Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Tudja valaki, hogy a MPL futárszolgálat csomagkiszállítása hogyan történik?

Gazdaság, pénzügyek, üzletEgyéb kérdések
A kérdést írta: maximuska ( 2014.01.19. 09:08 )
Válaszok száma: 3
Címkék: csomagkiszállítása, futárszolgálat, történik, hogyan,
Válaszok Új válasz
wob 2014.01.19. 12:35 (#3)
Nem regényeket körmölök itt , hanem válaszolók a kérdésedre !!. Minden csomagszállitási válalkozó átveszi a kűldeményt, és futárjaival leszállitja az általad megadott cimzésre. kinek küldted átveszi, te kifizetted a szolgáltatást, és evel be van fejezve az üzleted.
hatibacsi 2014.01.19. 12:20 (#2)
Ez nemcsaka futártól függ, hanem a küldötöl is....Mindig az igénybe venni szándékozott szolgáltatásnál lesznek a pontos feltételek....
csitti01 2014.01.19. 09:38 (#1)
A csomagok felvétele minden esetben a Megbízó telephelyén történik. A Megbízók - külön megállapodás alapján - a MPL Hungary székhelyén a csomagfeldolgozó üzem I-punktjánál is leadhatják csomagcímkével ellátott és megcímzett csomagjaikat, egyeztetett időpontban, következő munkanapi kézbesítésre. A csomagok szalagra rakását ebben az esetben a Megbízó gépkocsivezetője végzi. A MPL Hungary gépkocsivezető a felvételkor a csomagok megfelelőségét, címzését nem ellenőrzi, de a feltűnően alkalmatlan csomagok felvételét visszautasíthatja. A csomagok feladását a felvevő gépkocsivezető, vagy az átvevő csomagüzemi alkalmazott Átvételi Elismervény ellenében veszi át, (melyet a gépkocsivezető bélyegzővel is ellát), ezen azonban kizárólag az átvett csomagok darabszámát igazolja. A feladó hozzájárulásával az átvételi elismervényen rögzítésre kerül, hogy a tételes ellenőrzésre hol kerül sor a feladó telephelyén (darabszám ellenőrzés történt) vagy a MPL Hungary központi csomagfeldolgozó üzemében (darabszám ellenőrzés nem történt). A csomagok átvétele a Megbízó telephelyén, a MPL Hungary Depóban és a MLM Hungary központi szortírozó üzemében is történhet, de a csomagok tételes regisztrálása és mérlegelése a szerződésben foglaltak szerint csak a MPL Hungary központi csomagfeldolgozó üzemben történik meg.

A Megbízó a feladott csomagok azonosítására a következő bizonylatokat használhatja:

csomagcímke másodpéldánya,
csomagszám minicímke (öntapadós, a csomagjegyről 2 példányban választható le),
saját rendszerben előállított csomagcímke esetén a MPLHungary-vel egyeztetett számítógépes adat-file.

A csomagon vagy a csomagcímkén feltüntetett címzésnek arab számokkal és latin betűkkel az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

címzett neve,
a csomag rendeltetési helye (település neve), irányítószáma,
utca neve, házszám, emelet, ajtó,
export csomag esetén a célország neve

MPL Hungary vállalja, hogy a feladott csomagszám alapján számol el Megbízóval, az eseti, tételes egyeztetések azonban a Megbízó csomagszám regisztrációja alapján történnek. Megállapodás alapján MPL Hungary a csomagadatok számítástechnikai úton történő átadását is vállalja.


Általános Üzleti Feltételei

csomagok szállítmányozására és kezelésére

1. Bevezetés

A GLS Hungary belföldi és export egyetemes postai szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatásokat végez közületi, intézményi, cég, általában jogi személyiséggel rendelkező Megbízók számára, akik a szolgáltatások igénybevételére tartós szerződést kötnek a GLS Hungary-vel, és a szolgáltatás díját időszakonként, utólag, teljesítés alapján átutalással fizetik.

A MPL Hungary a 2012. évi CLIX törvény 40. §. (6)-(10) pontjaiban foglalt esetekben a szerződés megkötését, vagy teljesítését megtagadhatja, vagy szüneteltetheti.

A MPL Hungary kizárólag bérmentesített csomagokat továbbít, azaz a Megbízó fizeti minden esetben a szolgáltatás díjait.

Jelen Általános Üzleti Feltételek meghatározzák a termékeket, a MPL Hungary, mint szolgáltató vállalt kötelezettségeit és mindazokat a feltételeket, amiknek teljesítése a Megbízó részéről szükséges ahhoz, hogy a MPL Hungary a csomagok továbbítását megfelelő minőségben el tudja végezni.

A MPL Hungary minden esetben háztól - házig teljesítést nyújt, és olyan kommunikációs eszközöket és szervezetet működtet, hogy a Megbízók a csomagszállítás kapcsán felmerülő minden információs igényüket telefonos, vagy internetes úton kielégíthessék.

2. Vevőszolgálat

A MPL Hungary a székhelyén Vevőszolgálatot tart fenn, mely munkanapokon 7-19 óráig működik és a csomagszámok alapján felvilágosítást ad (IOD), a csomagokról, kérésre a Megbízónak POD-t küld, valamint a csomagszállítással kapcsolatos esetleges reklamációkat kezeli.

A Vevőszolgálat elérhető:

a 36 31 52 52 50 telefonon
a 36 29 52 52 52telefaxon
az info@mpl-hungary.com, vigyekel@mpl-hungary.com,
megrendeles@mpl-hungary.com e-mail címeken.

A MPL Hungary a címzettek részére külön Vevőszolgálatot tart fenn, mely munkanapokon 7-20 óráig működik.

A 36 1 802-02-65 telefonszámon a címzettek részére csomagszám alapján ad felvilágosítást a csomagokról.

3. Tudakozódás, panaszok intézése

A Megbízó, illetve képviselője a Vevőszolgálatnál a csomagszám alapján tudakozódhat, a későbbiekben meghatározott csomaginformációt (IOD), illetve kézbesítési igazolást (POD) kérhet. A csomaginformáció (IOD) szolgáltatása 3 hónapon belül feladott csomagoknál azonnal, a kézbesítési igazolás (POD) megküldése 3 hónapon belül feladott csomagoknál 4 órán belül történik. Ezt követően a csomaginformáció további egy évig hozzáférhető, az információszolgáltatás határideje azonban 3 munkanapra hosszabbodik.

Kézbesítési igazolás másolata (POD) maximum az átlagos havi csomagvolumen 5%-áig igényelhető költségmentesen.

A POD budapesti kézbesítés esetén a kézbesítést követő, vidéki kézbesítés esetében a kézbesítést követő második munkanaptól áll rendelkezésre.

A Vevőszolgálat az esetleges károk bejelentését fogadja és kárügyintézésre a MPL Hungarykárügyintézőjének adja át.

Panaszok esetén azokat a Vevőszolgálat fogadja, gondoskodik a kivizsgálásról és a helyesbítő intézkedések megtételéről és tájékoztatja a panasztevőt.

A panaszok a MPL Hungary székhelyén és vidéki kiszállító depóiban elhelyezett Vásárlók könyvébe is beírhatók. A Vásárlók könyvét a Vevőszolgálat legalább hetente átvizsgálja és a panaszokat és észrevételeket a szokásos ügyrendben és határidővel kivizsgálja és orvosolja.

A Vevőszolgálat a panaszokat, észrevételeket a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb 30 nappal a panasztételt követően írásban rendezi.

Ha a postai szolgáltató a panaszra határidőn belül nem válaszol, vagy a válasz a panaszos számára nem elfogadható, a panaszos a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz fordulhat.

A panaszok regisztrálásra kerülnek és az ISO minősített minőség management előírásainak megfelelően, a hibaokok felszámolása megtörténik.

4. Az Általános Üzleti Feltételek célja, területi érvényessége

A MPL Hungary a csomagok továbbítását kizárólag érvényes és hatályos szerződés alapján végzi. A szerződés létrejöhet szokásos formában, írásban, vagy az ajánlat elfogadását követően, annak tartalma szerint, az érvényesség feltétele azonban minden esetben az, hogy a Megbízó a csomagok feladásához megfelelő számú és a MPL Hungary által a részére kiadott csomagjeggyel rendelkezzen, vagy a MPL Hungary rendszerének megfelelő csomagjegyeket és feladási információkat állítson elő, és azokat a csomagok feladáshoz minden esetben alkalmazza.

A MPL Hungary a külföldi partnereitől átvett import (külföldön feladott és belföldön kézbesítendő) csomagokra vonatkozó általános szabályai:

az import csomagok szállítási költségét minden esetben a feladó fizeti meg, a MPK Hungary fuvardíjat a címzettnek nem állit számlába,
Szerződéses jogviszonyban a feladó a MPL Hungary külföldi partnerével áll,
A MPL Hungary az import csomagok átvételénél nem ellenőrzi a csomagok címzésére vonatkozó előírások teljesülését, a kézbesítést a csomagoláson feltüntetett adatok alapján próbálja meg. Sikertelen kézbesítés esetén a MPL Hungary külföldi partnere írásban értesítést kap, minden további intézkedésre a MPL Hungary külföldi partnere által adott utasítások alapján kerül sor, ennek hiányában a sikertelen kézbesítést követő 10. munkanapon a MPL Hungary a csomagot a feladóhoz visszairányítja.
A csomagszám ismeretében a címzett a csomagon feltüntetett kézbesítési címet módosíthatja, kérheti a csomag eltérő címen történő kézbesítését.
Kárigényt a címzett kizárólag a feladó írásos engedményezése birtokában kezdeményezhet, a kárigény a feladó és a MPL Hungary külföldi partnere által kötött szerződéses feltételek alapján a benyújtástól számított 30 napon belül intézi, vizsgálati eljárás időtartama egy alkalommal, a panaszos egyidejű értesítése mellett harminc nappal meghosszabbítható.
A külföldről érkező, csomagok vámkezeléséhez kapcsolódó speciális szabályokat a vámjogszabályok tartalmazzák. A vámkezelendő csomagokról a GLS Hungary értesíti a címzettet, aki írásban nyilatkozik a vámkezelés módjáról és vállalja a vámkezeléssel kapcsolatos költségek megfizetését.

A MPL Hungary által nyújtott termékek és szolgáltatások:

belföldi 24 órás Business Parcel, Business Smallparcel (a felvételt követő munkanapon történő kézbesítés, tájékoztató adat az átfutási időről) csomagszállítás,
export csomagszállítás az Európai Unió tagországaiba, valamint Törökországba, Norvégiába és Svájcba a MPL General Logistics Systems rendszerrel együttműködve,
a MPL General Logistics Systems rendszer tagjai által Magyarországra indított import csomagok beszállítása a fenti relációkból, valamint a csomagok vámkezelése a Címzett rendelkezése szerint és a csomagok kézbesítése.
GlobalParcel

Business-Parcel: Gyors és hatékony csomagszállítás háztól házig. Magyarországon, minden városban és településen a csomagokat, a felvételt követő munkanapon, munkaidőben (8-17 óra között) kézbesítjük. Második kézbesítési kísérlet ingyenes.

Express-Parcel: Sürgős, határidős csomag kézbesítése a felvételt követő munkanapon, legkésőbb 12 óráig. Csak meghatározott településeken, a települések listája a MPL Hungary honlapján található. A szolgáltató hibájából bekövetkező késedelem esetén a fuvardíj és a szolgáltatás különdíjának kétszerese kerül kártérítési átalány összegként jóváírásra.

Business-Small Parcel és Express-Small Parcel: Kiemelt csomagkezelés a 2 kg alatti kiscsomagoknál: elkülönített szortírozás, szállítás speciális ládákban egyszerű kiscsomag meghatározás a MPL-sablon segítségével.

Belföldi és export csomagszállítás - A MPL Hungary a feladó kérésének megfelelően elvégzi a csomagok felvételét a Megbízó által megjelölt helyen, és a csomagok kézbesítését, oly módon, hogy a felvételtől a kiszállításig mindvégig a felügyelete alatt marad. A küldemény és a küldeményekkel kapcsolatos információk a feladó által is nyomon követhetőek és a kézbesítés igazolása bármikor (elévülési időn belül) visszakereshető. Sikertelen kézbesítés esetén amennyiben a címzett vagy a jogosult átvevő nem tartózkodik a címhelyen a csomag érkezéséről szóló értesítő a címzett postaládájába kerül elhelyezésre. Ha erre nincs lehetőség, akkor az értesítő a címhelyen elhelyezésre kerül. A cím változása esetén a MPL Hungary a címpontosítást és a pontosított címre történő kiszállítást is vállalja. A szolgáltatásban a sikertelen kézbesítést követő második kézbesítési kísérlet is benne van. A feladó vagy a címzett rendelkezése alapján a csomag új címen, vagy az eredeti címen, de más időpontban kerül kézbesítésre.



Global Business Parcel Átlátható és biztonságos csomagfeladás az Európai Union kívül eső országokba. A csomagok vámkezelést követően légi úton a Fedex (IATA Air Cargo Ügynökség) rendszerében jutnak el a címzetthez. Az import tilalma és korlátozása országonként eltérő lehet. A 335/2012. (XII. 4.) Korm. rendelet 2. §-ának d. pontja alapján a Feladó felelősségi körébe tartozik utánajárni annak, hogy a szállítani kívánt javakat fogadja-e a rendeltetési ország (ezzel kapcsolatosan a Feladó a GLS Hungary Vevőszolgálatánál telefonon is érdeklődhet). A Feladó kötelessége a biztosítás, és meggyőződni arról, hogy a légi fuvarozásnak nincs-e akadálya.

Belföldi Megbízók részére különdíj ellenében végzett értéknövelő szolgáltatások:

Guaranteed 24-Service: Garantáltan másnapra - Ezzel a szolgáltatással a MPL Hungary garantálja a felvételt követő munkanapon történő kézbesítést - pénz visszafizetési garanciával! Ha a GLS Hungary hibájából ez nem történik meg, a MPL Hungary visszafizeti a fuvardíjat, valamint a szolgáltatás felárának kétszeresét. Nem minősül késedelmesnek a kézbesítés abban az esetben, ha a csomag határidőben történő kézbesítése azért volt sikertelen, mert a kézbesítés megkísérlésekor a címzett vagy más jogosult átvevő nem volt elérhető a címben megjelölt helyen.

Pick&Return-Service: Felvétel & Visszaszállítás - A GLS Hungary szerződött partnere megbízásából a megjelölt helyen felveszi a csomagot, és azt Magyarországon a Megbízónak kézbesíti.

Cash-Service Utánvét - Az utánvét elszámolása és átutalása a Megbízó cégkivonatán feltüntetett bankszámlaszámra hetente legalább kétszer automatikusan megtörténik, az utánvét felár tartalmazza az adott országon belüli utalás költségét is. A szolgáltatás díja a csomag átadásának meghiúsulása esetén is felszámolásra kerül. Export esetén a Megbízónak rendelkeznie kell egy Szlovákiában vezetett EUR, Csehországban vezetett CZK, Lengyelországban vezetett PLN, Romániában vezetett RON és Szlovéniában vezetett EUR folyószámlával. Export esetén a szolgáltatás megrendelése kizárólag telepített MPL Connect szoftveren keresztül lehetséges. A MPL Hungary fenntartja a jogot a 2013. januártól bevezetésre került tranzakciós illetékből származó többletköltségek továbbszámlázására.

Exchange-Service Csomagcsere - A MPL Hungary cserecsomagot vesz fel azon csomagok kézbesítésekor, melyeknél ez a szolgáltatás megrendelésre kerül.

AddresseeOnly-Service Bizalmas küldemény - A szolgáltatás megrendelésével, a feladónak lehetősége van az átvevő személyt megjelölni. A csomag kézbesítése a címzett által felmutatott, személyazonosságot igazoló hatósági fényképes igazolvány bemutatása ellenében történik. Az igazolvány azonosítószáma a rollkartén feltüntetésre kerül.

ScheduledDelivery-Service Ütemezett kiszállítás - A szolgáltatás megrendelésével a feladó kérheti (csak MPL Hungary által üzemeltetett depóvárosokban), hogy a csomagot az előre megadott 2 órás időintervallumon belül kézbesítse a GLS, 8-20 óra között.

DayDefinite-Service Kézbesítés meghatározott napon - A szolgáltatás megrendelésével, a feladó előre rendelkezhet arról, hogy a csomagot melyik munkanapon kézbesítse a MPL Hungary, a felvételt követő 5 munkanapon belül.

LateColletion-Service Késői felvétel - A szolgáltatás megrendelésével, a GLS Hungary munkaidőn túl is vállal rendszeres csomagfelvételt, mely kizárólag előre meghatározott és megállapodott csomagvolumen esetén vehető igénybe.

DocumentReturn-Service Okmánykezelés - Megoldás azokra a helyzetekre, amikor a csomagot kísérő speciális szállítási dokumentációt igazoltatni kell a címzettel, és azt a feladónak vissza kell juttatni. Erre a szolgáltatásra a MPL Hungary Általános Biztosítási Feltételei nem érvényesek.

ItemisedDelivery-Service Tételes átadás - Előzetes megállapodás alapján a MPL Hungary tételesen átadja az árut (kizárólag meghatározott hipermarketekben), és a leigazolt szállítólevelet visszajuttatja a Feladónak. A MPL Hungary külön szervezettel látja el a feladatot, a gépkocsivezető nem ad át tételesen árut. Azokban az esetekben, amikor a GLS Hungary csak a tételes átadás teljesülése esetén tudja a csomagokat kézbesíteni az átadások szükségességéről és teljesítéséről a MPL Hungary külön nem értesíti ügyfeleit. A tételes átadás díja a Megbízót terheli. Erre a szolgáltatásra a MPL Hungary Általános Biztosítási Feltételei nem érvényesek.

Display-Service Polcszerviz - A csomagszállítás kiegészítő és megbízható szolgáltatása. A Megbízók utasítása szerint a kiszállított árut a MPL Hungary tételesen átadja, és/vagy a polcszervizt ellátja, és a leigazolt átvételi elismervényt a feladónak visszajuttatja. (Kizárólag hipermarketekben.) Erre a szolgáltatásra a MPL Hungary Általános Biztosítási Feltételei nem érvényesek.

Standby-Service Címzett viszi el - A csomagot a címzett a depóban veheti át előzetes egyeztetés alapján. A depók elérhetőségeit megtalálja a honlapunkon, vagy kérheti ügyfélszolgálatunktól.

Saturday-Service Szombati kiszállítás - A szolgáltatás megrendelésével, a pénteken feladott csomagokat (csak Budapesten) szombaton kézbesíti a MPL Hungary.

AddOnInsurance-Service Az automatikus értékbiztosításon felül köthető, minden csomagra érvényes, átalánydíjas biztosítás. Kizárólag belföldi csomagok esetén vehető igénybe. A biztosítás mértéke egyedi megállapodás függvénye.

DeclaredValueInsurance-Service Értéknyilvánított biztosítás, eseti jelleggel, csomagonként köthető felülbiztosítás. Belföldi csomagok esetén maximum 500.000 Ft-ig, export csomagok esetén maximum 200.000 Ft-ig. A szolgáltatás formanyomtatványon, a MPL Connect-en és MPL Online-on rendelhető meg.

SMS-Service SMS értesítés. A feladó sms-en tájékoztatja a címzettet már a csomag feladása napján, hogy a következő munkanapon a csomag kiszállításra kerül. A szöveges üzenetet a feladó fogalmazza meg, mely tartalmazhatja a csomag azonosítószámát, az utánvét összegét. Az SMS végére automatikusan felkerül a címzetteknek fenntartott MPL Hungary Ügyfélszolgálat telefonszáma. A szolgáltatás kizárólag MPL Connect-en rendelhető meg, terjedelme legfeljebb 130 karakter lehet.

PreAdvice-Service A GLS Hungary a kézbesítés napján a reggeli órákban sms-ben tájékoztatja a címzettet a csomag várható érkezéséről. A szöveges üzenet tartalmazza a csomag azonosítószámát, a kézbesítés várható idejét (95%-os pontossággal) egy 3 órás időintervallumban és a címzetteknek fenntartott GLS Hungary Ügyfélszolgálat telefonszámát. A szolgáltatás kizárólag GLS Connect-en rendelhető meg.

5. Csomag, csomagcímke, csomagolás, címzés, lezárás

Az áru gondos és szakszerű csomagolása biztosítja azt, hogy a feladott csomag a gépi csomagkezelésre, rakodásra, hatékony közúti továbbításra alkalmas legyen és így az áru sérülésmentesen érkezzen meg a címre. A MPL Hungary csak a megfelelően becsomagolt, és megcímzett küldeményekért vállal felelősséget.

A csomagok kezelése a MPL Hungary rendszerben iparszerű technológiával történik, ezért nem adhatók fel az olyan csomagok, melyek a csomagszállításban használatos technológiával nem kezelhetők. A csomagolásnál következő feltételeket kell teljesíteni:

Csak teljesen lezárt csomag adható fel,
Olyan csomag, melyből hosszú, hegyes részek állnak ki, nem alkalmas a csomagszállításra,
A dobozokat optimálisan ki kell használni, a csomagolóanyag megfelelő mérete és minősége, valamint a teljes tér belső kitöltése megóvja az árut,
Törékeny áru hungarocellel vagy egyéb bélelő, töltőanyaggal legyen körbevéve, a ,,Törékeny" jelzés gondosságra int, de nem védi az árut,
A javításra visszahívott híradástechnikai cikkeket és egyéb termékeket az eredeti, komplett csomagolásban, megfelelő kitöltéssel adassák fel, felvétel vagy csomagcsere esetén,
A csomagba helyezett üvegeket, flakonokat egymástól, valamint alulról és felülről is védőréteggel kell védeni,
Különleges alakzatú, nehezen csomagolható árut a zsugorfóliázáson belül is védeni kell egyéb csomagolással,
A kartondobozt a feladó céges logójával ellátott ragasztószalaggal zárják le minden oldalról, amennyiben erre mód van,
Összepántolt dobozok nem adhatóak fel, mert a csomagolás széteshet, és csak a címkével azonosított csomagegység ér célba,
A címzést, a csomagjegyet, a szállítólevelet tartalmazó tasakot, illetve a különszolgáltatásokat azonosító matricákat a csomag legnagyobb felületére kell ragasztani,
Több csomag egy címre történő feladása esetén a különleges szolgáltatásokat jelölő matricákat minden csomagra fel kell ragasztani.
Utánvétel megrendelése esetén a beszedendő összeget az Utánvét listán vagy az elektronikus úton küldött adatok segítségével és a küldeményen, a MPL Hungary által rendszeresített matrica alkalmazásával, (több csomag esetén az utánvét matricát minden csomagra fel kell ragasztani és a beszedendő összeget az egyes csomagok értékének megfelelően, kell azokon feltüntetni) teljes összegben, egyezően kell feltüntetni. Hibás, hiányos megrendelés esetén a MPL Hungary egyeztetést kísérel meg.
Veszélyes áru még külső jelzéssel sem adható fel.

A MPL Hungary fontosnak tartja a károk elkerülését, így ügyfeleinek ingyenesen csomagolási tanácsot ad, mely a Vevőszolgálat útján kérhető.

A ,,Törékeny címke" alkalmazása nem mentesíti a feladót az áru természetének megfelelő csomagolási kötelezettség alól, nem védi meg az árut!

6. Csomagfelvétel

A csomagok felvétele minden esetben a Megbízó telephelyén történik. A Megbízók - külön megállapodás alapján - a GLS Hungary székhelyén a csomagfeldolgozó üzem I-punktjánál is leadhatják csomagcímkével ellátott és megcímzett csomagjaikat, egyeztetett időpontban, következő munkanapi kézbesítésre. A csomagok szalagra rakását ebben az esetben a Megbízó gépkocsivezetője végzi. A GLS Hungary gépkocsivezető a felvételkor a csomagok megfelelőségét, címzését nem ellenőrzi, de a feltűnően alkalmatlan csomagok felvételét visszautasíthatja. A csomagok feladását a felvevő gépkocsivezető, vagy az átvevő csomagüzemi alkalmazott Átvételi Elismervény ellenében veszi át, (melyet a gépkocsivezető bélyegzővel is ellát), ezen azonban kizárólag az átvett csomagok darabszámát igazolja. A feladó hozzájárulásával az átvételi elismervényen rögzítésre kerül, hogy a tételes ellenőrzésre hol kerül sor a feladó telephelyén (darabszám ellenőrzés történt) vagy a GLS Hungary központi csomagfeldolgozó üzemében (darabszám ellenőrzés nem történt). A csomagok átvétele a Megbízó telephelyén, a MPL Hungary Depóban és a GLS Hungary központi szortírozó üzemében is történhet, de a csomagok tételes regisztrálása és mérlegelése a szerződésben foglaltak szerint csak a GLS Hungary központi csomagfeldolgozó üzemben történik meg.

A Megbízó a feladott csomagok azonosítására a következő bizonylatokat használhatja:

csomagcímke másodpéldánya,
csomagszám minicímke (öntapadós, a csomagjegyről 2 példányban választható le),
saját rendszerben előállított csomagcímke esetén a MPL Hungary-vel egyeztetett számítógépes adat-file.

A csomagon vagy a csomagcímkén feltüntetett címzésnek arab számokkal és latin betűkkel az alábbi adatokat kell tartalmaznia:

címzett neve,
a csomag rendeltetési helye (település neve), irányítószáma,
utca neve, házszám, emelet, ajtó,
export csomag esetén a célország neve

MPL Hungary vállalja, hogy a feladott csomagszám alapján számol el Megbízóval, az eseti, tételes egyeztetések azonban a Megbízó csomagszám regisztrációja alapján történnek. Megállapodás alapján MPL Hungary a csomagadatok számítástechnikai úton történő átadását is vállalja.

7. Kézbesítés

Kézbesítéskor a gondosan becsomagolt és jól olvashatóan megcímzett csomagot a kiszállító gépkocsivezető átadja a címzettnek. A címzett a személyes kézbesítés érdekében köteles biztosítani a címhely könnyű és biztonságos megközelítését. A gépkocsivezető a kézbesítéskor nem várakoztatható, várakoztatás esetén a kézbesítés megszakítható.

A csomagok kiadása a címzett vagy más olyan személyek aláírása ellenében történik, akikről a körülmények szerint feltételezhető, hogy jogosultak a csomagok átvételére. Ide sorolandók mindenekelőtt a címzett helyiségeiben jelen lévő személyek és a meghatalmazással rendelkezők. A MPL Hungary nem vizsgálja, hogy a címhelyen van-e más ugyanolyan nevű természetes személy, aki a csomagra igényt tarthat.

A kézbesítést a címzett aláírásával igazolja a MPL Hungary és partnerei által kiállított nyomtatványon. A gépkocsivezető az aláírás mellett kéri az átvevő nevének megadását, amit a kézi szkennerben tárolt adatok mellé berögzít, így az átvevő neve a telefonos, vagy elektronikus csomaginformációról előkereshető. Az írni nem tudó, vagy az írásban akadályozott személy részére a MPL Hungary nagykorú tanú jelenlétében kézbesít. A tanú a kézbesítési okiraton saját nevét írja alá. AddresseeOnly Service Bizalmas küldemény kézbesítése során az átvevő a feladó által megjelölt személy, aki személyazonosságát a törvényben meghatározott okmányok alapján köteles igazolni. Ilyenkor az átvevő aláírása mellett az átvevő által bemutatott igazolvány vagy útlevél azonosító száma is feltüntetésre kerül.

A kézbesítés csak az utánvét kifizetése (ha van), és az átvételi igazolás aláírása után történik meg, a címzett azt megelőzően nem ellenőrizheti a csomag tartalmát.

8. A csomag tömeg és mérethatárai

Darabonként maximum 40 kg (export esetén 50 kg) súlyig adhatók fel csomagok. A körméret (körméret = 2X magasság+ 2x szélesség + 1x hosszúság) nem lehet több 3 m-nél és a csomag maximális hosszaként 2 m, maximális magasságaként 0,6 m és maximális szélességeként 0,8 m engedélyezett. Business SmallParcel esetén a csomagok maximális súlya 2 kg, a maximális hosszúsága pedig 40 cm lehet.

A MPL Hungary minden csomagot a szerződésnek megfelelően a Megbízó telephelyén, a felvételi körzeti depóba-, vagy a központi elosztó üzembe való beérkeztetéskor automatikusan, elektronikus mérlegen mérlegel, és a mérlegelt súlyadatot a csomagszámhoz társítva automatikusan regisztrálja. A mérlegelt súlyadat az automatikus számlázás alapadata.

A MPL Hungary rendszerben 40 kg-ot meghaladó, vagy a mérethatárt túllépő csomagok nem minden esetben kerülnek továbbításra. MPL Hungary jogosult az emiatt nem továbbítható küldemények átirányítására más, az ilyen küldemények továbbítását vállaló szállítmányozóhoz és a költségek Megbízóra terhelésére. Ilyen küldeményekre nem vonatkoznak az Általános Biztosítási Feltételek és megszűnik a kézbesítési időgarancia.

Kizártak a feladásból:

a nem kielégítő módon és/vagy nem a kereskedelemben szokásos módon csomagolt áruk,
a láthatóan túlsúlyos, vagy túlméretes küldemények,
az összepántolt csomagok, faládában feladott csomagok,
a romlandó, fertőző, undort keltő áruk,
a földi maradványok,
élő állatok és növények,
zsákos, zacskós, ömlesztett csomagolású küldemények,
a különleges értékű áruk, mint amilyen a pénz, a nemesfémek, a pénzértékű dokumentumok, kihúzott nyereményszelvények és hasonlók, igazgyöngyök, drágakövek, ékszerek
műtárgyak, előszereteti értékkel rendelkező tárgyak,
a hőmérsékletre érzékeny áruk,
a lőszerek, lőfegyverek, robbanószerek és hasonlók,
a címzett postafiók címére vagy helyrajzi számára szóló csomagok,
export küldemény esetén a jövedéki termékek, szeszes ital dohányáru,
valamint az ADR (Rendelet a veszélyes áruk közúton történő szállításáról) értelmében veszélyes áruk.

A külföldi rendeltetéssel átadott csomagok esetén a felvételből ki vannak zárva ezen kívül a személyes ingóságok, a jövedéki- és fogyasztási adóköteles termékek, és az ATA-Carnet-vel kísért áruk.

A Megbízó köteles a feladást megelőzően értesíteni a MPL Hungary-t azokról a csomagokról, melyek egyedi értéke meghaladja az 3.000 Eurot.
Facebook komment
További címkék
általad megadott, igénybe venni, pontos feltételek, csomagfeldolgozó üzem, regényeket, körmölök, hanem, válaszolók, amilyen internetes adott, várakoztatható azonosítására előállított, személyes dohányáru management, adott azonosítószáma, elszámolása ékszerek, érkezzen feladónak, megbízónak csomagfelvétel, maximum pontossággal, kérhető akkor,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.