Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
A vonat nem vár,a sorompó áll ?
Széles nyomtávú vasút épül Kelet-Közép-Európában, a gigaberuházás gyakorlatilag meghosszabbítja a Vlagyivosztok-Moszkva-vonalat egészen Bécsig. A pálya tervezett nyomvonala Szlovákián keresztül vezet, gondosan elkerülve Magyarországot.
E vasútvonalat előbb meg kell építeni, aztán meg fenntartani és üzemeltetni kell - könnyű kitalálni, hány (rengeteg) munkahelyet, mennyi beáramló pénzt (rengeteget) biztosított volna a részvétel széltében-hosszában az országnak...
Lehet persze minderre azt mondani, hogy sokat vesztenénk vele, bezárna a Záhonyi átrakó pályaudvar, s jelentősen megnőne az orosz kereskedelmi befolyás (így természetesen a politikai is).
Csak azt nem lehet mondani, hogy az Orbán-adminisztráció ,,keleti nyitás" politikáját a célországok egy másodpercig is komolyan vennék. Hogy bárki is partnerként számolna velünk.

PolitikaEgyéb kérdések
A kérdést írta: donaldduck ( 2013.07.22. 21:50 )
Válaszok száma: 40
Címkék: sorompó, vonat, áll, vár, meghosszabbítja, adminisztráció, magyarországot, természetesen, gyakorlatilag, gigaberuházás,
1 2 3 4 
Válaszok Új válasz
brumteso 2015.06.06. 18:16 (#40)
Kíváncsi vagyok, azóta mi újság az ügyben.
Bocs, ezt a témát most fedeztem fel.
geptop 2013.07.24. 21:19 (#39)
38!
Az a korszak lezárult az életemben.
Úgy gondolom, a keverő bezárását kevesen siratják, annak ellenére, hogy az én időmben nagyon jó kollektíva volt. A kertvárosiak is megszabadultak a koromcső kilyukadásának következményeitől... No meg nem is volt egészséges. Akik a bemérőben lehúztak 10 évet az mind, vagy tüdő-, vagy máj-, vagy bőrrákot kapott... A többségüket rövid idő alatt el is vitte. A Michelines korszakban már azt sem tudták, hogy milyen adalékokat mérnek, mert csak kódok voltak... Az összetétel titkos volt.
tailor 2013.07.24. 20:20 (#38)
#37
Látod már a keverő is eltűnt, nincs még hírmondója sem. Igaz építeni akartak egy újat, de valaki onnan fentről a kormánytól beintett.
Ha esetleg valamit kérdezni akarsz ez ügyben, csak privátban tedd kérlek. Arra válaszolok.
geptop 2013.07.24. 17:32 (#37)
36.
A keverőben dolgoztam karbantartó műszerészként.
Meg a formásoknál is egy keveset.
tailor 2013.07.24. 17:16 (#36)
#35
Nem is tudtam, hogy Te ilyen nagy szakértője vagy a Taurusnak. Lehet találkoztunk is a gyárba, mert én dolgoztam ott méghozzá a lemezüzembe. Lehet találkoztunk is, vagy nem dolgoztál ott?
Tudnék egy-két érdekes dolgot mesélni a gyárról az akkori időkről és a mostaniakról is. Igaz én már régóta nem dolgozom, de a nejem ott van.
Tudod az akkori abroncsokkal rengeteg minőségügyi probléma volt a futófelület leválása miatt. Ezért is kezdték hanyagolni a gyártását.
geptop 2013.07.24. 12:29 (#35)
34.
Hogy a jobboldal milyen bűnöket követett el, az egy dolog... A baloldal pedig nem tette meg a korrekciót...
A Taurussal kapcsolatban:
Itt nyíregyen gyártottak mezőgazdasági abroncsot! A pesti gyárban teherautó abroncsok készültek... Az összes Ikarus busz mellet, az összes Volán, összes teherautóján is Ikarus abroncsok feszültek... Jelentős volt az orosz és közel-keleti export is (Irak-Irán) De Mexikóban sem volt ismeretlen márka. Az orosz hadiipari megrendelés (titkossága miatt) nem mérhető.
tailor 2013.07.24. 12:17 (#34)
#33
Mindent leírtál amit én is akartam, de azért hozzátennék még néhány dolgot.
Érdekes, hogy a jobboldaliaknak ilyen szelektív a memóriájuk, ugyanis elfelejtik Vitya meg Józsi bácsi beszólásait az oroszok felé. Azt is elfelejtik, hogy a Szovjet emlékművet is leakarták bontatni és ebben mind a két egyén és a pártjuk is éllovas volt. Ugye voltak tüntetések, beszólások is a jobboldal részéről a keleti nyitás tekintetében, amiért az akkori baloldali kormány nem győzött bocsánatot kérni az oroszoktól meg a keleti szomszédainktól.
Ez a cikk is érdekes: http://xfree.hu/...aid=251172

#30
Az orosz vagonokba 50 tonna áru fér, az európai vagonokba 40 tonna. Ennyi a különbség.
Szerintem a magyar pályák igen le vannak amortizálódva és csak egyszerre 25 vagont húzhat a mozdony, míg egy jól karbantartott pályán akár 50 vagont is húzhat.

#29
A Taurus mezőgazdasági abroncsot gyártott és az is csak 40 km-re volt szabványosítva.
Igaz gyártott még kisméretű abroncsokat targoncákra, kis mezőgazdasági gépekre de ezek nem voltak számottevők.
A kormot a Michelin még mindig az oroszoktól veszi, csak most nálunk személygépkocsi abroncsot és teherautó abroncsot gyártanak. Olyan személyabroncsot gyártanak itt, hogy darabja 100 000 Ft-ot is meghaladja.
peru12 2013.07.24. 11:48 (#33)
#32
Talán mert a 90-es években olyan mértékű közutálatnak örvendtek az oroszok, mint megszállók, hogy egyetlen kormány sem merte erőltetni őket. Nyilvánvaló hiba volt, de a kormányokat a többség választja és bárki is próbálkozott volna ilyesmivel azonnal nagy támadási felületet adott volna az ellenzéknek. Azt meg tudjuk, hogy az ellenzék (nálunk) a hatalom megszerzése érdekében minden ésszerűtlenségre képes.
geptop 2013.07.24. 11:42 (#32)
29!
Naggyon jó a meglátásod... Nekem csak annyi a problémám, hogy miért csak pont a tiéd...
Valóban... valamiért Antall elbaszta....
De jöttek Horn elvtársék! Az akkori szoci klientúra tele volt jó (orosz) kapcsolatokkal rendelkező káderekkel... Miért nem próbálták az előd hibáit bűneit korrigálni?
Az, hogy a szabolcsi almát ők sem juttatták vissza az orosz piacra, az egy dolog... De ha már vegyipar... A Taurus orosz koromból és orosz exolajból a 90-es évek második felére is nagy nyereséggel termelő, világszínvonalú abroncsokat gyártó gyárait miért adták el? Miért pont a francia Michelinnek? Az energiaszektort miért kellett eladni? De ha már eladták, miért nem orosz érdekeltségeknek? A gyógyszeriparunkat és forgalmazását miért nem az orosz (volt KGST) vonalon keresztül oldották meg?
A fővárosi főpolgármester a szocik támogatásából és bizalmából húzott le 20 évet... A négyes metrót miért nem az oroszokkal építtették meg???
És lenne itt kérdés bőven...
donaldduck 2013.07.24. 11:37 (#31)
30-
tippelek. Szerintem a szélesnyomtávú vagonok nagyobb befogadóképességgel bírnak. Az oroszok meg nem aprózzák el, és így több árut tudnak egyszere a célállomásra juttatni,és több árut is tudnak fogadni.
1 2 3 4 
Facebook komment
További címkék
témát most, keverő bezárását, koromcső kilyukadásának, bemérőben lehúztak, kíváncsi, vagyok, azóta, újság, korszak fentről ellenzék, formásoknál piacra ugyanis, elbaszta tudnék célállomásra, megrendelés esetleg, nincs oldották, oldották nyíregyen, abroncsokkal karbantartott, számottevők pályák, mindig vissza,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2020 TVN.HU Kft.