még a külföld is jobb, nem?
Már pedig nyelvet barki tanulhat, (ingyen) s
nem kell drága nyelvvizsga, elég ha tudunk
kommunkálni!
donaldduck 2014.08.14. 08:45 (#16)
Deco-
Mivel nem mindenki azonos eséllyel indul az életben ezért nem is lehet azonos elvárásokat megfogalmazni illetve azonos módon bírálni kinek-kinek az életét.
Mint már többször írtam az átgondolatlanságodra Nem lehet mindenki agysebész(és ha mindenki az lenne nagyon szar lenne) Nem mehet mindenki külföldre dolgozni.Nem örökölhet mindenki annyit hogy az indulását megkönnyítse. Magyarán az általánosító bírálatod hibás!!!!!
Nézz tán körül a közmunkások között.
Igen kevés olyan melóst fogsz ott találni akinek a szülei a felsőközéposztály tagjai.. A legtöbb közmunkás az alsóközép osztály és a valamikori munkásosztály tagjaiból van.Ezen belül van tagozódás a valamikori segédmunkástól a szakmunkásig.
-A másik amit szerintem nem tudsz felfogni...Hogy mi az a kiszolgáltatottság? Először tán tisztában kellene lenni a fogalommal,mielőtt ostoba döntésképtelen helybenjárónak titulálnád a nálad kevesbé szerencséseket.
feerko 2014.08.14. 07:29 (#15)
A lényegről is valamit ?
1 2 3 
Facebook komment
További címkék
környezetünkben éppen, keresetlen megjegyzéseiket, jobb megélhetésükért, feladatok amelyeket, sértődtem, decotext, helyzet, környezetünkben, életben éppen titulálnád, egyszer tetemesen alsóközép, környezetünkben szegény bérből, segédmunkástól nevezi, sértésnek támogatásukat, mielőtt fogalommal, belül gyökereimre, kellően mozgástér, hozzáállásoddal körülmények,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.