Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
Többet utaznál tömegközlekedéssel, hogyha változnának a tarifák és kedvezmények? |
Az alábbi változtatásokkal:
- megszűnnek a kedvezmények
- a helyi közlekedésben idő alapú városi és elővárosi jegyek kerülnének bevezetésre
- megszűnnének a jegyek és chipkártyáról történne a használat alapú kifizetés
- az utazási költség helyközi járaton 10 ft/km, a helyi járaton 5 ft/perc lenne
- egységes díjszabás buszon, vonaton és a városi járatokon is minden városban
Várom a válaszaitokat!
Közlekedés – Tömegközlekedés
|
A kérdést írta: budenszkij ( 2011.05.19. 14:24 )
|
Válaszok száma: 7
|
|
Címkék: tömegközlekedéssel, kedvezmények, változnának, tarifák, változtatásokkal, chipkártyáról, válaszaitokat, közlekedésben, megszűnnének, kedvezmények,
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
dnemethk |
2011.05.19. 23:44 (#7) |
|
|
Mivel nincs autóm és a szomszédos városban dolgozom, szeretek kirándulni messzi tájakra is,
így kénytelen lennék. |
|
heade |
2011.05.19. 19:46 (#6) |
|
|
Ennél többet már nem szívesen utaznák (napi 2,5 óra), de ha olcsóbb lenne és nem a cég fizetné, nem bliccelnék. Mert most bliccelnék, ha nem a cég adná a bérletet |
|
pkrisztina |
2011.05.19. 17:15 (#5) |
|
|
Nem.
Gyerekkoromban is nagyrészben autóval jártunk, én magam is 16 éve vezetek, nincs az a kedvezmény amiért feladnám a háztól-házig közlekedés kényelmét.
Már nem tudnám tolerálni a megállókban ácsorogást, járműveken tolongást, egy útvonalom 3-4 átszállást stb. |
|
malfasz |
2011.05.19. 16:51 (#4) |
|
|
Sajnos felénk nagyon karcsú a tömegközlekedés biztositó cégek jelenléte!
Igy a válaszom egyértelmüen: NEM! |
|
budenszkij |
2011.05.19. 15:20 (#3) |
|
|
Ahoj!
Az ötlet nem elvadult képzelgés, elég komoly számítások vannak mögötte és a jelenlegi viszonyokat ismerve nem irreális. Talán érdekes adat, de főleg a vidéki utasok magas nyugdíjas részaránya miatt még ennyi pénz sem folyik be átlagosan a közlekedésbe utas részről. Másrészt a kedvezmények megszűnésével megszűnnének a visszaélések is, amik újból komoly pénzekkel károsítják meg az államot.
Amúgy nem elképzelhetetlen, hogy ennyi pénzért még meg is érje járatokat indítani, csak példa: egy OrangeWays busz kb. 320-360 ft-ért tesz meg egy km-t minden költséggel együtt, és van rajta 65 hely...tehát még 10 forintjával is csak az ülőhelyek 50%-án kell, hogy üljenek ahhoz, hogy nullszaldós legyen a járat és ennél szinte mindig több utasuk van. Tehát lehetetlen? |
|
raska_istvan |
2011.05.19. 14:57 (#2) |
|
|
Ennél többet valószínűleg nem utaznék, ugyanis eleve tömegközlekedéssel járok egyetemre :-) A csipkártyás rendszer egyébként nagyon jó, Stockholmban találkoztam vele. A metróba kapukon keresztül tudsz lemenni, és csak akkor nyílik ki az ajtó, ha odatartod az érvényes kártyát. A buszon csak elől tudsz felszállni, ott is van leolvasó az ajtó mellett. Ha nem jó a jegy vagy megpróbálsz hátul felosonni (ami helyieknél nem fordulhat elő, ugyanis nagyon szeretnek sorban állni), akkor leszállít a sofőr. Villamosnál egy kalauz megy végig egy leolvasó-készülékkel, akinek nem érvényes a jegye, annak megy a pótdíj. Ezt a kártyát csak egyszer kell megvenni, onnantól csak a szokásos módon kell megvenni a jegyet és bérletet, mintha feltöltenéd.
Az időalapú jegy az jó ötlet, de az 5 Ft/perc és a 10 Ft/km nagyon kevésnek tűnik, ha 200 km-re 2000 Ft-ot számolunk, akkor az jó, de rövid utakon valószínűleg nem érné meg az üzemeltetés. A városonkénti egységes díjszabás az rendben van, de az szerintem nem reális, hogy ugyanannyit kelljen fizetni vonatra, mint buszra, hiszen mindkettőnek mások a fenntartási költségei és a komfortfokozata is (buszon alig lehet elférni, vonaton sokkal több helyed van). |
|
|
cyrano |
2011.05.19. 14:51 (#1) |
|
|
Idézek a kérdésből : "egységes díjszabás buszon, vonaton és a városi járatokon is minden városban"
Ezzel teljesen egyetértek
Szerintem mondjuk a keletitől az emkéig egy buszjegyet (320FT) túlzásnak tarok
Szerintem vidéki városokba nincs ilyen magas !!
Bár !! Kérdés hogy azt hoznák e fel a pesti árakhoz vagy a pestit vinnék le ahhoz..
************************************ ********************************
Másik idézet :
az utazási költség helyközi járaton 10 ft/km, a helyi járaton 5 ft/perc lenne
Az előbbi idézett távolságot a 173 busz max 10 perc alatt megteszi !
Annyira naiv nem vagyok hogy a mostani 320Ft jegyet leviszik majd 50 forintra !!
|
|
|
|
|
szomszédos városban, háztól-házig közlekedés, megállókban ácsorogást, tömegközlekedés biztositó, mivel, nincs, autóm, szomszédos, tolongást lemenni ennél, városban onnantól dolgozom, jegyet példa szokásos, cégek gyerekkoromban, elképzelhetetlen messzi, kelljen kérdésből, házig helyi, állni felénk, mindkettőnek forintra,
|
|
|
|