Belépés
Keresés
Kategóriák
Válaszadók toplistája
1. hatibacsi 20036
2. decotext 17332
3. geptop 16374
4. donaldduck 15550
5. hatarvadasz 13569
6. xenos 9874
7. feerko 9543
8. ibicimama 9280
9. piktorka2 9131
10. foxworkinspace 8624
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek?
1. ibicimama 1056
2. xenos 1031
3. dnemethk 845
4. hatarvadasz 810
5. donaldduck 744
6. pola62 730
7. geptop 665
8. hatibacsi 630
9. sunchat 489
10. gergelyferi 459
Helyesnek talált válaszok aránya
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is!
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége?
Tegye fel a kérdését!

Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.

Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.

Letöltés
Mennyi a végeredmény?
http://xfree.hu/...aid=274451
SzórakozásJátékok
A kérdést írta: katalinkohut ( 2018.02.04. 18:53 )
Válaszok száma: 185
Címkék: végeredmény, mennyi,
1 2 3 .9 10 13 14 16 17 18 19 
Válaszok Új válasz
jn 2018.02.06. 13:51 (#25)
dittiv9 2018.02.06. 13:04 (#24)

Akkor szerinted ez nem igaz? 36:2A+4=10, ha A=3

Persze, így "jött ki" a 7 végeredménynek, ha α (alfa) = 1, hiszen hat az elsőn az hat.
dittiv9 2018.02.06. 13:04 (#24)
jn, azt mondtuk, hogy a szorzásjelet ha nem tesszük ki, az ugyanazt jelenti, mintha kitennénk. De ez az alfa nagyon tetszik. Csak akkor a 6-nak az alfadik hatványát kell venni, mert az is úgy van írva, mint a zárójel előtti szám.
jn 2018.02.06. 12:52 (#23)
36:2A+4=10, ha A=3

36:2x(3)+4=58

De lehet, hogy amit 2-nek nézünk, az a görög alfa betű. α (alfa)
Ily módon akár 7 is lehet a végeredmény, ha α (alfa) = 1.
dittiv9 2018.02.06. 10:54 (#22)
Az előző bejegyzés utolsó szava helyesen szorozni. Bocs!
dittiv9 2018.02.06. 10:53 (#21)
Botka Éva, teljesen igazad van, nem lehet úgy értelmezni, ahogyan szeretnénk, a leírás szerint kell végezni a feladatot. Egyben tévedsz mindössze. Azt írod, hogy először a zárójelben lévő szorzást kell elvégezni. De hol van itt szorzás a zárójelben? Ott mindössze egyetlen hármas szerepel. A szorzás a zárójelen kívül van, így, ha elvégezted a zárójelben lévő műveletet (vagyis kiveszed onnan a hármast), akkor azt szépen beírod a kettes után, közéjük teszel egy szorzásjelet, és utána megnézed, hogy tényleg ez a szorzás következik-e, vagy esetleg van olyan, ami előnyt élvez, akár a magasabbrendűsége, akár a tőle balra lévő tulajdonsága miatt. És mivel az osztás pontosan ilyen, azért azt végezzük el először, majd utána fogunk osztani.
dittiv9 2018.02.06. 10:46 (#20)
Szép napot mindenkinek, hosszas munkával sikerült bejutnom az oldalra, így segítség nélkül tudok reagálni a hozzászólásokra.
Azzal kezdeném, hogy nem vagyok matematikus, talán jó sem, de ebbe most ne menjünk bele. Lehet az is, hogy sok mindenben nincs igazam, de a logikus gondolkodást, és az ilyen jellegű feladványokat nagyon szeretem.
foxworkinspace-t olvasva az ő számológépéről, mozgósítottam azokat az ismerősöket (szám szerint kettőt sikerült), ahol gimnazista - érettségire készülő - gyerek, és már dolgozó mérnökember van a családban. Elővetettem velük a számológépüket, beírták a feladatot, ellenőrizték, és mindkettőnek 58 lett az eredmény. Bevallom, elfelejtettem megkérdezni tőlük a pontos típust, de arra rákérdeztem, hogy tényleg tudományos-e. Miután nekünk már nincs, így a számítógépen lévő számológép tudományos változatát használtam, ott szintén 58 volt az eredmény. Ehhez jött még a WolframAlpha oldal, ami szerintem eléggé megbízható. Excelt nem használtam.
Egy próbát megérne még szerintem, hogy Foxi uram újra beírja a feladványt, mert el tudom azt is képzelni, hogy automatikusan egy nyitó zárójelet tett a kettes elé, azt a gép be is zárja, és úgy valóban 10 lesz az eredmény. Ha nem írta el, akkor el kell ismernünk, hogy vannak a tudományosnál tudományosabb gépek.
Ezután a google képkeresőjével próbálkoztam, mintegy két oldalnyi találatom volt, amiből nagyjából a fele ugyanazt tartalmazza. A többiből jó néhányat elolvastam, mind azt hozták ki, hogy ha a feladat kitalálója a zárójel előtt lévő számot együtt szerette volna kezelni a zárójelben lévővel, akkor plusz zárójeleket használt volna.
gaspaz: ez a 2(3) forma szokatlan valóban, lehet, hogy nem is helyes és biztos, hogy nem életszerű, de miután tudjuk, hogy a zárójel elé írt szám és a zárójel között szorzásjel van, értelmezhető, és egyértelműen 2-szer 3. Nyilván azért nem írták úgy, mert akkor nem lenne semmiféle kihívás a feladatban. Így viszont arra kellett rájönni, hogy a zárójel prioritás-generáló szerepe a zárójelben lévő műveletre vonatozik, a környezetében lévő számokra nem. Írhatták volna azt is, hogy 2(3+0), az eredményen ez nem változtatna , jobban is nézne ki, és nem jelentene gondot az értelmezése.
Belátom, hogy a feladat fontosságához képest elég sok energiát fordítottam rá, annál is inkább, mert ahogyan a facebookon valaki nagyon jól megfogalmazta, ez nem több, mint egy Ideális feladat (matekos) barátok összeugrasztására
botka_eva 2018.02.06. 10:28 (#19)
Legelső a négyzetre emelés. Ezután a zárójelen belüli szorzás műveltet kell elvégezni Mivel az osztás előnyt élvez az összeadással szemben, elvégezzük az osztást.
A plusz 4 zárójelen kívül van. Előbb az előző hármat kell elvégezni, mint magasabb rendű művelet. Csak ezután következik az alacsonyabb rendű összeadás.
Itt nincs olyan, ha így nézem vagy úgy nézem. Leírva ez van
Ha áramszedőm lenne, én lennék a trolibusz, de nincs, így még sem vagyok trolibusz.:-
decotext 2018.02.06. 08:24 (#18)
Bocs` Gaspaz, de a 2(3+4) az nem helytelen!
Mindig elöször a zárójelben levö dolgokat KELL
elvégezni! Slussz! Itt nincs választási lehetöség!

3+4=7 Ezután kell (és lehet) szorozni! 2x7=14
Ez a matematikai törvény és nincs lehetöség a választásra!

2x3 + 2x4 az hibás levezetés mert elöször szorzol, de
igy is 14 a végeredmény. (2x3+2x4)=14 Zárójelben ugyanis
elöször szoroznod kell!

A szorzást és osztást mindig a " + " és a " - " elött kell elvégezned!
Hol itt a gond?
wheels 2018.02.05. 21:34 (#17)
Volt itt már egy bfabio aki szintén matekot tanított. Őt is meg kellene kérdezni
gaspaz 2018.02.05. 20:30 (#16)
Kedves decotext !

Csak részben van igazad.

valóban nem kötelező kitenni a szorzásjelet az alábbi esetekben :

2a vagy pedig 2(3+4 )

Itt viszont most a 2(3) kifejezés helytelenségéről van szó !

Mondok egy példát : láttál már olyat elemi vagy magasabb szintű matematikai könyvekben , hogy a hatszor nyolc egyenlő negyvennyolc-at így fejezik ki: 6(8) =48 ????

Én még ilyet nem láttam, sőt, beírtam a google keresőbe is... nem volt találat !

Ezt így kell írni: 6x8= 48 vagy pedig 6 . 8 = 48 ( a szorzópont középen )

Ird be a keresőbe: 6x8= 48 ... sok találat lesz.

Tehát visszatérve az eredeti kérdésre: helytelenül feltett feladatra nem lehet egyértelmű választ adni .. ezért van az, hogy különböző számológépek, különböző számítóprogramok eltérő eredményt adnak, mint ahogy ezt Foxi uram bebizonyította

1 2 3 .9 10 13 14 16 17 18 19 
Facebook komment
További címkék
ugyanazt jelenti, alfa nagyon, alfadik hatványát, zárójel előtti, dittiv, akkor, szerinted, persze, pontos elvégezni eléggé, pedig művelet képkeresőjével, szerepel ugyanazt elemi, zárójeleket áramszedőm, fejezik leírva, végeredménynek rákérdeztem, automatikusan teljesen, gondolkodást bejutnom, szeretnénk műveltet,
TVN.HU, Képtár, Blogok, Videótár, Szótár, Házi Receptek, Fecsegj, Véleményezd!,
© 2024 TVN.HU Kft.