Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Négyévszakos gumi esetén kell valamikor ellenőrizni a csavarokat?
Vagyis elmegyek vele amíg el nem kopik, nem lazulnak ki a csavarok?
KözlekedésAutók, motorok
A kérdést írta: baggesz20 ( 2015.10.13. 21:28 )
Válaszok száma: 18
Címkék: négyévszakos, ellenőrizni, csavarokat, valamikor, lazulnak, elmegyek, csavarok, vagyis, kopik,
1 2 
Válaszok Új válasz
wheels 2015.10.19. 19:15 (#18)
Deco!

Nem járok rossz gumikon.
De asszem meg kellene próbálnod, hogy miről is beszélek. Mert én sok-sok év alatt mindenféle körülmények között, sok városi, vidéki, külföldi közlekedésemben mindent használta már. És amit jelenleg használok, az sem rosszabb. És bizony, nem használom kopottra ezt a gumit sem, de, ha télit vagy nyárit használnék, azokat sem koptatnám el.
Nem mondtam azt, hogy ez jobb, hanem azt, hogy nem lehet addig használni, mint azokat.
De bizonyos ideig átlagos használatnál az a 4 évszakos amit én használok/használtam, bizony, jó volt. És megismétlem. Nem szélsőséges körülményekre gondolok..legalább is tél tekintetében.
Nem lehet megérteni mit mondok?
Nem azt, hogy egy statisztikai versenyben nem maradna alul a 4 évszakos, sok jó márkájú gumival szemben amelyek specifikusan az adott évszakokra lettek gyártva.
decotext 2015.10.19. 16:47 (#17)
Kedves Wheels! #13

Piktorkának igaza van teljes mértékben a #12-es beirásában és igen is ROSSZ gumikkal jársz, mert ezek a 4 évszakos gumik gyakorlatilag egyik évszakban sem jók! Ez csak önámitás. Persze ha csak 20-30-al közelekedsz mindenhol, akkor még jégen is megfelelnek!

S most egy saját példa. Valamikor 1977-ben kezdetem rendszeresen vezetni, mert ekkor vettük az elsö trabinkat. Akkor én nyári lengeyel gumikat vettem (persze futozottat) aminek Stomil volt a tipusa. A 10 éves trabival hasonló minöségü gumikkal 6 évig vezettem télen nyáron és soha semmi gondom nem volt s hülyeségnek tartottam a téli gumikat! Késöbb egyre jobbak s föleg erösebbek lettek a kocsiaink s nött a sebességünk is. Amikor az elsö téli gumikat felraktam kisérlet képpen, hülye (?) reklámok miatt, elámultam, hogy mennyivel jobbak hóban sárban esöben persze csak +5C° alatt! Nem egyszer én böven megálltam kritikus helyzetben, mig mások kapásból az árokba mentek! Volt olyan hogy fékeznem kellett s mögöttem csak jött és jött valaki, mert nem tudott megállni! Én adtam gázt hogy ne ütközzön belém.

Most 2015 van s még nem volt soha balesetem. Hidd el, hogy sok millió km-t megtettem 1977-óta, s nem ok nélkül ajánlják az autóklubbok sem a téli nyári kumik cseréjét! ha viszont csak a garázsban van a kocsid akkor jó a 4 évszakos is! Tudod mindig elöször van az elsö baj! S ha baj van akkor hiába elemzed a dolgokat! Már késö! Egyébként a téli gumim is 200 kmh-ra hitelesitett. Száraz uton mehetsz ahogy birsz.... A nyári meg 250-re. Tehát sebesség nem lehet indok!
piktorka2 2015.10.19. 16:17 (#16)
Határvadász!
Én soha le nem vettem a dísztárcsát az autó kerekéről. Nálam ez a szerviz dolga, bár szétszedem, össze rakom a motort, ha kellene. De mivel nincs megfelelő szerszámozottságom és időm hozzá ezért szervizben javíttatom az autót.
Elmúlt már az az idő, mikor a Trabant és a Wartburg meg a Dácsia olajszintjét ellenőrizni kellett indulás előtt.
Az Ignisia például egy biztonságos autó. A szervizből egy szisztéma szerint jön ki, és még az ellenőrzést is ellenőrzik rajta. Ezért nem nyúlkálok hozzá. Kilazulni meg nem tud a kerékanya. Még a motorházát sem nyitottam fel, nem hogy a kerekeket buheráljam. Még a motorom kerekét sem tekergetem, hogy elég erősen meg van e húzva. A szervizben rákérdezhetek dolgokra, de nem fogok egy kerékanya kulcsot és nem kezdem tekergetni. Kérdezz meg mondjuk egy 6- os BMW tulajt, mikor tekergette a kerekeket? A bizalom az autóban van. Ez vonatkozik a márkaszervizekre is.
hatarvadasz 2015.10.19. 14:33 (#15)
Elvileg aki elindulás előtt a jármű állapotát és felszereltségét ellenőrzi az
megteszi minden alkalommal, mert akinek elgurul vagy nincs meg az egyik
másik kereke könnyen a padkán végezheti a mentésig.
A bizalmi elv szép dolog a baleset meg eseti.
piktorka2 2015.10.18. 20:12 (#14)
Wheels! #13
Én is üdvözöllek!
wheels 2015.10.18. 18:34 (#13)
Piktorka, sajnos az értelmi képességed még mindig nem változott jó irányba. Sajnálom...De akkor mi a túrónak okoskodsz? Kötekedsz ? vagy mi?
Ember...ki állított olyat, hogy én rossz gumival járok????
Ezt neked valaki sugallta, vagy gyalog vagy ilyen....hogy is mondjam....
hibás???
Én nem folytatok veled több társalgást.
Így ne is kérdezz, mert nem fogok veled vitázni.
Vagy korlátolt vagy, vagy végtelenül rosszindulatú....
piktorka2 2015.10.18. 12:14 (#12)
Wheels!
1968 óta van jogosítványom. előtte már 2 éve versenyeztem, mint motocross versenyző. Vezettem buszt, kamiont és harci járműveket. A jogosítványom teljesen tele van pecsételve, minden kategóriára. 1968 óta nem ültem utasként sem villamoson, sem vonaton. egyfolytában autó, és motor van a fenekem alatt. több millió kilométer van a hátam mögött balesetmentesen. Baleset, csak versenyzés közben történt. Azt ilyen háttér nélkül is tudom, hogy valami, ami mindenre jó, az semmire sem jó. Sem nyáron, sem télen nem tudja azt, amit a megfelelő időszak megkíván.
Elhiheted nekem, hogy különbséget tudok tenni a gumik között. Valószínű még nem láttad, hogy mi történik ugyan abban a szituációban két különböző gumi esetén.
Javaslom, hogy próbálj ki egy tesztvezetést ilyen körülmények között, és csodákat látsz. Egyszerűen irányíthatatlanná válhat az autód. Még mindig jobb, hogy bójákat sodorsz el, vagy a gyerekeid is benne ülnek egy ilyen esetben.
Az egészben az a dühítő, hogy általában nem a vétkes ember szenved súlyos sérülést, vagy halált, hanem a vétlen. Szomorú, hogy sok ember nem is akarja felismerni a rossz gumi veszélyét. Ezek szokták jó vezetőknek minősíteni magukat. Az, hogy rossz minőségű gumi miatt nem szenvedtél kárt, az csak a szerencséden, és nem az ügyességeden múlt.
wheels 2015.10.18. 11:42 (#11)
Piktorka!

Van autód?
Vezetsz?
Ha igen, mit próbáltál eddig?

A télit kifejezetten téli évszak időjárási jellemzőire gyártották.
A nyárit meg a nyárra.
Eddig ok?
A 4 évszakos pedig mindegyikre alkalmas, de nem "kifejezetten alkalmas" a szélsőséges időszakokra, amit a tél és a nyár tud nyújtani időnként. És ez inkább a télre jobban vonatkozik.
piktorka2 2015.10.17. 21:26 (#10)
Wheels!
Ha jó a téli nyári, akkor miért nem olyan jó mint a téli?
Nem értem az összefüggést.
wheels 2015.10.17. 14:18 (#9)
A 4 évszakos jó, már régóta használom ezeket. Legalábbis amit én használok.
Igen, esőben is jó.
Hóban, jégen, a 30-40 ezret futott már nem olyan jó mint egy téli amely ugyanennyit futott.
A csavaroknak meg ehhez semmi köze.
1 2 
Facebook komment
További címkék
statisztikai versenyben, adott évszakokra, #12-es beirásában, saját példa, járok, rossz, gumikon, asszem, dolga sugallta hülyeségnek, adott hóban háttér, elámultam indok ügyességeden, történik legalábbis, belém bizonyos, egyik viszont, önámitás nyári, ellenőrzik autóban, adtam vezetni,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.