Válaszadók toplistája |
|
1. |
hatibacsi |
20036 |
2. |
decotext |
17332 |
3. |
geptop |
16374 |
4. |
donaldduck |
15550 |
5. |
hatarvadasz |
13569 |
6. |
xenos |
9874 |
7. |
feerko |
9543 |
8. |
ibicimama |
9280 |
9. |
piktorka2 |
9131 |
10. |
foxworkinspace |
8624 |
|
|
|
Kinek a válaszát találták legtöbbször helyesnek? |
|
1. |
ibicimama |
1056 |
2. |
xenos |
1031 |
3. |
dnemethk |
845 |
4. |
hatarvadasz |
810 |
5. |
donaldduck |
744 |
6. |
pola62 |
730 |
7. |
geptop |
665 |
8. |
hatibacsi |
630 |
9. |
sunchat |
489 |
10. |
gergelyferi |
459 |
|
|
|
Helyesnek talált válaszok aránya |
|
|
|
Tudjátok.hu már az Androidos készülékeken is! |
|
Úton van? Épp válaszra lenne szüksége? Tegye fel a kérdését!
Egy piros lámpánál is felteheti már kérdéseit, nem kell keresgélnie. Amint válasz érkezett a kérdésére, vagy új kérdés került fel, az alkalmazás jelezni fog.
Ön is segíthet másoknak, ha tudja a kérdésükre a választ, mivel az alkalmazás segítségével válaszolhat is.
Letöltés
|
|
|
|
|
|
A gyermek neveléséhez az iskola mennyiben járul? |
A szülői túllihegő aggódás?
A mérlegelések nélküli szócséplés és a felkavart lelkek?
A média szinte agymosó tevékenysége?
A másik oldal és a történeti előzmény szinte mindig kimarad a összképből....
Gyerekvállalás, nevelés – Problémás gyerekek
|
A kérdést írta: eladasos ( 2013.05.15. 09:40 )
|
Válaszok száma: 16
|
|
Címkék: neveléséhez, mennyiben, gyermek, iskola, tevékenysége, mérlegelések, összképből, szócséplés, történeti, felkavart,
|
|
|
|
Csak belépés után tud válaszokat írni! Kérjük lépjen be!
Belépés
|
Vagy facebook hozzáféréssel is írhat!
Facebook Komment
|
|
venci76 |
2013.07.16. 07:02 (#16) |
|
|
A pedagógusoknak nagyban hozzá kellene járulni a gyermek neveléséhez. Épp nemrég jelent meg egy tanácsadó könyv a pedagógusoknak, hogy hogyan kell(ene) mindezt a leghelyesebben megcsinálni. A tanterv, az órák felépítésének megtervezésétől kezdve, a tanár beszédére való odafigyelésen keresztül, a fellépés, a különböző szituációk kezelése, az órák érdekessé tétele, a csend megtartása, és hogy a gyerekek többek között ezeken keresztül igyekezzenek minél szorgalmasabbak lenni, úgy, hogy ne érezzék magukat megkötve, ne zúgolódjanak minden iránt, hanem élvezzék a tanulást . Manapság egyre többször hallani sajnos épp ellenkezőjéről a televízióból, pedig ez a nevelési technika elfogadhatatlan, ettől a gyerekekben csak nagyobb ellenállás fog kialakulni a tanulás felé. Milyen jogon tanuljanak ők jobban, hogy figyeljenek ők jobban oda ilyen tanárokra, ha azok fellépése inkább erőszakos, mint ésszerűen nevelő?Hogy lehet az ilyen pedagógusra felnézni? |
|
feerko |
2013.06.09. 10:00 (#15) |
|
|
Sok válaszban sok rész igazságot véltem felfedezni .
Én úgy gondolom, hogy bizony az iskola, de inkább a tanárok személyes hozzáállása és egyénisége nagymértékben hozzájárul a neveléshez . Még a legocsmányabb tanár is nevel....igaz,hogy rossz irányba . Ezért lenne jó, ha gyerekszerető és elhivatott (ha már nincs megfizetve) tanárok tanítanák gyerekeinket, és persze nevelnék is .
Ez a nevelés természetesen abszolut nem helyettesíti a szülői nevelést . Sok szülő háborog, hogy ne ugasson bele az iskola a nevelésbe . Kíváncsi vagyok ,hogy miért nem tiltakoznak az utcára kiszabadított és ott tanultak ún. nevelés miatt . Akkor még nem is szóltam a tv-ből és most már az internetről áradó sok jó, de inkább szemét információs nevelése ellen .
Akkor már inkább egy közepes, vagy jó tanár egészítse ki a családból hozottat . Esetleg sok esetben nincs is mit kiegészíteni, otthoni nevelés hiányában .
(olyan visszásságokra gondolok, hogy nagy pofája van a gyereknek, otthon és a suliban is, az egyéb tevékenységeket nem is említve...aztán a szülők hülye hozzáállása , tanárverés stb.)
Ilyen körülmények között nyugodtan oktathatnak erkölcstant, hittant . A többségnek falrahányt borsó marad . Alapok(otthoni viselkedési norma) nélkül nincs mire építkezni . |
|
atomvaros |
2013.06.09. 09:26 (#14) |
|
|
Némelyik tanárt is nevelni kellene és utána engedélyezni az oktatást!
Az iskola nem jó lenne,ha ő nevelné a gyermekeinket. |
|
eladasos |
2013.05.28. 14:25 (#13) |
|
|
(#4)
Van valami ebben. de nem kéne elfeledni azt, hogy a szülő gyakorta milyen országos reklámkampányt alkalmaztak a tetteikkel. Ennek irdatlan veszélyét nem azonnal, hanem a tetteik leülepedése után lehetett elmérni. a kisebbségvédő és a faji előítéletek ellen fellépők sorra olyan törekvéseket tettek nyílttá, hogy azok külön-külön is lényegében felért a terrorra való felbujtással. A közösség elleni izgatás teljes terjedelmével. Az országos médiakampány pedig ténylegesen világgá kürtölte, hogy azt tehetsz, amit akarsz és téged ezért senki nem fog megbüntetni, mert nem vagy büntethető a törvénye szerint!
Ezek után, mi is kell egy szabad gyermeknek?
A te telefonod? A gyerekedé? A táskád? A gyereked uzsija? A közeli boltocska kasszájának tartalma?
(#12)
Bünti vagy annak fenyegetettsége nélkül a szabad világ ANARCHIA? (szerintem: az!)
De talán azt se kellene elfelejteni, hogy vannak olyan szabadúszó állami tevékenységek, amikre nem vonatkoznak szabályok és törvények.
A bajt csírájában elfojtani vagy a mag nevelgetése után megnézni mi lesz belőle és ismét dönteni a következő magok szelektálásának módjáról ... ?
A munka örök és soha nem lehet vége, főleg azért mert az önkény és a hatalom meg a pénz birtoklása olyan szabályokat állít minden kapuhoz, ahol a szelekciók alapján az egyiknél csak a minimális piaci ismeretek a fontosak és az életben maradás alapszükségletei nem, mert az másoktól és azok tevékenységétől függnek, amit a más kapukon áthaladók tömegei teremtenek elő, mint az egyéb szimbiózison alapuló életformákban.
"Ha a társadalmon belül vannak kivételezettek, akkor ők lényegében a gazdaállat piócái."
A gyermek hol tudatlan, hol csak csíntalan, hol meg neveletlen. Érdekes ez a sokféleség.
A gyerek, csak gyerek. Minden tevékenységében és attól függetlenül, hogy az előre tervezett vagy spontán cselekmény amit éppen meglépett. Az érettségitől még senki nem lesz felnőtt. A diplomától sem. Attól sem, hogy eléri a büntethetőségi korhatárt. A társadalmak többségében az elvárás és a teljesítmény sok mindent meghatároz. Így a család háttere és az, miféle környezetbe születtél a jövőd és az utad 97% megmodja!
A sokak által hőn szeretet államokban már egész fiatalon is katona lehet bárki. A harcoló egységekbe meg szinte akárki jelentkezhet. Bűnözői életmódot feladó - mint utolsó esély - és egyetemet végzett egyaránt. Kérdezhettem, de biztosan hiába. Egy alig 85 IQ-val rendelkezőkkel milyen más események történhetnek a hadszíntéren mint hogy meghalnak? Az izomagy a begyakoroltatott rutin szerint jár el. Neki semmi nem számít. Éles helyzetben már nem kérdez, csak teszi, amit mondtak, és amit elvártak tőle a gyakorlótéren. És az oltalom alá vett "testvér" országban se más a helyzet. Majd jönnek a magyar bakák, akik örülnek a remek fizetésnek és elhiszik, hogy halhatatlanok. A terror és az emberiesség ellenes bűnök a gyalázat oldalán hadba lépnek a kisebbségi szekta parancsát követve. Halálukkor meg kötelező a hódító zsoldosokat gyászolni mert ők az erő (fekete) oldalán tevékenykedtek. (bár nem értik azt) Egykor a Führer volt az erő oldala. Majd Stálin lett ... (memento mori)
A gyerek látja, és nem érti, hogy mi a szabad és mi a tiltott különbsége akkor, amikor mindent szabad és minden tiltott?!
Elvehetem akár egyedül, vagy sokadmagammal a Katinka telefonját, mert ő tizenegy éves én meg hét és ki hinné azt, hogy ez tényleg így van? Próba. Belerúghatok a Béla sípcsontjába, mert én csak hét vagyok ő meg 67 és ki hinné, hogy nem ő a bántalmazó? Elvehetem a Joli néni kosarát, mert nekem tetszik, hogy csoki van benne és ki mondana mást rá, mint amit én állítok? Ha bántani mernek a tetteimért, akkor majd az apám szétveri őket. Akár az iskolában akár az utcán, de megbosszulják a szüleim és a rokonaim, ha nekem valami sérelmem születik a cselekedeteimmel kapcsolatban.
"Szabad vagyok és azt teszek amihez kedvem van"
A nagy baka állam elmegy más országba gyilkolászni, miközben otthon rendőrállamot épített ki spiclikkel és kémkedő valamint figyelemfelkeltő rendszerek sokaságával. felháborodik sok ember és nem érti, miért történik az ő békés országában, hogy nappal megölnek valakit az utcán mindenki előtt?! Vajon hány embernek jut eszébe, hogy minden tettre van válaszreagálás? Minden bűnre van más bűn orvoslatnak, figyelemfelkeltő cselekedetnek? Melyik angol, amerikai, francia vagy más diplomás vagy melós bugrisnak jut el a tudatáig, hogy semmiféle gonoszságot nem lehet megtenni büntetlenül és végtelen odaadással önzetlen módon? ( " A legtöbb hódító állam tele van vendégmelósokkal, akik képesek összefogni és felégetni az új hazájukat, csak mert bármi sérelem éri őket. Ha valaki azt akarná, akkor belső háború is kerekedhetne a dologból és senki nem értené az okot. 70 IQ -90 IQ-val persze ezt nem is csodálom" ) Nem lehet szabadon gyilkolni idegen földön új akár keresztes hódító vagy modern gazdasági háborút a terrorizmus dobozába csomagolva tényleges terroristaként büntetlenű és eredményesen megvívni. Immár tény, hogy egyre többen ébrednek és a saját lehetőségeikkel megpróbálják felrázni a többségi közvéleményt azon cselekményekkel kapcsolatban, amiről mit sem akarnak tudni.
Miskolc jó hely is lehetne, ha a hatalom akként tenné a dolgát, ahogy az elvárható volna. London, Párizs, Prága, Budapest stb a világ egyik ősi fővárosa még a béke szigete is lehetne az izzó világ poklában, ha a hatalom nem avval lenne elfoglalva, hogy miként ugrassza egymásnak a népeket ezen a kicsinyke bolygón. Hogyan pusztítsa el az évszázadnyi idő alatt nehezen felépített oktatási és tanítási teljesítményt, a sikereket és a mesze földön elismert eredményességet. A jelen hatalmak kisebbségi szektához kötődése nyilvánvaló, hiszen minden tevékenysége annak javát szolgálja elvárásait követi és kívánalmait teljesíti. Mivel lehetne magyarázni azt, hogy például Pécs lett a legveszélyesebb hely az országban még Avasnál és néhány fővárosi kerültnél is sokkal mélyebbre süllyedt a bűn mocsarába ez az egyébként Szeged és Debrecen híréhez méltó diákváros?
"Talán az oktatásban és a családi háttérben lehet a problémát keresni"
Amit lát a gyerek otthon az a minta. Amit lát az iskolában az a teljesítési követelmények sokasága és a szülői minta ennek ellent mond. Az esetleges ellentétek a vélten gazdag és a ráfogott szegény a tudálékosság és a tudatlanság közt, "némileg" feszültség keltő.
Talán a következetlen törvénykezésben és annak alkalmazásaiban kellene a megoldást keresni?
Vagy másutt?
A gyerek megteszi, amit a szülő mond, mert nem büntethető hiába fogják meg sokadára is ...
|
|
sunchat |
2013.05.16. 08:08 (#12) |
|
|
#10 - akkor definiáld nekem kérlek a nevelést, de csak saját értékrended szerint
Ui.: természetesen nem középiskoláról, vagy magasabbról beszélek, hanem általánosról.
#11 - szerintem is mindkettőre. Egyébként azt gondolom, hogy nem az az "emberies", ha egy "gyerekcsíny" (mondjuk tanárköpködés) elkövetésekor az igazgató megsimogatja a buksit, hanem bizony a saját értékrendje szerint a lehető legigazságosabban lehúz a nebulónak egy, a tettének súlyával azonos, nevelő célzatú, (irdatlan nagy) maflást. Hogy a saját értékrend megfelelő e? Annak kell lennie, ezért beszélünk pedagógusról. Régen is az volt, most is az lenne. Persze vannak szigorúbb tanárok, vannak enyhébbek, ez benne van a pakliban. De az, hogy kifordítjuk a világot a sarkából és a gyerek "nevel", az egyszerűen röhej. |
|
ludwigtoth |
2013.05.15. 21:24 (#11) |
|
|
kedves sunchat: ezt most nagyon jól eltaláltad: "A tanárnál a szakmaiság az oktatás. Az emberiség a nevelés."
És a nevelésben mindkettőre nagyon nagy szükség van. Főleg az emberiességre. Ha a gyerekek érzik az emberiessséget, egészen másképp állnak mindenhez. |
|
geptop |
2013.05.15. 20:55 (#10) |
|
|
9!
A felsőfokú szakképzésben nemcsak szakmai tárgyak vannak, hanem egyéb is...
A média sem nevel, hanem ingerekkel stimulál... Ez viszont fogékonyság és igény kérdése...
Vannak öregothonok, ahol sok-sok idős ember második gyermekkoerát éli... Van gondozó, aki tudja befolyásolni a " neveletlen " öregeket, van amelyik nem!
A befolyásolást, vagy a következményektől való félelmet ne keverjük össze a neveléssel!!! |
|
sunchat |
2013.05.15. 19:16 (#9) |
|
|
#8 - én még megkaptam a megérdemelt salleromat, mert bementem a lányvécébe, vagy a kokimat, mert leültem a zongorához szünetben és klimpíroztam, vagy a körmösöm, mert feltörtem a szocreál videoszekrényt. Se lányvécé, se zongora, se video(szekrény) nem volt otthon, anyámnak esze ágában sem volt ezekkel kapcsolatban "nevelni". A gyermeki rafinéria, lókötőség, felfedezni akarás, vagy csak a brahi vezetett, de megkaptam érte a szankciót, és ugyanezeket többé nem csináltam meg. Aztán '90 után zokszó nélkül dobálhattam ki a könyveket a titkárság melletti könyvszekrényből az első emeletről a társaimmal. Csak én döntöttem el, hogy ezt még egyszer elkövetem-e (nyilván a kicsapás terhe mellett), vagy nem. Mérlegeltem. De kisgyerekként igen is azt vallom, számított, mert a kisgyerek nem fékezi meg magát, hanem felfedez, és igenis, rá kell döbbenteni, hogy nem, nem szabad!
Az pedig nem szakmaiság, hanem emberiség, hogy valaki nevel. A tanárnál a szakmaiság az oktatás. Az emberiség a nevelés. A te fogékonyságod alsó osztályokban nem volt mérvadó, mert nem lehetett. Ha csak nem vagy UFO. Apropó... Mi is van a TEÁOR-ral?
|
|
geptop |
2013.05.15. 18:51 (#8) |
|
|
6!
Nem tudtak nevelni a tanárok! Az, hogy fogékony voltam néhány tanár nemcsak szakmai, hanem pedagógiai, emberi példamutatására az nem a tanárok érdeme! Vagy a génjeimben voltak, vagy így születtem!!!
A nevelés - fizikailag - a bölcsőnél kezdődik!!! Ott pedig (jó esetben) a szülő van!
Az egyénnek vannak ösztönei, örökletes génjei... Ezeket lehet stimulálni...
A szakirodalom szerint a személyiség 4-5 éves korban kialakul... Abban az életkorban pedig a szülői köteleék a legerősebb... Hogy annak milyensége miként hat az egyénre az már más kérdés! |
|
sunchat |
2013.05.15. 18:31 (#7) |
|
|
Meg hogy mindenkinek joga van, csak kötelessége, kötelezettsége nincs. |
|
|
|
|
pedagógusoknak nagyban, gyermek neveléséhez, tanácsadó könyv, leghelyesebben megcsinálni, pedagógusoknak, nagyban, hozzá, kellene, végzett gyerekszerető például, elhivatott tudatlan abban, állam jönnek gyerekszerető, elfogadhatatlan nevelő, odafigyelésen országában, egészen teljes, megfizetve szakmaiság, tevékenységében amiről, következő ágában,
|
|
|
|