Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Lesz buszgyártás Magyarországon?
A kormány egy magyar buszgyártási konszernt szeretne létrehozni.
Erre varrjál gombot Deco, és Foxi.

KözlekedésTömegközlekedés
A kérdést írta: piktorka2 ( 2016.05.11. 19:30 )
Válaszok száma: 9
Címkék: magyarországon, buszgyártás, lesz, buszgyártási, létrehozni, konszernt, szeretne, varrjál, kormány,
Válaszok Új válasz
piktorka2 2016.05.20. 15:44 (#9)
Deco! Erre varjál gombot!
Így válik busznagyhatalommá Magyarország

Privátbankár, MTI

Ráfekszik a kormány a nemzeti buszgyártás felturbózására, hamarosan leülnek tárgyalni a minisztériumok.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) a társminisztériumok bevonásával hamarosan kidolgozza a nemzeti autóbuszgyártás megerősítését szolgáló lépéseket - jelentette be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter.

A program megteremti a hazai buszgyártás megújításának feltételeit, hozzájárul a hazai gyártók versenyképességének növekedéséhez, elősegíti, hogy a magyar gyártók minőségben és kapacitásban képesek legyenek felvenni a versenyt a külföldi cégekkel, továbbá lendületet ad a közösségi közlekedés fejlesztésének is.
A miniszter bejelentette azt is, hogy a kormány elfogadta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) által kidolgozott nemzeti autóbuszgyártás cselekvési programjáról szóló előterjesztést.
A program célja a hazai helyi és helyközi közúti tömegközlekedés elöregedett járműparkjának megújítása, amely azáltal, hogy meghatározó jelleggel hazai gyártású buszokkal kívánják megvalósítani, hozzájárul a gazdaság növekedéséhez és a munkahelyteremtéshez.
dantem 2016.05.14. 21:51 (#8)
Busz " gyártás " volt már . Szegeden működött, sikeres volt !
Itt gyártották a kivitt buszokat az akkori szu-ba, irakba, meg a távolkeleti országokba.
Akkor megérte gyártani - most miért nem ?
Szegeden megszüntették a gyártást, pedig jó bevétel volt az országnak. Ezt is a politika vitte el !
Kedves Piktorka. Detonext- itt nem a jegy árakról van szó, hanem a politikáról !

Ne a jegyek áráról vitatkozzatok, mert nem ez volt a kérdés, hogy ki mennyiért utazik !

A magyarok is tudtak jó minőségű buszokat gyártani. A szegedi Ikarus is teljesített szépen !!!!
decotext 2016.05.13. 11:15 (#7)
Kedves Piktorka!
Csakis az országon BELÜLI összehasonlitások a helytállóak s nem a külöföldivel mert a megélhetés országon belüli! Az hogy neked nincs bérleted az magánügy. A lényeg hogy lehetne és akkor tudnál olcsón közlekedni. Mi vidéken viszont nem! Agond pontosan az hogy megint a Fövárost részesitik valamilyen elönybe a vidékkel szemben!

Ne sajnálj! Nem költöznék semmi pénzért Budapestre. Már volt rá böven lehetöségem és ráadásul kertes környékre, Budára, de nem mentünk. Mi speciel nem szeretjük a tömeget s mi ketten nem is panaszokdunk semmilyen vidéki árral kapcsolatosan (nem is átlagosan keresünk), csak nekem szemet szúrt hogy megint valahol a Fövárosban akarják az egész magyar buszgyártást felpörgetni!
piktorka2 2016.05.12. 17:56 (#6)
Deco! Nagyon sajnállak, hogy vidéki vagy. Most miért nem hasonlítod össze a német, Osztrák jegyárakkal a Magyart?
Nekem nincs bérletem, tehát ha utazni akarok, akkor jegyet kell vennem. És már is igaz, amit írtam.
decotext 2016.05.12. 16:44 (#5)
Kedves Piktorka!
Elöször is nagy kacsa amit irsz mert ugyebár van mindenes bérleted ami havi! Ez nálunk nincs. Soka jarnka busszal 20-30 km-re dolgozni s vannak akik vonatra ülnek ugyan igy akár 45 km-re is. Bizony ez napi ingázás horribilis összegekért, de nem erröl szól a fáma!

Hanem arról, hogy neked egy éves összvonalas bérlet 217 960 Ft, (természetes személyek részére) Ez ugyebár kb 597,15 forint/nap amivel egész nap furikázhatsz mig mi ugyan ennyiért csak 1x egy vonalon tudunk közlekedni! Tudod ez most kb. egy fél doboz cigi ára s mindez km korlátok nélkül! Nálunk ha egy X településböl egy másikba veszek egy vonlajegyet azt Szfehérbaon vagy pl Bp.-en nem használhatom de Te Budától Csepelen keresztül kimehetsz a Városligetbe s vissza anélkül hogy megbirságolnanak!
http://www.bkk.hu/...st-berlet/

S most a budapestiek kapják a munkahelyeket és a magyar
buszokat milliárdokért, amit megnit a vidékkel fognak megetetni!
ENNYI Még nem felejtettem el a szuper klimás új villamosrémeket
sem ahol mindenmegállónál az összes ajtót kinyitottak ezzel a
sok energiát fogysztó klimáknak jó nagy pofont adva, de fö, hogy
kaptak új villamosokat!

Ui: s most még nem is emlitettem a kedvezményes budapesti
bérleteket különbözö személyeknek. (Diák, nyugdijas, stb)
Itt minden bérlet árát pontosan megnézheted úgy hogy engem nem kell etetni a sokvonalas és jármücserés útjaiddal mert az kamu rádasul nem minden nap jarsz
arra:
http://www.bkk.hu/...erletarak/

Nem tértél ki viszont a lényeges magasabb bérekre amiket Bp.-e s környékén
fizetnek! Ilyen relációban még az azonosarú utjaidnak sem lenne alapja!
Engem a legjobban az boszant, hogy a primör árú Bp.-en olcsóbb mint itt
a zöldségesnél, holott itt és nem Budapesten termelik ezeket!

piktorka2 2016.05.12. 11:52 (#4)
Deco! #3
Azért drágább minden vidéken, hogy az ilyen kő-gazdag palik, mind te, fizessék csak keményen a dolgokat.
Nem tudom mennyit fizetsz az utazásra, de ha én például be szeretnék menni mondjuk a János kórház főlé egy utcába, és onnan haza tömegközlekedéssel, akkor az nekem 5 járművet jelent. járművenként 350 forint a jegy , az 1750 forint oda és 1750 forint vissza. az 3500 forint Ez egy buszt, a csepeli hévet, a 6 os villamost , még egy villamos és a fogaskerekűt jelenti. Ugyan ez vissza.
Vidéken hol utazol ennyit?
Az más tészta, hogy én 16 éves korom óta kétszer utaztam tömegközlekedéssel.
Egyszer a HÉV-vel akkor is belecsapott a villám, és a HÉV sínek mentén gyalog kódorogtam haza, egyszer meg metróval akartam elmenni Kispestre, de a Deákon a sok mozgólépcső közül rosszat választottam, és Kispest helyett Újpesten kötöttem ki. Azóta kerülöm az ilyen járműveket. Azóta cserekocsit kérek, ha leadom a szervizbe az autót, vagy kerékpárra ülök.
Mennyit is fizetsz vidéken, ha el akarsz menni 22 kilométerre a lakásodtól?
Írd csak ide az összeget.
decotext 2016.05.12. 09:50 (#3)
Ja, ha budapesti érdek az máááááááás.....
Ez akkor nagyon fontos nekik!

Csak úgy megjegyzem, hogy én a Fövárost befalaznám egy 5 méter magas fallal.
Izraeli minta: http://images.postr.hu/...213528.jpg

Milliárdokba kerül az országnak az a két millió lakos. Gondolj csak bele, hogy az
egész országban irglamatlanul drága pl. a tömegközlekedés mig nekik bagóért lehet
ezt. Olcsóbb az áram, olcsóbb a kaja, olcsóbb minden, mint a maradék 7 millió magyar lakosnak, viszont BP.-en a bérek jóval magasabbak mint bárhol az országban!

http://www.bkk.hu/...erletarak/
Ennek többszörösét fizetjük vidéken és sokkal rövidebb szakaszokra, s idöszakra!

S most még ez is!
Egy deficites és szar rendszerü járgányt csak
azért fognak gyártani mert, hogy ez az érdekük!
S mi az ország érdeke?
piktorka2 2016.05.11. 20:16 (#2)
Dco! Olvasd!
Mészáros Csaba a Mabi-Bus Kft. anyavállalata, az evopro-csoport elnök-tulajdonosa szerdán azt mondta, budapesti érdek is a magyar buszgyártás támogatása, mert bár az ő csuklós Modulo buszaik négy százalékkal drágábbak, mint a lengyel Solaris, de a magyar járműben többen férnek el, ráadásul a fővárosnak egy éven belül megtérülne a beruházás, mert a mátyásföldi gyárban dolgozók Budapesten költenék el a fizetésüket.
Félmilliárd forintot befektetve a BKV-val közösen fejlesztették ki a típust.

Ha a BKV- val közösen fejlesztették, akkor miért nem azt vásárolják?
kgb 2016.05.11. 19:42 (#1)
Buszgyártás volt, van, de ha ez kurmány hozzányúl, akkor vége.
Facebook komment
További címkék
nemzeti buszgyártás, nemzeti autóbuszgyártás, program megteremti, hazai buszgyártás, varjál, gombot, válik, busznagyhatalommá, befalaznám magyarok jegyek, dolgokat elöször mondta, klimáknak horribilis dolgozók, ugyebár sokkal, érdek képesek, járművet dolgozók, sajnálj forint, dolgozók tárgyalni, nálunk blogs,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.