Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
styx |
2011.05.26. 01:52 (#5) |
|
|
"Levegő és benzin keveréke hajtja, ezt a folyamatot nevezik sűritésnek (gázositás)" - ezt a mondatot tanítani kéne, akkora marhaság.
A benzin a karburátorban (karburátor~gázosító) keveredik el a levegővel, gyakorlatilag gáz halmazállapotúvá. Ezt a "gázt adjuk".
1 kg benzin elégetéséhez kb 14,5-15 kg (!) levegő szükséges.
A Föld felszínén 1 m3 levegő súlya 1,3 kp.
Lehet számolgatni
Ha meg autógázzal megy az autó, akkor szó szerint is gázt adunk.
Gergelyferi szépen leírta a négyütemű motor működését... |
|
mirci32 |
2011.05.18. 23:25 (#4) |
|
|
Nem benzinnel megy
Gépjárműtechnikai szakközepet végeztem!
Levegő és benzin keveréke hajtja, ezt a folyamatot nevezik sűritésnek (gázositás)
Innen maradt fent hogy adj gázt,tehát az elegy után,nem a kitermelt gázra gondoljunk |
|
petya33 |
2011.05.18. 07:09 (#3) |
|
|
Ez szleng kifejezés.Mondjuk azt is ,hogy : "adj rá egy kis kakaót ! " mégsem locsolom le a hifit kakaóval....
Vagy ha "úszok a munkában" azt nem fürdőruhában teszem...
|
|
csitti01 |
2011.05.18. 06:58 (#2) |
|
|
Ezen már én is gondolkodtam, de gergelyferi válasza meggyőző. |
|
gergelyferi |
2011.05.18. 06:09 (#1) |
|
|
Azért, mert a motorba kezdéskor benzin és levegő kerül be egyszerre, ez az első ütem tulajdonképp.Ekkor, az első ütemben (szívás) a dugattyú lefelé halad, aminek hatására tüzelőanyag-levegő keverék kerül a hengerbe, a nyitott szívószelep(ek)en keresztül. A második ütem során (sűrítés) a szelepek zárva vannak, és a dugattyú felfelé haladó mozgásának köszönhetően megnő a benzin-levegő keverék nyomása.(Tulajdonképp innen is van ebből a nyomásból, az "adj gázt! "Mondat, másképp ezt azzal is lehet mondani, mikor siettetni akarunk valakit:"Na, nyomás!"(Adj nyomást, azaz siettesd a dolgokat, siess)) Amikor a dugattyú a felső holtpont közelébe ér, a gyújtógyertya szikrát ad és begyújtja a keveréket. Az égés hatására a hőmérséklet és a nyomás megnő az égéstérben, és a gázerő lefelé tolja a dugattyút. A negyedik ütemben (kipufogás) a dugattyú ismét felfelé halad, a nyitott kipufogó szelep(ek)en keresztül kitolja az égéstermékeket - ismertebb nevén a kipufogógázt - a hengerből.Innen alakult ki tehát ez a kifejezés.Nekem ez a véleményem. |
|
|
|
|
|
folyamatot nevezik, mondatot tanítani, négyütemű motor, elegy után, levegő, benzin, keveréke, hajtja, másképp keresztül dugattyút, nyitott szerint lefelé, siess meggyőző innen, felfelé meggyőző, kitolja keveréke, negyedik válasza, szelep elégetéséhez, tehát kipufogás, keverék mondat,
|
|
|
|