Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Szerintetek véletlen, hogy egyszerre hibásodik meg annyi metrókocsi?
-lehet, hogy valakikhez közeli céget alapítottak már a külföldi használtak behozatalára?-
KözlekedésTömegközlekedés
A kérdést írta: csitti01 ( 2011.05.21. 07:24 )
Válaszok száma: 10
Címkék: szerintetek, metrókocsi, hibásodik, egyszerre, behozatalára, alapítottak, használtak, valakikhez, külföldi, közeli,
Válaszok Új válasz
budenszkij 2011.05.23. 16:15 (#10)
Ahoj!

Cathy: ha ez megnyugtat csak nézd meg, hogy hány évesek a buszok, villamosok vagy HÉVek, amin utazol. Abszolút nem a kor számít ezeknél a járműveknél, mert ezekben van anyag, nem úgy mint mondjuk a Volvókban. Igen, fődarabcsere, főjavítás és a többi műhelymunka kimaradása spórolásba vitte a céget (metrókocsinként évi 20 millió a kalkulált karbantartási költség, hogy ebből mennyit költenek egy metrókocsira valójában...). Igen, ezzel rövid távon meg lehetett spórolni közel 1 milliárd forintot papíron, mégsem érezhető a vállalaton, hogy megjelent volna valahol ez a pénz.

Mivel az Alstom kocsik érkezésére számoltak, így ezek a kocsik tényleg nem kapták meg a szükséges karbantartást, így mára már csak jelentős felújítással közlekedhetnének. Mivel egy új szerelvény beszerzése irtózatos pénzt jelent (legalább 250 millió ft metrókocsinként) sokkal inkább megérné a felújításban gondolkodni, ami egy jelentős újítás esetén sem lépi át a 100-120 millió/kocsi küszöböt és ennyiért még a szovjet kocsik is ugyanannyit tudhatnának, mint az újak legalább 20-25 évre biztosított használattal. A Ganz ma már Skoda-Ganz, és a Skoda a prágai metrókocsik felújításánál pontosan ezekből a kocsikból csinált nagyon kulturált járműveket. A tapasztalat, tudás és a magyar műhely, mérnök és tervezői bázis megvan, mi kellene még? Van 43 metrókocsi is kivonva a forgalomból, ideje lenne bevinni a műhelybe és felújítani alaposabban!
cathy222 2011.05.21. 20:01 (#9)
Közel egyidőben szerezték be a metró kocsikat, így közel egyidőben mennek tönkre annyira, hogy már maguktól is égnek. Már rég ki kellett volna selejtezni ezeket a matuzsálemeket.
geptop 2011.05.21. 11:59 (#8)
Nemcsak metrókocsik! És? Nemcsak most!!! Persze, a szelektív állampolgár szereti magában elsimítani a dolgokat politikával. Vannak, megrázó trolijai a BKV-nak. És volt már itt buszos sztrájk az életveszélyes buszok miatt is.
Azt, ha a tényleges munkát, értékében a haveri kör végzi el, mi a kivetnivaló?
Tetszik, nem tetszik, ha valami lehetőségről hall valaki, azokat részesíti előnyben, akik valami okból közel állnak hozzá! A szocik sem fidesz közeli cégeket kértek fel el nem végzett tanácsadói munkára.
Jó lenne már némi színvonalat vinni a sopánkodásba!

Mennyivel értékesebben és értelmesebben hangzott volna a kérdés valahogy így:

"Szerintetek, ha a Fidesz kiadja a metrókocsik javítását a haveroknak, akkor az ár- érték. és műszaki minőség arányos teljesítés lesz?"

(Persze a fóbiások, erre is előre kántálnák a "megelőlegezett" rosszindulatot. De ez így csak őket minősítené! Politikai kérdést feltenni, meglehetne próbálni önállóan is. Nem biztos, hogy trendi dolog, libsi módon egy kérdésben mindent összemosva választ sugallni!
sunchat 2011.05.21. 11:24 (#7)
Szerintem az a véletlen, hogy eddig nem történt komoly tragédia. Azért aranyos a kormány megoldása: ritkítják a járatokat a kieső kocsik miatt, az előre jelzés szerint elő fog fordulni, hogy pár utas nem fér majd fel... Óvatosan súgom meg, hogy sokszor MOST IS előfordul.
Bár én nem metrózom, de rohadtmód nehezményezem, hogy milliárdok szállnak fogorvosok zsebébe (lásd Orbán-család), a parlament kivilágítására, meg úgy amblokk zsidrákjaink bankszámlájára (nem megyek messzire, ha itt sorolom fel a homár BKK-s taknyot is, aki mellesleg szintén Orbán-rokon), a tömegközlekedés meg romokban hever, cserébe az ellenőrök + közteresek terrorban tartják az így is nyomorgó és lehetetlen állapotokba, koszba, mocsokba, hőségbe kényszerített utasközönséget.
De hát, minek is jártatom az ujjaim, ez csak egy újabb gusztustalanság, volt is, meg lesz is még elég...
tarnics 2011.05.21. 10:47 (#6)
Szerintem Vargamarga írt helyes választ.
csitti01 2011.05.21. 10:44 (#5)
Ezeknek előírt megtett km. után karbantartáson kell átesniük, így nem lehet bennük 40 éves alkatrész, max. a kaszni.Főleg a fék és biztonsági berendezésekre figyelnek a műhelyekben. Gyanús, mert minden dolgot, előbb egy lejárató kampány előz meg.
pola62 2011.05.21. 08:42 (#4)
Nem véletlen, hiszen már 10 éve lejárt a garancia, inkább az a véletlen, hogy ennyi ideig bírták és hogy ez idáig, nem történt nagy katasztrófa ebből.
olinia 2011.05.21. 08:42 (#3)
Jó pár füstölgő metró kocsiból kellett már kiszállni.... és nemcsak mostanság!!!!!
vargamarga 2011.05.21. 08:38 (#2)
Nincs pénz a karbantartásokra, fődarab cserékre.
Nem értem a magyar államot. Magyar metrókocsira kellene cserélni az összeset, államilag támogatott megrendeléssel, lenne munkahely is egyből.
vm
szicu 2011.05.21. 08:00 (#1)
A tegnap esti hírekben hallottam, hogy ezek az orosz gyármányú kocsik már túl vannak a 40 éven. A gyártó cég már 30 év után nem garantálja a biztonságos üzemelésüket. Talán most jött el az idő, hogy egyre több kocsinál jönnek elő a problémák, hiszen már időszerűnek mondhatók. Elöregedettek. Egy csomót már ki is vontak a forgalomból, úgyhogy egy ideig értelemszerűen ritkított járatokkal kell számolni.
Facebook komment
További címkék
többi műhelymunka, kalkulált karbantartási, metrókocsira valójában, kocsik tényleg, cathy, megnyugtat, évesek, buszok, millió spórolásba ezeknek, járatokkal spórolásba mennyit, biztonsági valami mocsokba, koszba jelentős, cégeket ezekben, lehet metrókocsinként, fődarab kiszállni, metró sopánkodásba, matuzsálemeket szerintem,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.