Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Mennyit kaszál a bank?
Ha valakinek átutalják a számlájára az őt megillető 100 eft nettó fizetését és azt bankkártyával tíz alkalommal kívánja levenni... Mennyi pénzhez juthat abból a pénzből, amiért megdolgozott?

(Igazságos-e, hogy a dolgozó a munkája kapcsán bankot is tartson el? )

Gazdaság, pénzügyek, üzletBanki ügyek
A kérdést írta: geptop ( 2012.04.29. 06:40 )
Válaszok száma: 25
Címkék: mennyit, kaszál, bank, bankkártyával, megdolgozott, alkalommal, számlájára, megillető, valakinek,
1 2 3 
Válaszok Új válasz
raska_istvan 2012.05.01. 23:13 (#25)
Geptop: A sárga csekkes téma az egy adóról szól, ez pedig szolgáltatások ellenértékéről. Nyilván a 600. adónem bosszantja az embereket, míg egy szolgáltatás ellenértéke kevésbé (már akit).
Az állam nem szolgáltató, bár lehetne így is definiálni, de alapvetően újraelosztó szerepe van. Nem akkor fizetsz állami szolgáltatásokért, amikor igénybe veszed azokat, hanem kötelezően fizetsz be az államkasszába azért, hogy a közösség gyarapodjon. (A mutyitól most tekintsünk el )
Igen, a bankok tovább fogják terhelni a rájuk kivetett adót, vagy így, vagy úgy. Etikailag én sem értek egyet a pénzvilág működésével, de attól ez még tény marad.
Az árazásban lehet kivetnivaló, de abban, hogy egy szolgáltatásért pénzt kérnek, nincs. Kapitalizmus van, mindenki profitra törekszik, de ha az egyik cég árazása az ügyfélnek nem tetszik, akkor menjen máshova. Így alakul ki a piaci árszint a kereslet és kínálat függvényében. Ha valakinek hitele van, akkor tényleg nem tud bankot váltani, de azt ugye nem gondolod, hogy a számlavezetési díjakon szedik meg magukat a bankok? Az a bevétel kb. semmi ahhoz képest, mint amit a tőkekihelyezésekkel keresnek..
geptop 2012.05.01. 06:53 (#24)
22!

" (A devizahiteles és sárga csekkes témát inkább új kérdésekben vesd fel, mert nagyon nem ide tartoznak.) "

Két szempontból is ide tartoznak:
A mértéke miatt - média hatásra - az 1 ezrelékért szinte őrjöngenek egyesek, miközben az általad - helyesen - tett bankválasztással nem törődnek. Az állam is egy szolgáltató! Neki is keletkeznek költségei vagyis azt fedezi.
Az emberek egy része kifogásolta a bankok megadóztatását. Indok, hogy a bankok tovább terhelik. 2013-tól unijós kérésre ki kell vezetni a különadót! Kíváncsi leszek rá, melyik bank fogja ezzel egyidejűleg az áthárított terheket kivezetni? Gondolom, erre is van érved, hogy nem is szükséges, hisz sok-sok költségük támadt.

A többire az a válaszom... Amint alaposan megindokoltad, miért nincs ezekben a költségekben semmi kivetni való.... Az érvelés logikus lenne... Csakhogy az általad felépített logika szerint, hasonló infrastruktúrával rendelkező bankok ügyfelekre terhelt költségei között lehetnek (túlzással) fényévnyi különbségek... Számomra ez nincs rendben... Van tisztességes haszon és tisztességtelen. Főleg annak tükrében, hogy sokan vannak, akik hiteleik kapcsán nem tudnak bankot váltani... legfeljebb egy másik bankot a meglévő mellé...
kicsoda57 2012.05.01. 00:02 (#23)
sokat, nagyon sokat kaszál, de nem lucernát és füvet.

hanem aratógéppel kaszálja a nép keservesen megszerzett forintjait,ha berakjuk a bankba, és ha kölcsönt vettünk fel.

inkább ARATÓGÉP A BANK!!!!!!!!!!!!!!!
raska_istvan 2012.04.29. 22:26 (#22)
Geptop: Meddő vagy sem, én a pontos megfogalmazások és a tág látókör híve vagyok.
1. Nem, a banki szolgáltatások száma nem függ a bankok számától. Ellenben függ a technikai fejlődéstől, pl. 15 éve még nem volt okostelefon és internet minden házban, amire az online szolgáltatások elterjedéséhez szükség volt.
2. Igaz. De a korszerűsítés azt is jelenti, hogy lépést tartasz a fejlődéssel; márpedig a netes szolgáltatásokhoz és a gyors bankközi és nemzetközi utalásokhoz komplett szerverparkok kellenek - költség, amit a szolgáltatások igénybe vevőinek kell állniuk. Egyik cég sem azért ruház be infrastruktúrára, hogy azt ingyen mások rendelkezésére bocsátsa.
3. Ma is van sok ilyen bank. Ahogy korábban írtam, én a CIB-nél csak akkor fizetek, ha havonta több, mint egyszer veszek fel, alkalmanként 157 Ft-ot. Nincs számlavezetési díj, ellenben van látra szóló kamat, még le sem kell kötnöm a pénzem.
4. A te szervizkocsid árát néhány év alatt leírod (leírtad), ezt és a napi fenntartási költségeit is beleépíted a munkád árába. A szoftverekkel is így van, az egy dolog, hogy megírják, de állandóan karban kell tartani (egy szoftver soha nem végleges), szakembereket kell foglalkoztatni az üzemeltetéséhez, és ez mind költség, amit ugyanúgy beleépítenek a szolgáltatásaik árába, mint te.

Nem tetszik egy bank? Menj át egy másikhoz, ahogy én tettem néhány éve. Valakinek az egyik bank kondíciói jönnek be, másiknak egy másiké, csupán azért, mert eltérő szokásokkal rendelkeznek. Én pl. ahol lehet, kártyával szoktam vásárolni és csak havi 1-2x pénzt felvenni, ezért nyilván olyan bankot kerestem, ahol ezek a szolgáltatások olcsók. Aki ugyanígy törődik ezzel, az megtalálja a magához illőt, akit meg nem érdekel a téma, annak tök mindegy, mennyit szed le a bank (szerintem ezért meddő ez a vita). Én azzal értek egyet, hogy ha valaki egy szolgáltatást kínál, azért pénzt is kérjen. Vagy szerinted ezzel van valami probléma?
A munkáltatóknak nyilván jó az utalásos rendszer, mert nem kell készpénzzel foglalkozniuk, hanem csak havi egyszer leszámláznak és néhány kattintással kiutalják a béreket - vagy már eleve be van állítva nekik, hogy minden hónap 10-éig automatikusan elutalódjanak a bérek.
(A devizahiteles és sárga csekkes témát inkább új kérdésekben vesd fel, mert nagyon nem ide tartoznak.)
geptop 2012.04.29. 13:32 (#21)
raska_istvan!
Ha már meddő dolgokon akarsz vitázni:
" Nem jó párhuzamot vonni a 15 évvel ezelőtti forgalommal, mert azóta sokkal több ember használ banki szolgáltatásokat, így a nagyobb forgalom miatt ma már kénytelen vagy sorszámot húzni. Azóta a banki rendszerek is korszerűbbek és szélesebb szolgáltatásokkal rendelkeznek, amiknek a költségét így is úgy is a felhasználókra terhelik, bármilyen díjba is legyen beleépítve. "
1. 10-15 éve kevesebb volt a bank, meg a bankfiók is. Tehát vélhetőleg a szaporodásuk követte a banki szolgáltatások szaporodását.
2. Ami korszerűbb (általában) azért korszerűbb, mert hatékonyabb. Ami hatékony az gazdaságos, vagyis olcsóbb.
3. Igen. Jól tudtad. Benne volt a számlavezetési díjban. Sőt!!! Voltak bankok, akik X ideig minden banki költséget elengedtek az ügyfeleiknek, ha náluk nyit számlát (Ilyen volt a Postabank is, meg néhány takarékszövetkezet)
4. Az én szervizkocsim tulajdonlását nem tartom tényleges munkának, pedig pénzért vettem és a gyárban sokan foglalkoztak vele... aztán meg a kereskedő is, akitől vettem.

De térjünk a kérdésre és átlagos banki gyakorlatot nézzünk:
- Van havi számlavezetési díj...
- Van (aki rendelkezik vele) kártyadíj...
- Vannak tranzakciós díjak...
- Vannak egyéb díjak (netbank, sms értesítő, fizetési megbízás, akinél inkasszót rendelnek el az inkasszó díja, átutalás, stb.)
A kérdésem témája:
Valaki az általa megdolgozott havi fizetéséhez, százalékban kifejezve egy számjegyű veszteséggel jut hozzá, csupáncsak azért mert a modernizáció belekényszerítette a munkavállalók zömét a banki rendszerbe! A munkavállaló - mint vitáddal te is bizonyítod - ezt teljesen rendjén valónak tartja... Mértékét nem kifogásolja, megértő, hisz az természetessé vált, hogy az állampolgár van a bankért, nem pedig fordítva!!!
(És az állampolgár azt is tudomásul veszi, hogy a banknak jogában áll devizahitel kapcsán megkárosítani? Lásd jogerős per az OTP ellen. És a munkavállalót az sem nagyon izgatja, hogy a hazai bank itt mindenért többet számol fel, mint idegenben?)
Viszont, ha a sárgacsekket 1 ezrelékkel megadóztatják, azt már tűrhetetlennek és elviselhetetlennek tartja?
raska_istvan 2012.04.29. 13:04 (#20)
Geptop: Nem jó párhuzamot vonni a 15 évvel ezelőtti forgalommal, mert azóta sokkal több ember használ banki szolgáltatásokat, így a nagyobb forgalom miatt ma már kénytelen vagy sorszámot húzni. Azóta a banki rendszerek is korszerűbbek és szélesebb szolgáltatásokkal rendelkeznek, amiknek a költségét így is úgy is a felhasználókra terhelik, bármilyen díjba is legyen beleépítve. Annak is meg lehetett az oka, hogy 10-15 éve ingyenes volt a pénztári készpénz-felvétel, lehet, hogy a számlavezetési díjba volt beépítve egy fix összeg.
"És valóban benne van mindez a munkadíjamban... A bank is felszámol számlavezetési díjat... Abban benne kell legyen!!!!"
Benne is van. Az ellen szólaltam fel, hogy azt állítottad, nincs a beszedett díj mögött tényleges munka, holott nem is kevés teljesítmény van mögötte.
És a bank is ugyanolyan gazdasági szereplő, mint bármely más cég: egy szóval profitorientált. Ne várd el tőle, hogy mindent ingyen fog nyújtani neked, holott te is minden költséget ráterhelsz az ügyfeleidre, amit csak tudsz.
donaldduck 2012.04.29. 12:58 (#19)
Ha kiváncsi vagy az otp kaszára,itt van:
http://nol.hu/...k_osztalek
http://hvg.hu/...tp_bankado
geptop 2012.04.29. 12:48 (#18)
raska_istvan!
" Gondold el, ha a pénztári készpénz-felvét díja alacsonyabb lenne, mint az automatáké, akkor többszörösére nőne a pénztárak forgalma, plusz embereket kellene felvenni, folyamatos tumultus lenne és így tovább "
Csak a hitelesség kedvéért (mert sánta, bár tudom ezzel érvelnek):
10-15 éve kevesebb volt a bankjegy automata és ingyenes volt ha személyesen vetted fel a pénzt! legalábbis a nagy bankoknál (OTP, Postabank, stb) és a takarékszövetkezeteknél!!!!
Ha nem hiszed, kérdezz meg idősebbet! Ja??? És nem kellett sorszámot húzni hozzá!!!

" Bocs, de itt rohadt nagy hülyeséget mondtál.. Azokat a szoftvereket létre is kellett hozni, akár mérnökök tucatjainak több hónapos munkájával, folyamatosan karban kell tartani (mert kész szoftver _nincs_, sose volt, sose lesz), igazodni kell a jogszabályok változásához, folyamatos validáció kell stb-stb-stb. "
Bocs!!! De nekem is az autómat, meg a szerszámaimat, meg kellett venni, folyamatosan karban kell tartani! Képeznem kell magam az újdonságok megjelenése kapcsán... Internetet kell fizetni... stb... A jogszabályok változásához nekem is alkalmazkodni kell! Időnként - akár tetszik, akár nem - kötelezve vagyok az általam utált adminisztratív teendőkre!!! A mindig naprakész szerelő sem született még meg....
És valóban benne van mindez a munkadíjamban... A bank is felszámol számlavezetési díjat... Abban benne kell legyen!!!!
Ugyanolyan gazdasági szereplőnek kéne lennie, mint bárki másnak!
A többi meg nem igazán érdekel, hogy melyik bank milyen módon, milyen infrastruktúrával oldja meg a feladatát! Az én megrendelőimet sem érdekli, ha helikopterrel jelenek meg a helyszínen javítani, egészen addig, míg ennek költségeit ki nem próbálnám számlázni!!! Pedig szólnak mellette érvek, hogy akár helikopterrel járjak, hisz korszerű és gyors.
raska_istvan 2012.04.29. 12:23 (#17)
Geptop: Amiket felsoroltál, hogy ezt meg kell venni, azt ki kell tölteni, minden bizonnyal benne vannak a bevételeid között, csak épp nem írod ki külön. Ezeket a papírokat nyilván elszámolod költségként, amit a bevételedből fedezel, ami ugyebár az ügyfeleidtől jön. Megtehetnéd szerintem, hogy pl. alacsonyabb órabérrel dolgozol, de minden lépést feltüntetsz külön-külön a számlán, és végeredményben ugyanott lennél, mint most. A bankoknál azért nem lehet így összevonni ezeket, mert nem fix költségek. Gondold el, ha a pénztári készpénz-felvét díja alacsonyabb lenne, mint az automatáké, akkor többszörösére nőne a pénztárak forgalma, plusz embereket kellene felvenni, folyamatos tumultus lenne és így tovább. Nem csak a bankok, hanem a legtöbb cég azért pártolja az elektronikus ügyintézést és pénzforgalmat, mert hosszú távon olcsóbb.
"De ez a díj, csak a szoftveres szolgáltatás ellenértéke, nincs mögötte tényleges munka, csak működési költség és sok-sok haszon!!!!"
Bocs, de itt rohadt nagy hülyeséget mondtál.. Azokat a szoftvereket létre is kellett hozni, akár mérnökök tucatjainak több hónapos munkájával, folyamatosan karban kell tartani (mert kész szoftver _nincs_, sose volt, sose lesz), igazodni kell a jogszabályok változásához, folyamatos validáció kell stb-stb-stb. Egyszer beszélgess el egy bankinformatikával foglalkozó szakemberrel, aztán majd ő elmeséli neked, hogy mekkora munka és mennyi szívás egy ilyen szoftver létrehozása. Sokkal több megkötés van a pénzügyi szoftverek tervezésénél, mint egyéb szoftverek esetében, így a költségek is milliókra rúgnak. Elárulok egy titkot: nagyon sok bankban még Windows 2000-es oprendszereket használnak. Na vajon miért? Hát azért, mert súlyos validációkon kell átesni minden szoftvernek, kezdve az oprendszerekkel, rengeteg biztonsági előírásnak kell megfelelniük, és mire mindenre megkapja a zöld pipát, addigra évek telnek el, a költségeket pedig itt se becsüld 8 számjegy alá.
geptop 2012.04.29. 11:28 (#16)
bobby-one! 14
Nem a saját megvilágosodásom, vagy sérelmem vezetett ehhez a kérdéshez...
Írod:
" Ha valaki veszi a fáradságot és válogat az ajánlatok közt ez a költség minimálisra szorítható, akár ingyenes. "
Hosszú távon nem ingyenes, de tekintsünk el ettől!!! Ha ilyen nagy a szórás a bankok között, hogy a minimálistól a több ezer ft-ig/hó... :? Akkor nincs itt valami rendjén...
Alapból sok ember nem tud kiigazodni ezen dolgok között... Persze vannak munkáltatók, akik a tudatlan/járatlan munkaerő felvételekor igyekeznek valami segítséget adni, de nem ez a jellemző és nem az ő feladatuk lenne...
Abba már bele sem kívánok menni, hogy a törvénykezés rendelkezik a munkabér kifizetésének 10.-i határidejéről, miközben a banki fordulónapokra rá sem ránt... Ez egy másik kérdés témája lesz...
1 2 3 
Facebook komment
További címkék
sárga csekkes, szolgáltatás ellenértéke, államkasszába azért, közösség gyarapodjon, geptop, sárga, csekkes, adóról, korszerűbb ezelőtti teljesen, dolgokon kifizetésének szólaltam, hozni díjat rendelnek, szoftverek ugyanígy, tudtad elviselhetetlennek, szolgáltatásért definiálni, államkasszába alaposan, bankot megbízás, állami mindent,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.