Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
torpikek |
2016.01.24. 07:59 (#6) |
|
|
#4 kicsod57!
"és kurlturáltan zsideszes banda."
Biztosan nem jobbikosok? |
|
kicsoda57 |
2016.01.23. 20:56 (#5) |
|
|
Über taxi
Csütörtök este taxisok bénították meg a Lánchidat, tiltakozva az ,,Ubertaxik" megjelenése ellen, mert, ahogy az egyik idős sofőr fogalmazott, ezek veszélybe sodorják a megélhetésüket.
Akkor szakadt el a cérna, amikor az Uber meghirdette, hogy a hét végén háromezer forint díjig ingyen fuvaroz mindenkit.
(Az Uber egy szinte vadonatúj okostelefonos rendszer, amelyik összeköti az utazni kívánót és az autóst, aki fuvarozna.
Az ár előnyösebb a szokásosnál, a fizetés központi elszámolással történik, nem az autóban.)
A világon mindenhol óriási taxiskiakadást okozott az Uber megjelenése, minden követ megmozgattak a hagyományos társaságok, hogy betiltassák a vetélytársat.
Most nálunk is élesbe fordult a dolog. Ne időzzünk azon, hogy az Uber nem taxi.
Nem lehet az utcán leinteni, hanem okostelefonnal kell hívni.
De mindegy is, mert nálunk egyébként is az a gyakoribb, hogy a taxit hívjuk és nem leintjük.
A különbség tehát nem ebben áll, hanem abban, hogy a taxisok hivatásosak,
az uberesek viszont nem csak ezzel keresik a kenyerüket,
akkor dolgoznak, amikor kedvük tartja.
Csakhogy a hivatásos nem egyenlő a profival, s az amatőr sem a lúzerrel.
Akár vissza is igazolhatom a taxisok félelmét: az Uber megjelenése óta egyszer ültem taxiban, akkor sem én álltam a cechet. Szörnyülködtem is a Corvin és Kolossy tér közötti négyezer forintos tarifán. Volt annak oka, hogy leszoktam a taxiról.
Számtalanszor fordult elő, hogy tíz perc után a taxitársaság felhívott, hogy mégsem tudnak kocsit küldeni, hogy az autóban büdös volt, netán egy éjszakai zápor után a sofőr szó nélkül elnézte, hogy beülök a lehúzott ablak miatt csuromvizes ülésre.
Átverni utoljára akkor vertek, amikor a Szigetről hazafelé elaludtam a kocsiban.
Akkor, még a tarifaegységesítésnek hívott emelés előtt 7400 forintot mutatott az óra a Sziget-Kispest viszonylatban. Ma ennyit fizet az, aki a belvárosból kimegy Ferihegyre. Az Uber ára durván a felébe kerül a taxiénak.
Amikor a Fővárosi Közgyűlés 280 forintra emelte a taxizás kilométerdíját, egyszersmind megszüntette a versenyt, nem volt ekkora zúgolódás.
Viszont az egységesítés ellenére jól megél a tucat fuvarszervező.
Drágult tehát a műfaj, de nem érték el a célt, hogy eltűnjenek a hiénák és az órabuheráló átverők.
Igaz, nálunk még istenes a helyzet: a taxikban legalább van kártyás fizetés és GPS.
Barcelonában a taxisoknak sikerült jogi úton blokkolniuk az Uber működését.
Európa legnépszerűbb turistahelye és konferenciavárosa jó példa arra,milyen, ha nincs verseny:
a taxisok nagy része nem beszél angolul, a kártyás fizetés mint az ufó, sok sofőr még a várost sem ismeri, navigációt viszont nem használ.
Bármelyik taxiscég komolyan vehette volna, hogy amit nyújt, szolgáltatás, megalkotta volna azt a rendszert,
ami ma az Uber sikerének egyik záloga: a kocsiból kiszállva térképes úti jelentést kapok a tarifáról az e-mailemre, benne, hogy hová utaztam, s mennyiért, a sofőrök ráadásul még jó fejek, kommunikatívak.
Ha így lenne a taxiknál is, törzsutasuk lennék.
Így az Uberrel utazom szinte minden városban, Ázsiától Európán át Amerikáig. Már ahol engedik. |
|
kicsoda57 |
2016.01.23. 20:38 (#4) |
|
|
az uberek,
nem fizetnek adót, nem kell sárga taxi.
bárhol odatámadnak, megelőznek.
és kurlturáltan zsideszes banda. |
|
tibor1 |
2016.01.23. 10:49 (#3) |
|
|
Meg kell,hogy mondjam,mielőtt nem nem tüntettek és az lett volna a találós kérdés mondjam meg mi az Über,simán buktam volna.
Egyszer jöttem Ferihegyről, kérdeztem mennyi?
Nem is az ár,pedig volt summája, hanem ahogy rám nézett.
Azt éreztem vagy fizetsz,vagy itt fogsz állni.
Nem is tudnám leírni gesztikulációját,el lehet képzelni,mintha egy magas lóról...
Vettem négy buszjegyet.Ilyen jó érzéssel még nem utaztam még ha bőrönddel is. |
|
hatarvadasz |
2016.01.22. 12:08 (#2) |
|
|
Az UBER megjelenése előtt a taxisok monopol helyzetben voltak.
Most meg konkurencia harc folyik közöttük.
És az egyenlőség elve alapján ki akarják szorítani azokat akik olcsóbban fuvaroznak.
És ezért az önköltségeik, valamint az adózás kikerülése miatt érzik előnytelen helyzetben magukat.
A saját visszaéléseik és pofátlan lehúzásaik pedig azok stiklik csak szerintük.
Megkövetelik a törvények mindenkire való betartását, de mindezt törvénytelenségek elkövetésének sorozatával. |
|
piktorka2 |
2016.01.21. 18:34 (#1) |
|
|
Le vagy maradva!
Már a tüntetés is megszűnt, és egy rakás válasz is érkezett ebben a témában másik kérdésnél. Keress rá a Taxira. és száznál több váaszt olvashatsz. |
|
|
|
|
egyik idős, szinte vadonatúj, utazni kívánót, fizetés központi, kicsod, kurlturáltan, zsideszes, banda, nyújt hívni példa, csütörtök angolul ázsiától, kispest dolgoznak uberrel, zápor taxisoknak, viszont tüntettek, fogsz ahogy, fogsz csuromvizes, bénították voltak, odatámadnak kérdésnél,
|
|
|
|