Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Mi az az uber? mi bajuk a taxisoknak?

KözlekedésAutók, motorok
A kérdést írta: louie ( 2016.01.21. 13:43 )
Válaszok száma: 6
Címkék: taxisoknak, bajuk, uber,
Válaszok Új válasz
torpikek 2016.01.24. 07:59 (#6)
#4 kicsod57!

"és kurlturáltan zsideszes banda."

Biztosan nem jobbikosok?
kicsoda57 2016.01.23. 20:56 (#5)
Über taxi

Csütörtök este taxisok bénították meg a Lánchidat, tiltakozva az ,,Ubertaxik" megjelenése ellen, mert, ahogy az egyik idős sofőr fogalmazott, ezek veszélybe sodorják a megélhetésüket.

Akkor szakadt el a cérna, amikor az Uber meghirdette, hogy a hét végén háromezer forint díjig ingyen fuvaroz mindenkit.

(Az Uber egy szinte vadonatúj okostelefonos rendszer, amelyik összeköti az utazni kívánót és az autóst, aki fuvarozna.

Az ár előnyösebb a szokásosnál, a fizetés központi elszámolással történik, nem az autóban.)

A világon mindenhol óriási taxiskiakadást okozott az Uber megjelenése, minden követ megmozgattak a hagyományos társaságok, hogy betiltassák a vetélytársat.

Most nálunk is élesbe fordult a dolog. Ne időzzünk azon, hogy az Uber nem taxi.

Nem lehet az utcán leinteni, hanem okostelefonnal kell hívni.

De mindegy is, mert nálunk egyébként is az a gyakoribb, hogy a taxit hívjuk és nem leintjük.

A különbség tehát nem ebben áll, hanem abban, hogy a taxisok hivatásosak,

az uberesek viszont nem csak ezzel keresik a kenyerüket,
akkor dolgoznak, amikor kedvük tartja.


Csakhogy a hivatásos nem egyenlő a profival, s az amatőr sem a lúzerrel.

Akár vissza is igazolhatom a taxisok félelmét: az Uber megjelenése óta egyszer ültem taxiban, akkor sem én álltam a cechet. Szörnyülködtem is a Corvin és Kolossy tér közötti négyezer forintos tarifán. Volt annak oka, hogy leszoktam a taxiról.



Számtalanszor fordult elő, hogy tíz perc után a taxitársaság felhívott, hogy mégsem tudnak kocsit küldeni, hogy az autóban büdös volt, netán egy éjszakai zápor után a sofőr szó nélkül elnézte, hogy beülök a lehúzott ablak miatt csuromvizes ülésre.

Átverni utoljára akkor vertek, amikor a Szigetről hazafelé elaludtam a kocsiban.
Akkor, még a tarifaegységesítésnek hívott emelés előtt 7400 forintot mutatott az óra a Sziget-Kispest viszonylatban. Ma ennyit fizet az, aki a belvárosból kimegy Ferihegyre. Az Uber ára durván a felébe kerül a taxiénak.


Amikor a Fővárosi Közgyűlés 280 forintra emelte a taxizás kilométerdíját, egyszersmind megszüntette a versenyt, nem volt ekkora zúgolódás.

Viszont az egységesítés ellenére jól megél a tucat fuvarszervező.

Drágult tehát a műfaj, de nem érték el a célt, hogy eltűnjenek a hiénák és az órabuheráló átverők.

Igaz, nálunk még istenes a helyzet: a taxikban legalább van kártyás fizetés és GPS.

Barcelonában a taxisoknak sikerült jogi úton blokkolniuk az Uber működését.

Európa legnépszerűbb turistahelye és konferenciavárosa jó példa arra,milyen, ha nincs verseny:

a taxisok nagy része nem beszél angolul, a kártyás fizetés mint az ufó, sok sofőr még a várost sem ismeri, navigációt viszont nem használ.

Bármelyik taxiscég komolyan vehette volna, hogy amit nyújt, szolgáltatás, megalkotta volna azt a rendszert,

ami ma az Uber sikerének egyik záloga: a kocsiból kiszállva térképes úti jelentést kapok a tarifáról az e-mailemre, benne, hogy hová utaztam, s mennyiért, a sofőrök ráadásul még jó fejek, kommunikatívak.

Ha így lenne a taxiknál is, törzsutasuk lennék.

Így az Uberrel utazom szinte minden városban, Ázsiától Európán át Amerikáig. Már ahol engedik.
kicsoda57 2016.01.23. 20:38 (#4)
az uberek,
nem fizetnek adót, nem kell sárga taxi.
bárhol odatámadnak, megelőznek.

és kurlturáltan zsideszes banda.
tibor1 2016.01.23. 10:49 (#3)
Meg kell,hogy mondjam,mielőtt nem nem tüntettek és az lett volna a találós kérdés mondjam meg mi az Über,simán buktam volna.
Egyszer jöttem Ferihegyről, kérdeztem mennyi?
Nem is az ár,pedig volt summája, hanem ahogy rám nézett.
Azt éreztem vagy fizetsz,vagy itt fogsz állni.
Nem is tudnám leírni gesztikulációját,el lehet képzelni,mintha egy magas lóról...
Vettem négy buszjegyet.Ilyen jó érzéssel még nem utaztam még ha bőrönddel is.
hatarvadasz 2016.01.22. 12:08 (#2)
Az UBER megjelenése előtt a taxisok monopol helyzetben voltak.
Most meg konkurencia harc folyik közöttük.
És az egyenlőség elve alapján ki akarják szorítani azokat akik olcsóbban fuvaroznak.
És ezért az önköltségeik, valamint az adózás kikerülése miatt érzik előnytelen helyzetben magukat.
A saját visszaéléseik és pofátlan lehúzásaik pedig azok stiklik csak szerintük.
Megkövetelik a törvények mindenkire való betartását, de mindezt törvénytelenségek elkövetésének sorozatával.
piktorka2 2016.01.21. 18:34 (#1)
Le vagy maradva!
Már a tüntetés is megszűnt, és egy rakás válasz is érkezett ebben a témában másik kérdésnél. Keress rá a Taxira. és száznál több váaszt olvashatsz.
Facebook komment
További címkék
egyik idős, szinte vadonatúj, utazni kívánót, fizetés központi, kicsod, kurlturáltan, zsideszes, banda, nyújt hívni példa, csütörtök angolul ázsiától, kispest dolgoznak uberrel, zápor taxisoknak, viszont tüntettek, fogsz ahogy, fogsz csuromvizes, bénították voltak, odatámadnak kérdésnél,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.