Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Az akarásunk teszi gyakran lehetetlenné a dolgainkat ?
Erről beszél Mooji, a megvilágosodott bölcs :
http://www.youtube.com/...zqDUj5Hu20

Egy gondolatával még kiegészíteném :
"Amíg akarat van benned, különösen valaki vagy valami iránt, hogy boldoggá tegyen, paradox módon, biztos úton jársz afelé, hogy szörnyen érezd magad."

EzotériaLélekgyógyászat
A kérdést írta: seventhson ( 2013.01.09. 11:09 )
Válaszok száma: 30
Címkék: lehetetlenné, dolgainkat, akarásunk, gyakran,
1 2 3 
Válaszok Új válasz
hatarvadasz 2013.01.18. 17:13 (#30)
Tudom, hogy én is butha vagyok, de az ezer egyedik arcom azt
sugallja, hogy a szellemi boldogság és az anyag nélküli lét, olyan
boldogság, amit felcserélek a hétköznapiság sovány vigaszára.
Előbb szeretnék olyan gazdag lenni mint Budha, és úgy megunni azt,
hogy amikor már tehetetlen leszek, elmém ép gondolataival tudjak
felemelkedni az ájtatatosság meghitt boldogságába!!!

Nekem a földhözragadt és vágyakkal teli képzeletvilágom hívságai
jelentik a boldogsághoz vezető utat.

Még az Isteni mennyország is azért tükörképe a pokolnak, hogy a földi élet
bűnben leledző emberei válaszutat találjanak maguk számára!!!
Eddig a pokolba vezető út van jobban kitaposva!!!
seventhson 2013.01.14. 21:11 (#29)
Hatarvadasz (#27) :
A Boldogság jóval több, mint érzés, és a tettekhez sincs köze.
Figyeld meg Buddha szavait erről.

Egyszer egy ember Buddha elé állt, és így szólt :
- Én bodogságot akarok !
Buddha azt felelte :
- Távolítsd el az "én"-t, mert az az egó ! Utána távolítsd el az "akarást", mert az a vágyakozás ! Nézd meg, hogy ami megmaradt, az pusztán csak a BOLDOGSÁG.
seventhson 2013.01.14. 20:57 (#28)
Tilojka kedves !
Sajna erről most lecsúsztál De szerintem ki fogod tudni aludni a megrázkódtatást, hogy nem te kaptad a hüvelykujjat

A témához :
Mint általában a megvilágosodottak szavai, így Mooji szavai sem könnyen értelmezhetőek. Nem is azért, mert hogy ők esetleg rébuszokban szeretnek beszélni, hanem csak azért, mert amit ők ki szeretnének fejezni, az a csak racionálisan működő elméjű emberek számára többnyire egy értelmezhetetlen valami. Olyan ez, mint ha egy idegen programban írott kódot próbálnánk megfejteni a hagyományos eszközökkel. És az idegen eközben nem is más számunkra, mint a saját lelkünk, amely egész életünket teljességgel áthatja, de mi még sem vagyunk képesek ezt felismerni.
Sunchat ma írt valami olyasmit, hogy mint ha az emberek fordítva működnének.
Hát ......... ez tényleg nagyon így van. Ezért a lélek szavát is valami értelmetlen zagyvaságnak értelmezik sokan, sőt, még jól fel is háborodnak rajta, hogy lehet ilyen hülyeségeket összehordani.
Ez az tehát, amikor az ember a saját Önvalóját a legkisebb mértékben sem ismeri. Ezért értelmetlen a legtisztább megnyilvánulás sokak számára, ami a megvilágosodd emberek felől jön felénk.

Na persze most nem magyaráztam el az akarat és az AKARAT közti jelentős különbséget, de ez nem is magyarázható jól. Ezt csak felismerni és ez által a lélekben érezni lehet. Akinek ez megy valamennyire, annak számára leírhatalanul csodálatos és lenyűgöző minden olyan tanítás, ami egy megvilágosodott bölcstől jön.
hatarvadasz 2013.01.14. 20:56 (#27)
A boldogság az nem jön magától, és nem is lehet kiharcolni.
Szerintem amikor egy hozzánk és érzésvilágunkhoz közelállóval
találkozunk akkor a zsigereinkben lévő hormon jelzi szimpátiát iránta.
A tudatunk az ami mérlegel és variálja, hogy a jelzés értéke megfelel-e az
anyagi erkölcsi és a külsőséges elvárásainknak.
Amennyiben ez a vágyunk nem talál hasonlóan visszajelzésre a felé tett
szándékos közeledés lehet eredményes, de ha az illető számító vissza
is élhet hasonlóképen vele.
Dologi vágyaink elérhetőbbek, a lehetőségeket pedig eszközeink megválasztásának
tisztességes volta szavatolja jogszerű tulajdonlását.

Szerintem a boldogság az a belső érzésünk, ami a tetteink következményeként
örömet okoz nekünk és hozzátartozóinknak egyaránt.
tilojka 2013.01.14. 17:06 (#26)
Itt az eredeti nagyon friss élő élő példa Annyira akartam hozzászólni még mielőtt lezárod, de lám nem sikerült mire idekerültem már rég kiosztottad a jó válaszért járó ujjacskát, és most nagyon kellemetlenül érzem magam. Na ez nagyon igaz!

A témához:
Jól értelmeztem? Ha nagyon akarjuk azt a boldogságot akkor biztosan kudarcba fullad minden vele kapcsolatos törekvésem(akaratom)? Ha így van, akkor én már inkább nem is akarom
seventhson 2013.01.10. 19:22 (#25)
Feerko :
Mindig jogod van kételkedni, és ezen én nem hogy nem sértődöm meg, hanem még határozottan örülök is a kétségeidnek. A kétségeink visznek előre mindannyiunkat a lelkiúton. Ezért ha kételkedni látlak téged, tudom rólad, hogy helyes úton jársz.

Akik hozzászóltak e témához, nem követtek el hibát, sőt .....
Ha megnézed, olyan emberek szóltak hozzá többnyire (köztük most éppen te is), akik önmagukról állítván, de nem szeretik az ezoterikus témákat. Ehhez képest még sem tudnak kihagyni itt szinte egyetlen alkalmat sem, hogy ne válaszoljanak egy-egy ezoterikus kérdésre a saját módjukon ---> "nem szeretem, nem szeretem, de mégis ott motoszkál bennem, hogy felvegyem a témát" -alapon.
Nem fogod elhinni, de én örülök neki, hogy mindez így van. A hangsúlyos nem én vagyok, hanem az a tény, hogy az emberek képesek a gondolataikat nekiszegezni itt ezeknek a (számukra fura) témáknak. És ha nem is velem egyetértésben teszik ez, de legalább olyan témák járják át a gondolataikat, amik nem szokványosak számukra, amikkel nem lehet összefutni egyetlen politikai rovatban sem.
És csak ez számít Feerko Érted ezt ?

Hogy van-e önértékelési zavarom ?
Minden bizonnyal van, ha te így látod.
Azonban az én szerepem csak sokadrangú. Csak egy eszköz vagyok, csak egy lámpás.
Ami igazán számít, hogy NEKED mint olvasómnak mi fut át az elméden és a lelkeden.
Ja, hogy kritizálok is közben ?
Ez is a feladatom része ........ nem véletlenül ........
feerko 2013.01.10. 18:56 (#24)
Kedves seventhson
Má bocs ,hogy beleugatok . Az előzőkből szinte semmit se olvastam ,mert számomra némelyik túl lila .
Ne vedd személyes támadásnak, de nem vagyok képes túllátni a saját emberi jellemzőimen .Mivelhogy ember vagyok . Akik itt vannak azok nem azok ?
Tudom, ezotéria...de ez is egyfajta értékrend aggatása olyanokra akik hozzászóltak a témához és hibát követtek el a nem egyetértésükkel .
Kissé minősítés,másnál ,előrehaladottabb erkölcsi nívójúnak kikiáltani önmagunkat . Nincs itt valami önértékelési zavar ?
És ezt sem sértésnek szántam (!), hanem egyszerű kételkedésnek .
seventhson 2013.01.10. 18:39 (#23)
Hatarvadasz (#21) :
Ismét nem vagy képes túllátni önmagad emberi jellemzőin.
Az életedet átható értékrendet aggatod rá olyan emberekre, akiknek mibenállóságáról halványlila segédfogalmad sincs.

Mondok neked egy extrém példát, hogy értsd (és ne vedd zokon!) :
Olyan mindez, mint ha te ismeretségbe kerülnél egy sorozatgyilkossal, aki egyfolytában arra próbálna rávenni téged, hogy ismerd be neki végre, hogy te hány ember öltél meg eddig.
Te pedig hiába magyaráznád neki, hogy az emberölés még csak a felvetés szintjén is távol áll tőled, mert te egy nagyon más ember vagy ettől. Ő csakis önmagából kiindulva természetes módon belőled is azt nézné ki továbbra is állhatatosan, hogy te sem vagy különb nála, te sem vagy magasabb erkölcsi értékrendekben élő ember.

Érted ezt ?
Ha a magad gyengeségeinél többet képtelen vagy kinézni más emberekből, ez még távolról sem jelent semmi olyasmit, hogy ne léteznének nálad jóval előrehaladottabb erkölcsi nívójú emberek.
És ezt sem sértésnek szántam (!), hanem egyszerű magyarázatnak.
seventhson 2013.01.10. 18:20 (#22)
Nacsa66 (#20) :
Ha nem gond, akkor a feléd intézett kérdésemre adott válaszod lereagálásával nyitnék.
Mármint, a drogos, részeg, megvilágosodott párhuzamra gondolok.
A megvilágosodott ember boldogságérzetének faktorát szerintem nem kell magyarázni. Azonban a drogos és a részegember esetében is lényegileg ugyanezen van a hangsúly, tehát az önfeledt felszabadultság érzésen. Avagy, a drogos is és az alkoholista is azért válik függővé, mert ő egy olyasfajta gondtalan és felszabadult állapotba kerül a saját "szere" által, ami időlegesen képes kiemeleni őt a problémáktól hemzsegő életéből. Amíg hatás alatt van, addig a világ szép és boldog számára. Amint a hatás elmúlik, mindent meg tesz azért, hogy újra hatás alá kerülhessen.
Kimutatták az ezzel foglalkozó "lélekbúvárok", hogy a stimuláló szerek okozta révület, akkorát képes emelni az adott személy boldogságszintjén, amekkorát csak nagyságrendekkel magasabb szintű lét-tudatossági alapállapot idézhetne elő náluk. Vagyis, az illető csak sok-sok inkarnációnyi lélekfejlődés után kerülhetne alapból abba az örömfaktorba, amire a pia és a drog időlegesen képes nála.
Persze ezzel senkit sem buzdítok sem drogozásra, sem pedig alkoholizmusra (!!), hiszen ezeknek meg vannak a nagyon is káros élettani és karmikus következményei is minden esetben.
Avagy, a tartós és igazi boldogság nem stimulálható, hanem meg kell érnie arra minden emberi lénynek, és ez pedig csak a lélekfejlődés hosszas, rögös útján érhető el.
A lényeg tehát annyi röviden, hogy minden létező emberi lény egyetlen dologra vágyik a leges-leginkább : Önmaga boldogságának megélésére.
Erről szól minden az emberi életünkben (még a legmegátalkodottabb emberek esetében is !) Mindezért viszont nagyon hosszú utat kell végigjárnunk, a legposványosabb életmocsaraktól kezdődően, az alapban fellelt boldogság szakaszán át, egészen a végső ébredés állapotáig.
Viszont az, hogy itt élünk e földön emberként, azt mutatja, hogy a leghitványabb életkörülmények között tengődve is bőven mindent megér számunkra ez az út.

A félelem erejéről szóló példád remek példa, és egyben a félelem "fontosságát" is megmutatja.
Nem véletlen az, hogy létezik a félelem az emberi lélekfejlődési folyamat első és közbenső szakaszaiban ! Teher alatt nő a pálma ! - ahogy a bölcs mondás tartja.
A félelem motivál. Mégpedig arra nézve motivál, hogy az ember megpróbáljon mielőbb tartósan felülemelkedni rajta.
A félelem nem több, mint lehetőség a gyors fejlődésre (és eközben önmagunk árnyéka !). Az "út" elején tartó emberek előszeretettel választják önmaguk életének kísérőjeként a félelmet. Nagyon sokan el sem tudnák képzelni a mindennapi életüket a napi rendszeres félelemadag nélkül (problémakeresés, politizálás, média bújás, ÖNSAJNÁLAT, bűntudat, stb-stb-stb.)
A félelem azonban mindenkit bénít, aki beengedi azt az életébe.
Ezért a félelemtől való megszabadulás az emberre váró legfőbb lelki feladat, ami viszont nagyon hosszútávú.
A félelem ellentéte a Szeretet. Ebben az irányban vezet minden létező emberi lény útja, amit végül senki sem kerül el, hiszen minden emberi lény végső célja az : 'ÖRÖKRE BOLDOG SZERETNÉK LENNI' - törekvés teljeskörű megvalósítása.
Ezért vagyunk itt mindannyian.
hatarvadasz 2013.01.10. 13:38 (#21)
Szerintem aki bölcselkedik, és az állításait megkérdőjelezik a mindennapok
tényei által, a hit és a tudás ,az anyagiasság mind ellentmond szavainak,
tetteinek és ráadásul életkörülményeinek ami szöges ellentéte a szavaiban
és tálalásában kifejtett nézeteknek az csak egy haszonleső az én szememben,
ráadásul egy mocskos hazug disznó is a tudatlanok parazitája!!!
Ha mind igaz lenne a sok próféta és jós meg hasonló okostojás bölcs tanításai és meglátásai által már a paradicsomi állapotok uralkodnának itt a földön!!!
Aki ilyen kövér bölcs, nem pirítós mellett tett szert egészségtelen kilóira!!!

Vagy csak a tudása által a lelket képes gyógyítani a test ördögét meg kielégíteni???
Szóval inkább vagyok hülye ateista, mint vakbuzgó hívő!!!
Túl sokat hazudoznak össze mindenhol a könnyű pénz elérésének érdekében,
Ámen!!!
1 2 3 
Facebook komment
További címkék
ezer egyedik, szellemi boldogság, anyag nélküli, hétköznapiság sovány, tudom, butha, vagyok, egyedik, annak azért léteznének, nézve buddha témához, inkább felcserélek magyaráznád, halványlila megélésére, alkalmat felemelkedni, tudás különb, önértékelési szavatolja, neked szavaiban, vezet tetteink,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.